Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nee , met min 80 watt zit je ook goed voor voorversterking.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ashdown is duur en het moet net je geluid zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar dat is dus wat ik heb gehoord. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.decware.com/debate.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_sound http://users.chariot.net.au/~gmarts/amptypes.htm leuke stukkies om te lezen over deze eeuwig durende strijd: valve vs solid state amplification. feit is in ieder geval dat 100 buizen watts meer vermogen produceren dan 100 transistor watts. voor een bass versterker is het belangrijk om goed door het gitaar geluid heen te drukken, in een repetitie of live (zonder pa) situatie. met een 200 watt solid state bass stack vs 2x 100 watt buizen gitaar, is dat vechten tegen de bierkaai. een bass uitversterken is een stuk harder werken voor je amp omdat lage frequenties nou eenmaal meer vermogen eisen. met 2 dikke mesa dual rectifiers en een mesa bass 400+ heb je een mooie verhouding vind ik zelf, maarja..... beetje aan de prijs en het moet je geluid zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Viel samen te vatten met 1 woord RUMBLE Dat is toch wel waar je het voor doet ![]() Verder weet je niet hoe motorhead het volume in de studio heeft maar ik vermoed dat de techs en studiomensen niet erg blij worden als ze een versterker moeten opnemen die op standje10 staat te blazen ![]() Het ligt aan wat je speelt maar ook in welke situatie je speelt. De bands waarin ik heb gespeeld waren in de repetitieruimtes allemaal vrij "tam" met het volume (gewoon dingen goed spelen ipv show en luchtdruk) terwijl tijdens optredens de volumeknop toch wel een stuk verder open ging.
||
![]() |
Citaat:
![]() en voor mij is het ook niks, maar ik ben ook meer van de transistor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dat het uitmaakt ofzo. Ik ben zelf zo'n hi-fi persoon die als het FF kon een Basslabs bas had op een PhilJonesBass versterker ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als ik het geld ervoor zou hebben, zou ik een mooie klark di kopen en dat kreng uit mijn ampeg niet meer gebruiken, evenals het spul wat de zalen meestal leveren, een hele tijd terug presteerde een zaal het zelfs nog om me in een behringer di te prikken.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |