Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2008, 20:50
flyaway
flyaway is offline
Letteren is weer wat drukbezochter!
En om dit zo te houden, leek het een goed plan iets neer te zetten waar iedereen actief aan mee kan doen. Het basisidee is bekend, maar misschien kunnen we er nog een leuke draai aan geven (ideeen?).

We beginnen met een zin, dan schrijft iemand daar een stuk aan en post dit. Daarna gaat iemand anders verder.

De bedoeling is dat het een echt verhaal wordt, met karakterontwikkeling en een verhaallijn. Deze kunnen we vantevoren afspreken, of juist even kijken wat er van komt en dan met z'n allen bespreken wat we er mee gaan doen.

Of we doen dit in groepjes met elk een eigen topic. Of in groepjes waarbij elke groep overlegt over het volgende stuk van het verhaal en deze dan post, waarna weer een ander groepje het vervolg schrijft.

Het stuk dat toegevoegd wordt moet dus echt een waarde hebben in het verhaal en het verhaal ook doorzetten of een beetje wenden, maar dat het geen los-zand-stukjes worden. Hiervoor kunnen we ook regeltjes stellen, mij lijkt in ieder geval een minimum aantal woorden een vereiste.
Verder kunnen we, net als in het Spel-topic van jaren geleden, afspreken dat degene die gaat schrijven 'Los!' roept als die gaat schrijven, zodat we geen twee schrijvers voor hetzelfde krijgen.

Animo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2008, 08:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb in elk geval wel animo voor iets als dit, maar in groepjes lijkt me een beetje vaag... Ik denk dat we nog even goed moeten bedenken wat precies handig zou zijn
Oud 05-12-2008, 09:12
Neko*
Neko* is offline
Lijkt me heel erg leuk.
Oud 05-12-2008, 10:32
Reynaert
Reynaert is offline
Ik zou het leuker vinden wanneer we afzonderlijke verhaaltjes zouden schrijven, waarbij we elkaar een onderwerp geven. Maar misschien is dat een idee voor een ander topic (het is ook al eerder de revue gepasseerd).

Laatst gewijzigd op 05-12-2008 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 18:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik zou het leuker vinden wanneer we afzonderlijke verhaaltjes zouden schrijven, waarbij we elkaar een onderwerp geven. Maar misschien is dat een idee voor een ander topic (het is ook al eerder de revue gepasseerd).
Je bedoelt zoiets als wat we eerst hadden, dat je aan de ander de volgende titel weer geeft? Het voordeel daaraan is dat het meer individueel is, zodat je ook wel bevredigendere resultaten krijgt.
Oud 05-12-2008, 20:05
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Je bedoelt zoiets als wat we eerst hadden, dat je aan de ander de volgende titel weer geeft? Het voordeel daaraan is dat het meer individueel is, zodat je ook wel bevredigendere resultaten krijgt.
Ja, ik bedoel zoiets als dit.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 20:57
flyaway
flyaway is offline
Zoals Speltopic dus. Die kunnen we ook weer invoeren
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 08:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, ik bedoel zoiets als dit.
O ja. Zoiets hadden we al eerder ook gedaan, ik vermoed dat die een beetje is stilgevallen door de onduidelijke titel.
Oud 06-12-2008, 23:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, dat speltopic lijkt me echt superleuk!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 11:15
flyaway
flyaway is offline
Dit is het Spel-topic waar ik het over had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten