Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2009, 23:33
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb sinds een paar weken een rood plekje op mijn buik. Eerst dacht ik aan een brandwondje ofzo, maar het groeit best hard en nu zijn het er 3, 1 moederschip met 2 dochterondernemingen.
De grootste begon als een klein vlekje van een halve centimeter ofzo, nu is hij anderhalve centimeter breed en een centimeter hoog. De andere twee zijn allebei klein, een halve centimeter ongeveer. Ze doen geen pijn, maar jeuken wel heel erg als ik ze aanraak. Ze liggen ook 'op' de huid zegmaar, net als wanneer je door een kat gekrabt bent. Weet iemand wat het kan zijn?
Ik ga maandag naar de huisarts bellen, maar tot het maandag is wil ik eigenlijk even horen dat ik geen builenpest heb!

Op de foto komt het niet heel erg goed uit, aangezien het donker is en het lamplicht niet echt geweldig is. In het echt zijn ze een stuk roder.

Oud 27-02-2009, 23:47
Verwijderd
Mijn zus heeft precies hetzelfde gehad. Het is een schimmel die door een zalfje weer verdwijnt (wel op doctersrecept). Helaas heeft ze het later nog een keer gehad. Ik denk omdat het 'virus' in haar lichaam zit? Net als een koortslip of aft.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 23:50
AlopiA
AlopiA is offline
Omg, ik schimmel
Oud 27-02-2009, 23:53
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Omg, ik schimmel
Schimmelkaas schijnt best lekker te zijn .
Oud 27-02-2009, 23:59
AlopiA
AlopiA is offline
Wat wil je daarmee zeggen?
Oud 28-02-2009, 00:21
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Niks .
Oud 28-02-2009, 14:08
blablatje
blablatje is offline
Ik denk ook dat het een infectie met een schimmel of gist is, of misschien een allergische reactie.
Builenpest ziet er in elk geval anders uit!

Laatst gewijzigd op 28-02-2009 om 15:09. Reden: ik heb een stomme formuleringsfout gemaakt
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 14:59
AlopiA
AlopiA is offline
wtf, er zijn er 7 (!) bij gekomen Voor het maandag is ben ik al opgeschimmeld!

straks ook maar even langs de DA voor een zalfje zolang. Kan vast geen kwaad.
Oud 28-02-2009, 15:13
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik zou echt even langs de dokter gaan. Mijn zus heeft er ook een tijdje last van gehad. Op een gegeven moment ging het enorm jeuken. Daarna naar de dokter gegaan en heeft ze een aantal zalfjes gehad en nu is het helemaal weg. Maar een zalfje om even tot maandag te wachten van de DA kan vast geen kwaad.
Oud 28-02-2009, 15:29
AlopiA
AlopiA is offline
Ja ik bel maandag de huisarts op, maar als het nu zó snel gaat zit het straks ook in mijn gezicht ofzo, daar heb ik niet zoveel zin in
Oud 28-02-2009, 17:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook gehad en bij mij ging het weg door anti-schimmelcreme. Miconazolnitraatcreme kan je zonder recept halen bij de apotheek. Bij mij verspreidde het zich niet heel snel maar het ging ook maar heel langzaam weg. Mentholpoeder kan heel goed helpen tegen de jeuk.
Oud 28-02-2009, 21:32
Eomer
Eomer is offline
volgens mij is dat ringworm niet schrikken hoor is een schimmel infectie maar heet nu eenmaal zo

deppen met azijn als dat niet helpt ff naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 00:48
Verwijderd
Heb het gezien bij mensen en bij hen was het idd ook een schimmel (bij wijze van geruststelling: die schimmel bevindt zich bij veel mensen op de huid, meestal veroorzaakt hij geen irritatie maar dingen als schommelingen in hormoonspiegel en stress kunnen dat veranderen). Weet niet of het hetzelfde is, maar lijkt er iig wel op dus kans is groot dat het allemaal wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 23:08
AlopiA
AlopiA is offline
Vergeten de dokter te bellen Dus morgenochtend ga ik bellen, ik heb tot zo lang een boeiend zalfje genaamd "cardiflor"!
Oud 03-03-2009, 16:08
Verwijderd
Ik denk dat je huidgriep hebt, dat heb ik ook gehad en zag er precies zo uit. Ik ben naar de huisarts gegaan. Ik hoefde er niks op te smeren en geen medicijnen ofzo. Het gaat vanzelf over na een week of zes.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 16:09
Verwijderd
Oh en huidgriep blijft op de romp, het komt als het goed is niet in je gezicht of op je onderarmen/benen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 18:21
Eomer
Eomer is offline
Citaat:
Ik denk dat je huidgriep hebt, dat heb ik ook gehad en zag er precies zo uit. Ik ben naar de huisarts gegaan. Ik hoefde er niks op te smeren en geen medicijnen ofzo. Het gaat vanzelf over na een week of zes.
nooit van gehoort ---> wikipedia zoek
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 21:42
Verwijderd
Ik had er ook nog nooit van gehoord en toch was het zo! AlopiA, weet je al meer?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:06
patricia15
patricia15 is offline
misschien netelroos?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:11
Verwijderd
ow ik heb ook minibultjes die op puisten lijken en dan raak ik ze aan en dan gaan ze jeuken en dan krabben en dan worden ze rood en groter idd alsof je gekrabt of gebeten bent en daarna zijn ze weer weg
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:16
AlopiA
AlopiA is offline
Ik ben een beetje vergeten de dokter te bellen maandag, morgen ga ik bellen (echt!) Inmiddels zijn het er best veel, er zit er nu ook 1 net onder mijn rechterborst en er zit er 1 op mijn rechterheup. Een stuk uitgebreid dus, en best snel. Ik heb zalf van VSM, het heet Cardiflor dacht ik en volgens de apothekersassistente zou het moeten werken. Het jeukt in ieder geval wel een stuk minder!

Regels voor berichten