Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2009, 18:37
Verwijderd
Hoihoi,

ik wil een kat.. hou van die beesten. MAAR mn vriend is ontzettend allergisch.
Nu heb ik gekeken naar haarloze katten, meer nee.. niet echt van de leuke knuffelbeesten owso

Kennen jullie een ultrabijzonder ras waar mensen met katten allergie geen last van hebben of heb ik gewoon pech?

thnx!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2009, 18:39
Sherlock
Sherlock is offline
Katten denk ik niet... Honden wel maar weet de naam niet meer sorry...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 18:53
Verwijderd
ik heb inderdaad ook nagedacht over een hond, omdat mijn vriend daar wel tegen kan.
Maar daar heb ik het te druk voor. Katten vermaken zich wel, maar een hond moet ook 3 keer per dag uitgelaten worden en dat red ik niet met mijn werk.

Plus dat ik gewoon dol ben op katten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 20:18
Poeperd
Poeperd is offline
Is hij niet alleen allergisch voor jonge katjes? Dat heeft mijn vriend namelijk. Nu Nero wat groter is heeft hij er totaal geen last meer van.
Oud 29-06-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Is hij niet alleen allergisch voor jonge katjes? Dat heeft mijn vriend namelijk. Nu Nero wat groter is heeft hij er totaal geen last meer van.
Nee, mijn ouders en zus hebben ook een kat en na een half uur begint hij al te niesen en krijgt hij kriebelende ogen. En dat van volwassen katten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:40
Dith
Dith is offline
Is hij allergisch voor de huidschilfers of voor de haren?
Oud 30-06-2009, 16:57
Verwijderd
euhm.. ik denk de haren, maar ik het niet honderd procent zeker.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 20:08
Neusbeermevrouw
Neusbeermevrouw is offline
Er zijn van die anti-allergie katten, maar die zullen wel miljoen duur zijn denk ik. Hoe noem je dat, hyperallergeen?
Oud 01-07-2009, 23:43
Dith
Dith is offline
Als iemand voor haren allergisch is dan zijn blauwe russen ook goed te doen (verharen amper).
Eerlijk gezegd vind ik dat je niet voor een kat moet gaan als je weet dat je zwaar allergisch bent ook al zijn ze nog zo leuk, als je echt allergisch bent is dat een drama en de asiels zitten al vol met katten waar mensen naderhand spijt van kregen. Niet aanvallend bedoeld ofzo maar ik zou er wel echt héél goed over nadenken en ook de huisarts dingen vragen (allergietesten, medicatie etc.etc.)

Maar als het karakter van de blauwe rus je aanstaat dan kan je misschien langsgaan bij catteries om te kijken hoe je ze vindt en of je vriend problemen heeft (zal hij vast snel genoeg merken ). Sowieso is een kat kopen bij een cattery al een veel strakker plan dan bv. op marktplaats, maar dat is een ander verhaal.

Edit: Ik zie dat in je beginpost staat dat je haarloze katten (sphynx) niet zo'n knuffelbaar vindt, natuurlijk kan het uiterlijk je niet aanstaan maar als er één ras bekend staan om zijn hoge knuffelgehalte dan zijn het wel sphynxen.
Oud 02-07-2009, 18:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij een kattenallergie ben je meestal allergisch voor de huidschilfers en dan is zo'n haarloze kat ook al geen optie. Er zijn wel rassen gefokt die geschikt zouden zijn voor mensen met allergiën maar het blijkt wel dat niet iedereen met een allergie daar tegen kan. Het beste is om met een allergie helemaal geen huisdieren te houden omdat de kans groot is dat je dan ook andere allergiën ontwikkeld.
Oud 03-07-2009, 15:22
Verwijderd
hmm.. helaas voor mij dan..
dan maar een extra knuffelbeer kopen. Wil het hem ook niet aandoen om constant verkouden te zijn in zn eigen huis!
Toch bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 13:28
Verwijderd
Herkenbaar, als m'n vriendje en ik blijft krijg ik dit probleem ook... en ik wil zo graag een katje

http://www.catsofaustralia.com/hypoa...cat-breeds.htm Je kan 'm es meenemen naar een fokker, die Siberische kat ziet er best knuffelbaar uit!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:48
arPos
arPos is offline
@ freya; das sjonnie!

en geloof me daar krijg je gegarandeerd jeuk van aan je neus, al is het maar door de haren, dan kunnen zn schilfers nog zo hypoallergeen zijn.

en ja ze zijn ook duizendduur.
Oud 07-07-2009, 12:48
Anaïs
Anaïs is offline
Wij hebben ene ragdoll, die verhaart wel, maar heeft geen ondervacht. En het is vaak zo dat mensen allergisch reageren op de ondervacht.

Nuja, sowieso eerst eens langsgaan bij catteries en zien hoe je vriend reageert é. Mijn broer was vroeger ook zwaar allergisch, maar dat is overgegaan.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 14:01
Mireltjuh
Mireltjuh is offline
Is de allergische reactie echt heel erg? Ik was namelijk ook nogal allergisch voor katten. Ik kreeg er hele erge jeuk in m'n ogen van. Maar nu hebben we een eigen kat en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad! Soms gaat je allergie weg als je er vaak mee geconfronteerd word...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 15:54
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Is de allergische reactie echt heel erg? Ik was namelijk ook nogal allergisch voor katten. Ik kreeg er hele erge jeuk in m'n ogen van. Maar nu hebben we een eigen kat en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad! Soms gaat je allergie weg als je er vaak mee geconfronteerd word...
Ja, dit hebben wij ook met mijn moeder gehad. We namen een kitten, maar van een vriendin (die fokker is) en we konden hem altijd daar terugbrengen als het niet ging en dan zou ze hem gewoon zelf houden eventueel, met een stuk of 12 katten kan er toch wel eentje bij Maar m'n moeder is er vanzelf vanaf gekomen, ze heeft nu nergens meer last van.
Reageren

Regels voor berichten