Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2009, 12:02
Verwijderd
Ik post eens hier een topic erover. Ik zoek er één. Het liefst goedkoop, oefenversterker maar ik wil er eigenlijk ook wel in een band mee weg kunnen komen zeg maar. Aangezien ik dat waarschijnlijk toch een keer ga doen, met mensen meespelen. Dus kan ik net zo goed gelijk iets beters kopen dan een simpele oefenversterker. Dus ik vroeg mij af, als je kijkt naar het assortiment van Feedback, zit hier wat tussen waarvan je zegt: "Deze raad ik je aan." Want ik heb er niet echt verstand van. Budget ligt tot de 200, maar zoals ik al eerder zei, liefst lekker goedkoop.

http://www.feedback.nl/?id=26&a=141&treeID=&order=1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2009, 21:37
Wammus
Wammus is offline
Dit topic gaat door naar muziek omdat ze er daar hoogstwaarschijnlijk meer verstand van hebben dan hier.
Oud 13-02-2009, 23:35
Carn
Carn is offline
'goedkoop' is nooit een goede keuze met muziekinstrumenten/apparatuur, onder de 200 euro zit je toch meer in de slaapkamer-versterkertjes.
Oud 14-02-2009, 12:29
Verwijderd
Ik heb eens op marktplaats voor je gekeken, want met een budget van 200 voor 'meer dan een simpele oefenversterker' ga je dat niet halen met een nieuwe.

Ibanez 65 watt
Ashdown Five Fifteen 100 watt
Fender Rumble 100 watt
Yamaha Bass Stage 120 watt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 23:14
levyij
levyij is offline
Ik zou gewoon marktplaats goed in de gaten houden, en dan keihard op zoek gaan naar een Peavey TNT 115 bijvoorbeeld, een goede versterker, voor de prijs, en ook prima om in een band te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 11:02
guidogek
guidogek is offline
Voordat ik een goeie had was ik 850 euro kwijt
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 20:51
Hanke
Hanke is offline
www.mainmusic.nl 'k denk dat ik daar mn nieuwe bas ook ga bestellen =]
Oud 18-03-2009, 08:10
Apocrypha
Apocrypha is offline
Kijk anders ook eens naar de Hartke Kickbacks. (of als je het aandurft de Behringer Ultrabass Combo's)
En houd voor een band toch minimaal de 100watt aan om een beetje fatsoenlijk met je drummer mee te kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 17:10
Verwijderd
Citaat:
(of als je het aandurft de Behringer Ultrabass Combo's)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 11:37
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
dat mainmusic.nl slaat nergens op. prijzen zijn of belachelijk hoog of belachelijk laag. en ze leveren eigenlijk alleen maar prutspul. jammer jammer, gemiste kans.

wat betreft een goede instap versterker voor weinig geld die genoeg vermogen levert; de bovengenoemde peavey tnt115 is een goede keus. die dingen kunnen niet kapot!

maar als je verstandig bent, spaar je even door en koop je wat fatsoenlijks zodat je er wat jaartjes mee vooruit kunt. ik vind de sound niks, maar complete volksstammen zweren bij een hartke 3500 top icm een redelijk goedkope 4x10 kast. die 3500 heeft een driver buis erin zitten en geeft 350 watt uit een transistor eindtrap.
Oud 22-03-2009, 13:58
Verwijderd
en toch ben ik erg tevreden met mn 3500 alleen als je een 4x10 hebt, heb je ook een 1x15 nodig voor het laag. Anders blijft er niks van over.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 14:58
Notorious P.I.S
hehehe, de 3500 is gewoon niet mijn sound, maar het is blijkbaar gewoon een goed werkpaard als ik zie hoeveel mensen erop spelen en er tevreden over zijn.

wat betreft het geen laag overhouden met je 4x10, wat voor een cab gebruik je dan? ikzelf gebruik een oude peavey tvx410, ik moet zeggen dat een 15" erbij niks toevoegd, en dat de tvx opzichzelf al genoeg druk levert. misschien dat dat ook wel komt omdat ik een 200watt buizenbak gebruik en deze sowieso meer druk levert.
Oud 23-03-2009, 17:08
Verwijderd
klopt, het is echt een heel erg recht toe, recht aan versterker. het is maar waar je de amp voor gebruikt maar in de metal, hardcore (en misschien binnekort ook prog\symfo metal) kom ik er toch een aardig eind mee weg.

En die zijn echt knetterschel. daarom ben ik ook erg blij met mn 1x15

die 1x15 is overigens geen hartke kast maar een zelfbouw die wel de looks mee heeft van een hartke maar dan met een normale speaker
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 12:17
Notorious P.I.S
Daar staan die hartkes met alu-cones wel bekend om ja. dan is een 15" wel nodig.

Zoals ik overal lees is de 3500 wel breed inzetbaar. En niet te vergeten, niet al te duur!
Oud 24-03-2009, 17:06
Verwijderd
precies.. en die 15" met alu cone is ook niet echt diep. dus ik ben erg tevreden over dat zelfbouw doosje

Hartke is niet duur en redelijk betrouwbaar. maar als je echt voor een specifieke sound gaat kom je hier niet ver mee
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 17:07
Verwijderd
ik heb overigens ook nog een TNT160 staan (staat wel wat te verstoffen) waar ik erg veel plezier mee heb gehad... in een punkband veel kraak en bijgeluiden
het is wel een oude peavey.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten