Heel goed gedaan, ik zou graag columns als deze in een krant lezen. Het loopt prettig en je hebt een fijn woordgebruik. Ook wordt het interessant door opmerkingen als ' ietwat neurotische forensisch psychologe van stal gehaald om het onverklaarbare te verklaren' en 'het weerleggen ervan is zelf al een cliché geworden'. Het loopt. Zeer plezierig.
Wat ik iets minder vind is je laatste zin. De beginzin van de laatste alinea vind ik een mooie filosofie, deze column heeft me iets nieuws geleerd. Dit nieuwe 'inzicht', of deze nieuwe 'oplossing' (ik vind het moeilijk om te bewoorden) staat sterk. Helaas wordt dit wat afgezwakt door de laatste regel, het ziet er geforceerd uit, omdat het begin er weer in terugkomt en niet op een mooie manier, ik heb namelijk niet het idee dat de leraren daar ook zo over denken.
Daarentegen vind ik de vergelijking in het begin met de mysterie in de lerarenkamer juist weer prettig en het geeft het verhaal een kader. Je voelt je persoonlijk aangesproken doordat er een doelgroep wordt genoemd die je kent en dichtbij ligt.
|