Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is goed om over na te denken
Goed: Ik ben heel heet (gefopt) Ik kan me meestal goed inleven in anderen Hou daarom ook (vind ik) best veel rekening met anderen Vaak en snel enthousiast Ik ben bescheiden Slecht: Bescheidenheid komt mss ook voort uit onzekerheid Enthousiastme kan (te snel) over gaan in desinteresse voor dingen die niet meer nieuw zijn Naar mijn ouders gedraag ik me soms heel egoistisch en onhebbelijk Ik heb soms het gevoel dat ik beter ben dan anderen (maar meestal niet) |
![]() |
|
Goed:
Ik ben intelligent, sympathiek, grappig, rationeel, creatief, optimistisch, ik heb goede smaak en ik sta moreel boven de meeste mensen. Ik kan me denk ik goed inleven in andere mensen en ik ben zorgzaam. Slecht: Ik ben lui, hypocriet en soms te tolerant naar andere mensen. Beiden: Ik ben gevoelig.
Laatst gewijzigd op 25-11-2008 om 13:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ot: Ik kan ook en heel verhaal beginnen over het niet bestaan van goed of slecht Goed en slecht als subjectieve waarden en dat onderbouwen door te zeggen dat ik Uice' tollerantie een overwegend zeer positieve eigenschap vind. of een hekel heb aan het doorduwende optimisme van kazet. Maar dat doen we niet:-) |
![]() |
|
Goed:
Zorgzaam Leef gezond Geef veel om kleine dingen Kan kinderlijk enthousiast zijn om dingen die volwassenen als normaal beschouwen Kan snel en goed lezen Talig Erg veel zelfdiscipline Veel voor anderen over Probeer graag nieuwe dingen, sta voor veel open Ben bereid mijn mening na goede argumenten aan te passen, ipv eigenwijs 'gelijk' te willen krijgen Brede interesse Leer goed Slecht: Wil het anderen teveel naar mijn zin maken Twijfel aan mijn eigen grenzen Onderbreek anderen te vaak in een gesprek, voel die rem niet Moeite met vrienden maken Trek me dingen teveel aan Denk al snel dat dingen tegen mij persoonlijk gericht zijn Beide: Perfectionistisch |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed:
Trouw; slim; leergierig, opgeruimd; veel zelfdicipline; enthousiast; veel zelfkennis; verantwoordelijk; kan goed naar mensen luisteren/met ze praten; sympahtiek; rationeel, nuchter; zorgzaam en eigenlijk ook wel lief. Slecht: Te praatgraag; te hoge verwachtingen van mezelf en anderen; onzekerheid over eigen kunnen; dominant; ongeduldig op zijn tijd; controlfreak pur sang; soms ijdel, ik stress way too much. Beiden: Perfectionistisch. Laatst gewijzigd op 25-11-2008 om 18:54. |
![]() |
|
goed:
- sociaal - van meerdere kanten iets bekijken - overtuigend (wat ik overigens beter irl kan dan op internet) - zorgzaam - leergierig - doorzetter - reflecterend (naar mezelf en anderen als ze dat willen) - bewust - attent - creatief - flexibel - weet mn eigen grenzen en kan deze aangeven slecht - bewust ![]() - trek me de mening van anderen aan - perfectionistisch - warrig - slordig (zo, tegenwoordig schrijf ik lekker meer positieve dan negatieve dingen op ![]()
|
Verwijderd
|
slecht:
- ik kom altijd te laat - ik stress te veel - ik ben een pessimist en een misantroop - ik heb geen tact - chaotisch - perfectionistisch (gaat niet zo goed samen met het bovenstaande) - ik hecht veel te veel waarde aan andermans mening - in ben ontzettend ongeduldig - ik stel te hoge eisen aan mezelf en anderen - ik dring graag mijn mening op, maar kan die slecht beargumenteren - ik stel altijd alles uit en kan niet plannen goed: - ik ben eerlijk - ik kan heel hyperenthousiast zijn over kleine dingetjes - ik kan goed relativeren |
![]() |
|
Verwijderd
|
IJverig, leergierig, sociaal, behulpzaam, positief (sta ~ in hrt leven), rechtvaardig, perfectionistisch op de juiste momenten.
Maar weinig inlevingsvermogen en mensenkennis, misschien een beetje hard/grof qua humor en dergelijke, en perfectionistisch op de verkeerde momenten. En direct (cq eerlijk), zoals Kazet zegt is dat misschien wel negatief, maar ik ben wel blij dat ik die eigenschap heb. |
![]() |
|
Ik ben best 'n roddeltante, bemoeial, controlfreak, geldwolf en betwetertje, maar wel eentje die eerlijk, betrouwbaar, behulpzaam, geduldig, beleefd/respectvol, zelfstandig en rechtvaardig is. Ik weet ook dat ik nogal 'n perfectionist ben, maar... geen idee of dat 'n goede of juist 'n slechte eigenschap is.
|
Verwijderd
|
Zulk soort topics zijn altijd chill als je 's nachts niks te doen hebt.
Relatief goed: Ik ben intelligent, welbespraakt, belezen en ik heb een goed gevoel voor humor. Ik maak het anderen graag naar hun zin, ben behulpzaam en beschik over een groot empathisch vermogen. Over het algemeen kan ik goed luisteren naar mensen en ben ik ook oprecht geïnteresseerd in andermans problemen. Ik ben een rasoptimist en vind vreugde in kleine gave dingen, zoals madeliefjes en het geluid dat een roestige fietsketting maakt als je er een beetje aan wiebelt. Ik verveel me zelden, ben geduldig en kan binnen korte tijd verschrikkelijk veel werk verrichten door gefocust bezig te zijn. Voor dat laatste heb je wilskracht nodig en daar heb ik wel veel van. Op zich heb ik ook veel mensenkennis, maar ik weet deze zelden praktisch toe te passen. Ook ben ik rechtvaardig, eerlijk en meestal ook kalm en rationeel. In geval van crisis kan ik mijn hoofd er goed bij houden en als ik het idee heb dat er ergens iets misgaat ga ik erheen en kijk of ik kan helpen. (Waardoor ik o.a. eens een vrouw met een gebroken arm vond in een portiekje, een steekpartij van dichtbij heb meegemaakt, een flauwgevallen meisje heb gered van verstikking en een tevens flauwgevallen onderkoelde hyperventilerende dronken metalhead naar de eerste hulp heb moeten begeleiden. Hmhm.) Ik sta altijd klaar voor mijn vriendjes en vriendinnetjes, ben trouw, tolerant en onbaatzuchtig, word zelden tot nooit boos en ben nauwelijks te shockeren. Ook ben ik zorgzaam, beschermend en voorzichtig. Ik geef weinig om geld en luxe. Wat sommige dingen betreft ben ik kinderlijk naïef en ik weiger dit te veranderen omdat ik dat een fijn iets vind. Ik ben leergierig, creatief en wellicht talentvol. En ook - zelfverzekerd, dankbaar voor de gave dingen in het leven en tevreden met wie ik ben. Relatief slecht: Ik ben een chaotische sloddervos en een wisselvallige neuroot die soms enorm veel waarde hecht aan gewoontes en soms juist van alles om wil gooien. Ik heb geen idee wat ik wil met mijn toekomst en laat wat dit betreft veel afhangen van het toeval en de willekeur. Ook ben ik lui en ongedisciplineerd, waardoor ik vaak te laat kom, van alles uitstel en dingen op het laatste nippertje moet (af)maken. Ik ben vergeetachtig, verstrooid en sociaal gehandicapt, waardoor ik volgens mij zelden echt adequaat reageer op zo'n beetje alles - ik bel zelden mensen uit mezelf, moet glimlachen van ernstige gesprekken, aardige mensen intimideren me, ik beantwoord tragisch nieuws soms per ongeluk met oneliners, snap geen hints of weet er niet op te reageren, vat vaak dingen anders op dan ze bedoeld zijn, mijn intonatie klopt zelden met wat ik bedoel waardoor ik ongeïnteresseerd of sarcastisch kan klinken als ik oprecht met iemand probeer mee te leven, etc, etc. Ik heb veel paradoxale karaktertrekjes, wat niet per se slecht is maar wel verwarrend - zowel voor mezelf als voor anderen. Ik kan slecht tegen kritiek van mensen waar ik waarde hecht en schiet dan enorm snel in de verdediging. Ik kan sowieso slecht tegen mensen waar ik waarde aan hecht, ze maken me in de war omdat ze zo ontzettend gaaf zijn allemaal. Het spreekt voor zich dat ik daardoor automatisch gedoemd ben om te mislukken in de liefde, want daar word ik al helemaal contactgestoord en autistisch van. Dus dat wordt kluizenaar worden of honderd keer lyrisch zijn en honderd keer scheiden tot ik iemand tegenkom die weet om te gaan met hoe sociaal gehandicapt ik ben bij mensen waar ik veel om geef. Ik ben soms ontzettend cynisch, tegenover een handvol mensen die me zo ver hebben gekregen dat ik ze écht niet (meer) moet ben ik een koelbloedig kreng en een emotioneel sadist, ik geef weinig om de mensheid als geheel en ben daardoor apatisch als het neerkomt op wereldrampen en naargeestige ziektes. Soms ben ik wraakzuchtig en haatdragend. Ik houd van drama onder mensen die ik niet ken en/of die ik niet mag, want drama amuseert mij. Ik ben een twijfelaar en doe enorm lang over het nemen van beslissingen. Ik houd contact met mensen vaak expres oppervlakkig en laat men moeilijk toe in mijn leven omdat ik niet weet wat ze daar zullen aantreffen, hoe ze daarmee zullen omgaan en/of wat voor invloed ze zullen hebben. Ik kan slecht tegen mensen teleurstellen en begin daardoor soms bij voorbaat niet aan dingen, wat vroeger nogal eens problemen opleverde bij schoolgerelateerde ongein. Ik heb een autoriteitsprobleem. Vaak heb ik geen flauw idee van wat normaal is en wat niet. 'Kort en bondig' staat niet in mijn woordenboek, ik overanalyseer dingen die simpel zijn en doe triviaal over belangrijke zaken. ("Dat komt doordat je een vrouw bent ![]() ![]() ![]() Beide: Ik ben nieuwsgierig, altruïstisch, objectief en pervers. Laatst gewijzigd op 26-11-2008 om 06:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op het vrouw zijn en een paar dingen na (zoals overanalyseren*: alleen als ik het onderwerp interessant denk te vinden, en van madeliefjes of fietskettingen word ik ook niet specifiek heel blij), kan ik best met enige zekerheid de quoteknop gebruiken bij para.
Temeer omdat ik een lui beest ben, en omdat ik geen zin heb streepjes te zetten in de quote enzo, hou ik het hier bij (H) * Bij mij is het eigenlijk gewoon of superkort en superbondig óf té lang. Was altijd vervelend bij van die verslagen/brieven die je voor schol moest scrhijven met minimaaldie en die onderwerpen en niet minder dan X en niet langer dan Y woorden. Verder: Uitstelgedrag, zeer veel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Goed:
betrouwbaar vriendelijk spontaan intelligent romantisch goed in bed ![]() eervol humoristisch als ik onder vrienden ben dan ben ik de gangmaker netjes en ordelijk politiek betrokken. Ik ben er trots op dat ik nooit zomaar wat stem maar altijd de partijprogramma's ed lees en daaruit mijn keuze maak sterk oriëntatievermogen. Als ik een route eenmaal ken verdwaal ik zelden tot nooit. Ik kan mezelf prima bezighouden maar ik kan ook goed samenwerken Fortuynist ![]() Slecht: Lui ik stel dingen altijd uit, vooral belangrijke beslissingen ik leg lastig contact met vreemden vergeetachtig een tikje haatdragend. Als iemand het verpest heeft bij mij dan zal ik hem of haar dat niet snel vergeven Als ik geïrriteerd of gestresst ben ga ik fouten maken
|
Goed:
intelligent, niet openlijk asociaal, rationeel, analyserend, berekenend, invoelend, listig, etc. Slecht: ik ben een autistische, misantropische, onbehulpzame, egoistische drol.
|
Verwijderd
|
goed:
koppig betrokken net als flyaway kan ik heel kinderlijk reageren op bepaalde normale zaken ik ben lief ik kan hard werken eerlijk zorgzaam slecht: koppig pessimist ben snel geneigd overal de negatieve dingen, kanten en moeilijkheden in te zien ik ben lui kan moeilijk aan dingen beginnen en ze dan ook afmaken weinig zelfdiscipline ongeduldig ik kan moeilijk contact maken met mensen die ik niet ken dingen moeten op mijn manier ik ben een grote chaos, in mijn hoofd maar ook in mijn spullen verstrooid bot |
![]() |
|
Verwijderd
|
Paranoide, waarom is jouw lijst met slechte eigenschappen langer dan die met goede?
Slecht: Ik moet altijd muziek luisteren (in pauzes ed op school) en dat is niet zo aardig tegen anderen enzo, ik stel alles uit, of stel het af. Goed: Ik ben intiligent, heb een goede muzieksmaak, ben algemeen ontwikkeld enzo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
sollicitatiegesprek, slechte eigenschappen Gevederde | 24 | 06-03-2007 09:53 | |
Psychologie |
Jouw goede en slechte eigenschappen (johari/nohari window) Kindmeisje | 8 | 02-03-2006 13:13 | |
Psychologie |
eigenschappen, maakt het nog uit welke je eerst noemt? Fantôme | 31 | 06-11-2004 14:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ben ik één van de weinige die hoopt dat we de enige zijn in het heelal??? Upke | 65 | 13-03-2004 17:58 | |
Psychologie |
De Zeven Zonden en de Zeven Deugden WB_Oud | 38 | 14-08-2003 20:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam Hannibal | 5 | 15-03-2002 19:18 |