Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede moeten we van z'n broer maar aannemen dat het de "veiligheidsdiensten" waren die 'm hebben vermoord. Zou ook zomaar een criminele bende geweest kunnen zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ten tweede: Europa (net als de VS) stellen jaarlijks de grens open voor een bepaald aantal vluchtelingen (die een visumaanvraag mogen doen). dit onder andere om de buurlanden te ontlasten. 99% van de vluchtelingen wil ik weer terug naar het eigen land zodra het even kan.
|
Iemand wordt in Nederland eerst helemaal nagetrokken voordat ze hem/haar terugsturen. Die mensen krijgen talloze gesprekken en wanneer de IND (en de Engelse equivalent uiteraard ook) niet zeker is van de veiligheid van de asielzoeker zal de asielzoeker ook niet terug hoeven keren. Wanneer dit wel het geval is, bestaat er nog de kans dat zo'n asielzoeker niet meer komt opdagen en in de illegaliteit verdwijnt. Ik acht de kans dus klein dat Engeland een fout heeft gemaakt.
|
Überhaupt is het raar dat de Soedanese veiligheidsdiensten iemand van Arabische achtergrond zouden vermoorden omdat die in Darfur woont. De genocide in Darfur was gericht tegen de Afrikaanse bevolking om dat gebied juist te arabiseren.
Was de man betrokken bij de rebellenbeweging daar of iets dergelijks?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
alleen al in Syrië zitten honderdduizenden/miljoenen Irakezen te wachten tot hun land veilig is (voor iets van een bron is de docu "Heavy Metal in Baghdad" en de update "Heavy Metal in Istanbul" wel boeiend). overigens gaat het in het geval van Sudan niet zo zeer over economische vluchtelingen. als jij uit veiligheidsredenen je land ontvlucht (en dus niet achter in een vrachtwagen gaat zitten in de hoop op een betere baan), dan ben je overgeleverd aan de UNHCR voor "herplaatsing". dan mag je echt niet kiezen naar welk land je gaat hoor. als ik het heb over vluchtelingen die naar hun huis terug willen, dan doel ik ook op mensen die een oorlog oid ontvluchten (want daar gaat dit topic over).
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |