Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb mijn zonnebril op sterkte bij de Hans Anders gekocht. Gewoon een simpel (kunstof) montuur met de simpelste glazen (niet ontspiegeld en gehard). Gezien het een zonnebril is, maakte dat voor mij niet uit, omdat je hem toch niet zo vaak draagt als een gewone bril. Hiervoor was ik slechts 35 euro kwijt!
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het ook een kwestie van smaak is. Persoonlijk vind ik die klepjes maar niks. Ze zijn nogal kwetsbaar, ze moeten maar net passen op het montuur (wat dus vaak betekent dat je nieuwe klepjes moet kopen als je een nieuwe bril koopt) en, ook niet geheel onbelangrijk, ze zien er echt niet uit
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Jawel. De kwetsbaarheid van die dingen betekent dat je ze niet overal even tussen kunt pleuren, dit kan met een zonnebril op sterkte wel, want dat is aanzienlijk sterker dan zo'n iel dingetje (en je krijgt er een fatsoenlijke beschermhoes bij). Daarnaast moeten die dingen wel goed op je bril zitten en dat duurt wat langer dan gewoon even je zonnebril opzetten.
|
![]() |
|
Ik bedoelde het stukje dat je er niet echt uit ziet..
![]() Maar ik ben het nog niet helemaal met je eens. Mijn vader heeft gewoon een brillenkoker voor zijn opzetglazen. Gewoon hetzelfde materiaal als waar een zonnebril in gaat, maar dan wat kleiner. En als je het af gooit, dan gooi je het gewoon op de bijrijdersstoel, net als je met een zonnebril doet. Natuurlijk moet je hem vervolgens aan het eind van de rit even opbergen, zodat je er niet op gaat zitten, maar dat geldt ook voor een zonnebril. Uit ervaring kan ik vertellen dat een zonnebril dan ook vrij snel kapot is ![]() Je kan ook de klepjes omhoog doen natuurlijk. En inderdaad, dat ziet er ook niet uit, maar voor echt haast (bijvoorbeeld het inrijden van een tunnel) is dat zo gedaan.
|
Die klepjes zijn misschien wel een oplossing in de auto maar daarbuiten zou ik ze echt niet eens dúrven dragen, die dingen zijn echt oerlelijk. Dus uiteindelijk zou ik persoonlijk dan twee zonnebrillen moeten kopen omdat het ook wel fijn is als je op straat wat ziet met een zonnebril.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij erg veel kleppen kunnen ze niet omhoog maar moet je ze op het montuur klikken. Dat zorgt er dus voor dat die dingen behoorlijk vast zitten en niet makkelijk te verwisselen zijn tijdens het rijden. Wat Dith zegt telt natuurlijk ook wel mee, al moet ik bekennen dat ik m'n zonnebril sowieso nooit 'buiten' op heb, behalve dus in de auto. Het zal echter voor een groot deel ook wel afhangen van het budget en vooral je persoonlijke voorkeur. Ik heb ook voorzetstukken gehad en dat vond ik echt niet prettig. Doe mij dan maar gewoon een zonnebril op sterkte, veel fijner. |
![]() |
|
Je hebt twee verschillende voorzetstukken.
Eentje die je er op kan klikken/schuiven en dus moeilijk op en af te zetten is. En eentje die hetzelfde is als hierboven, maar een open/dicht mechanisme heeft, waardoor je hem tijdens het rijden en je gaat een tunnel in, omhoog kan klappen. (Mijn oom heeft er een die bij zijn bril hoort, die kan hij er dus letterlijk op klikken met behulp van magneetjes. Om dat opzetstukje zit dus ook een stukje montuur wat weer bij zijn bril past. Die is dus niet zo debiel ![]() Ik moet wel zeggen dat een opzetstukje veel gemakkelijker is dan een zonnebril op sterkte. Als ik mijn zonnebril op moet, dan moet ik eerst mijn eigen bril af doen, in een koker doen, opbergen, en dan kan pas mijn nieuwe zonnebril op. Ik vind dat teveel gedoe, zeker omdat je vaak moet wisselen als je bijvoorbeeld gaat winkelen of toeristisch doet (telkens weer ergens naar binnen en dan zie je weer niets). Daarom draag ik eigenlijk bijna nooit een zonnebril.
|
Als ik wil vergelijken met een zonnebril op sterkte: wat kosten die opzetstukjes dan ongeveer? En is er veel verschil tussen een zonnebril met en zonder ontspiegelde glazen? Hoe zie je dat verschil eigenlijk?
|
Die ontspiegeling is best handig. Als er felle lampen zijn dan weerkaatsen ze niet in je bril. Of als er bijvoorbeeld licht van schuinachter is wat precies op je glas schijnt. Het ziet er ook wel mooier uit want iemand anders ziet nog steeds jouw ogen in plaats van de lamp die weerkaatst in je glas.
Ook zie je het als je een bril met ontspiegeling in het licht houdt dan is de schaduw heel anders dan bij een bril zonder. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat ben jij van plan om binnenkort te kopen? Verwijderd | 500 | 13-08-2017 15:57 | |
Onzin |
Hee mede-brillies! Holland Oates | 33 | 14-04-2016 16:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebril: 'gewone' of op sterkte? Daantje_0705 | 21 | 20-05-2008 11:33 | |
Lifestyle |
Chickieee, je bent zo hot, ik ga je checken met m'n sunnebril jeweeeettok. Verwijderd | 71 | 17-06-2004 13:53 | |
Algemene schoolzaken |
Weet iemand wat meer over deze onzinnige regel? Yamyam | 135 | 05-04-2003 02:57 |