Advertentie | |
|
![]() |
|
Als iemand voor haren allergisch is dan zijn blauwe russen ook goed te doen (verharen amper).
Eerlijk gezegd vind ik dat je niet voor een kat moet gaan als je weet dat je zwaar allergisch bent ook al zijn ze nog zo leuk, als je echt allergisch bent is dat een drama en de asiels zitten al vol met katten waar mensen naderhand spijt van kregen. Niet aanvallend bedoeld ofzo maar ik zou er wel echt héél goed over nadenken en ook de huisarts dingen vragen (allergietesten, medicatie etc.etc.) Maar als het karakter van de blauwe rus je aanstaat dan kan je misschien langsgaan bij catteries om te kijken hoe je ze vindt en of je vriend problemen heeft (zal hij vast snel genoeg merken ![]() Edit: Ik zie dat in je beginpost staat dat je haarloze katten (sphynx) niet zo'n knuffelbaar vindt, natuurlijk kan het uiterlijk je niet aanstaan maar als er één ras bekend staan om zijn hoge knuffelgehalte dan zijn het wel sphynxen.
|
Bij een kattenallergie ben je meestal allergisch voor de huidschilfers en dan is zo'n haarloze kat ook al geen optie. Er zijn wel rassen gefokt die geschikt zouden zijn voor mensen met allergiën maar het blijkt wel dat niet iedereen met een allergie daar tegen kan. Het beste is om met een allergie helemaal geen huisdieren te houden omdat de kans groot is dat je dan ook andere allergiën ontwikkeld.
|
Verwijderd
|
![]() ![]() http://www.catsofaustralia.com/hypoa...cat-breeds.htm Je kan 'm es meenemen naar een fokker, die Siberische kat ziet er best knuffelbaar uit! |
![]() |
|
@ freya; das sjonnie!
en geloof me daar krijg je gegarandeerd jeuk van aan je neus, al is het maar door de haren, dan kunnen zn schilfers nog zo hypoallergeen zijn. en ja ze zijn ook duizendduur.
|
Wij hebben ene ragdoll, die verhaart wel, maar heeft geen ondervacht. En het is vaak zo dat mensen allergisch reageren op de ondervacht.
Nuja, sowieso eerst eens langsgaan bij catteries en zien hoe je vriend reageert é. Mijn broer was vroeger ook zwaar allergisch, maar dat is overgegaan. |
![]() |
|
Is de allergische reactie echt heel erg? Ik was namelijk ook nogal allergisch voor katten. Ik kreeg er hele erge jeuk in m'n ogen van. Maar nu hebben we een eigen kat en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad! Soms gaat je allergie weg als je er vaak mee geconfronteerd word...
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
problemen met huisbaas/huisgenoten Poepkind | 36 | 07-03-2008 10:06 | |
Flora & Fauna |
Kat heeft allergie en de hond ook. RainDrops | 11 | 29-05-2007 09:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Katten allergie insanityforsale | 18 | 02-10-2005 18:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bedrijf komt met allergievrije kat op de markt Raven | 36 | 02-11-2004 14:12 | |
Algemene schoolzaken |
diergeneeskunde studeren + allergie voor (sommige) dieren = ? Kat | 5 | 16-06-2002 20:05 | |
Flora & Fauna |
*weet niet of het hier hoort.....* Janet | 5 | 26-03-2002 06:20 |