|
|
Bekijk resultaten poll: Verbieden? | |||
Ja, zonder gemeentelijke vuurwerkshow. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 9.52% |
Ja, met gemeentelijke vuurwerkshow. |
18 | 42.86% |
Nee. |
20 | 47.62% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Er is op zich niet zoveel mis met vuurwerk. Natuurlijk, ik vind het stom, dieren schrikken ervan, en het wordt weken vantevoren afgestoken. Het vernaggelt het milieu, de straat is een week rood van het vuurwerk, en kinderen zoeken vuurwerk om te hergebruiken.
Me dunkt dan ook dat er extra vuurwerkbelasting moet komen, om de extra milieukosten en opruimkosten te betalen. Verder striktere controle op wanneer het afgestoken wordt. Mooi, de kosten van vrijheden doorberekenen aan de burgers die er gebruik van maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar is 'ie weer! |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Vuurwerk heb ik niet zo veel mee, maar ik zou het niemand willen ontzeggen. Ondanks de luchtvervuiling, vaste afval, bodem- en watervervuiling, geluidsoverlast, gewonden en doden. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eén van de kenmerken van een economische crisis is minder vraag naar producten die niet in de primaire behoeften voorzien. Daardoor kunnen bedrijven de producten die de secundaire en tertiare behoeften bevredigen niet langer kwijt. Werknemers verliezen hun baan, kunnen nog minder kopen, er vallen nog meer ontslagen. Resultaat: een arme bevolking die zich met moeite levende houdt. Juist tijdens een recessie moeten minder noodzakelijke producten gekocht worden. Daardoor ben ik van mening dat de burgers vuurwerk mogen afsteken, en als ze dat niet langer willen moet de overheid dat gewoon zelf doen. Overigens wil ik er op wijzen dat er een verschil is tussen het breken van een raam en het afsteken van vuurwerk. Dat laatste voorziet namelijk in een behoefte. Maar zelfs het nutteloos breken van spullen kan volgens Keynes nuttig zijn als de vraag achter blijft op het aanbod, laat staan vuurwerk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Kenjirro: je hebt de tekst duidelijk niet gelezen of niet begrepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoezo auto irrelevant als vergelijking? Hoeveel plezierritjes/familiebezoeken worden er wel niet mee gepleegd? Met de auto naar 't bos om te wandelen....LOOP toch naar 't bos ! Met de auto boodschappen halen, fiets is makkelijker. Ik zeg, op elke hoek een agent die iedere bestuurder vraagt naar het doel van het gebruik van de auto, bij misbruik zonder pardon auto inleveren. [/overdreven modus]
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
65 miljoen gaf 'nederland' uit aan vuurwerk dit jaar....
Voor iets waar oude mensen, en dieren vaak doodsbang voor zijn. Slecht voor het milieu... Voor mij hoeft die onzin inderdaad niet. Hou het op een gemeentelijke show, met veel siervuurwerk. Dan gebeurt het door professionals die weten wat ze doen, ipv puberale kutventjes die er lol in hebben het in brievenbussen, vlak achter oude mensjes en dieren te smijten. Zou ook weer schelen in aantal nutteloos gewonden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De scripsaai is af, tijd voor vakansaaaai #1670 Lorelei | 500 | 03-07-2012 21:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet er een vuurwerkverbod komen? Supreme Dutch | 170 | 21-01-2008 19:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vuurwerk 10% duurder apekop123 | 31 | 29-11-2002 21:14 |