Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of je het herkent, of helemaal niet... ik ben op msn (zie info) beschikbaar, mocht je dit zo erg herkennen dat je er meer over wilt praten...
||
Citaat:
Ik ben ooit namelijk heel erg verliefd op een persoon geweest, en hij wist dat. Af en toe maakte hij daar wel eens gebruik van, om dingen gedaan te krijgen, en verder negeerde hij me. Na verloop van tijd realiseerde ik me dat hij dat deed, en toen voelde ik me heel erg gekwetst en toen ben ik heel negatief over hem gaan nadenken --> bij alles wat ik over hem hoorde gaf ik een negatief, haatdragend antwoord of mening (en soms dácht ik die dingen gewoon). En tegenover hem ben ik een sarcastische, afstandelijke houding aan gaan nemen, waardoor hij na verloop van tijd wegbleef. En ook nu, nu ik hem al geruime tijd niet meer gezien heb, kan ik het niet opbrengen om positief over hem te denken --> ik denk steeds negatief over hem, en boor hem in mijn gedachten de grond in. Ik moet hem niet meer, ik ben hem echt gaan haten. En dat is dus eigenlijk allemaal alleen maar omdat dat gemakkelijker is, om gevoelens te onderdrukken? Om te kunnen overleven, bij wijze van spreken? Ripper
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de enige die ik zo ooit helemaal vergeven heb was een vriendin die achteraf zei dat ze die kwetsende dingen alleen maar zei omdat ze mij nie kende, dat ze een stomme koe was geweest, etc. en omdat ik wist dat ze het meende, zat ik er dan ook totaal nie meer mee.
|
nu ga ik je iets raar zeggen
maar ik kan zo goed als niet meer huilen als een vriendin bij mij uithuilt ik kan er niet meer om mee huilen al wil ik dat dan wel problemen van anderen hebben mij vroeger zo hard naar benede gehaald dat ik me als een soort tegen ben gaan bewapenen majah ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken is alsof een soort waas dan over men ogen komt dat ik even uit men lichaam ga majah vaag dus inderdaad je kunt bepaalde gevoelens onderdrukken |
![]() |
|
Okay conclusie het kan dus!
Maar nog een vraag (sorry als ik zeur) Vinden jullie het positief of negatief. In het voorbeeld van BlackMystery lijkt het me vrij negatief (ik weet niet wat hij er zelf van vindt hoor) Maar in het voorbeeld van Desecrator is het weer positief. Naja beetje vaag! Maar wat vinden jullie ervan??? |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb het ook, ik was vroeger zeer emotioneel en huilde vaak voor kleine dingen maar ik heb al veel meegemaakt (qua liefdesverdriet) zodanig dat ik 'ongevoelig' ben geworden.
Ik vind het positief omdat ik mezelf minder kwets, misschien kwets ik de ander ermee maar ja dan is het zo. Ik ga mezelf bijvoorbeeld niet verplichten aardig te doen, dan komen er valse gevoelens naar boven. Ook andersom is het zo dat ik soms wél gevoelig wil zijn voor iets maar dat ik het gewoon niet ben. Dus eigenlijk is het geen kwestie van ermee om te kunnen gaan of niet, want ik kan die moeilijk sturen die gevoelens, ze zijn er of ze zijn er niet. Je kan verliefd worden op iemand zonder dat je het eigenlijk wil, het overkomt je plots. Hoe vaak ben ik al verliefd geweest en heb ik mezelf gezegd; dit wil ik niet want die jongen kwetst me ongewild. Je kan toch niet zeggen van die ga ik haten, die ga ik niet haten. Ik vind het ook raar dat ik verliefd word op die ene maar niet op die andere. Zie je, zoiets kan je gewoon niét controleren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Psychologie |
Alleen Jij ware man | 57 | 01-11-2004 08:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |