Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2009, 16:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pupils urged to attack dummy teachers

Pupils at a Chinese school are being encouraged to attack punchbag dummies of their teachers to relieve stress.

Pupils work off their stress /Quirky China News

Lichang 1st Middle School in Jinan attached pictures of teachers to sandbags and gave pupils boxing gloves to work off their frustrations.

Vice principal Meng Fanxiang said: "Adolescent students may have a lot of problems and be under great pressure from studies. It's better for them to release it within the school than other places."

Meng's own picture, as well as those of other teachers and admin staff, has been attached to the sandbags.

But the vice principal told the Qilu Evening Post: "I don't care if they beat up my dummy."

The 'physical release' room is part of a new programme of support services for students which also include a private chatroom and a consultation room.

The school says that most boys prefer the physical release room for the release of stress, while the majority of girls prefer the private chatroom.
http://www.ananova.com/news/story/sm...=news.quirkies
Is dit een oplossing? wat vind jij?
Oud 12-05-2009, 17:02
MrKwantos
MrKwantos is offline
Ik vind het een beetje overdreven. Met de meeste leraren bij mij op school kan ik best overweg. Alhoewel, ik heb één afdelingleidster gehad in de derde en dat was echt een ramp. Als zij de klas in kwam dan was het meteen doodstil en zat iedereen te bidden dat zijn naam niet werd opgenoemd. zij was echt de meest gevreesde persoon van de hele school.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 17:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Is dit een oplossing? wat vind jij?
kinderen leren om mensen te slaan om van je stress af te komen

waar kan ik inzetten op het tijdstip waarop de eerste leraar van deze school in elkaar wordt gemept na een moeilijk proefwerk?

fysieke ontlading is goed, maar daar hebben ze sport voor uitgevonden...
Oud 13-05-2009, 00:09
Joostje
Joostje is offline
ze zouden van alle politieke leiders dummies moeten laten maken en op de marktpleinen zetten moeten, en daar de politieke machtsverdeling vanaf moeten lezen.
Oud 13-05-2009, 11:17
Verwijderd
In China is het onderwijssysteem natuurlijk heel anders dan in Nederland. Druk ligt er veel hoger en studenten hebben nauwelijks vrije tijd. Dus voor de chinese context kan ik dit soort dummies wel begrijpen, in Nederland ligt het aan andere redenen, namelijk gebrek aan respect voor de leraar en het systeem. Leraren moeten meer betaald worden en niet worden gezien als "vriendje" of "vriendinnetje", maar als iemand die hoger staat in de hierarchie en waar je naar moet luisteren (maar zeker ook tegen mag discusseren).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 14:19
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ze zouden van alle politieke leiders dummies moeten laten maken en op de marktpleinen zetten moeten, en daar de politieke machtsverdeling vanaf moeten lezen.
Nee geen dummies. Gewoon de Balk, Bos en Rouvoet van vlees en bloed.

Slecht plan overigens.
Oud 13-05-2009, 15:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
welke conclusies denk je dan te kunnen trekken?
ik vermoed dat de geblondeerde dummie het zwaarst gehavend raakt, terwijl hij ook de meest populaire politicus schijnt te vertegenwoordigen.
Oud 13-05-2009, 15:23
Mobius
Mobius is offline
Een politicus die een politicus vertegenwoordigt?
Oud 13-05-2009, 15:40
Joostje
Joostje is offline
Och, waarom zou de populairste, en niet de minst onpopulaire persoon het land moeten regeren?
Oud 13-05-2009, 15:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Een politicus die een politicus vertegenwoordigt?
nee, begrijpend lezen:
Citaat:
[...] de geblondeerde dummie [die] de meest populaire politicus schijnt te vertegenwoordigen.
Oud 13-05-2009, 16:09
Mobius
Mobius is offline
Sorry, my bad.
Oud 13-05-2009, 18:42
Verwijderd
Citaat:
laag opgeleiden doen vaker lichamelijk werk en zij dus sterker en ze zijn ook nog is in de meerderheid. ik denk dat dat nogal grote haken en ogen zullen zijn voor de uitvoer hiervan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 08:06
Verwijderd
Citaat:
kinderen leren om mensen te slaan om van je stress af te komen

Zo werkt het dus niet. Tenzij je natuurlijk vindt dat gewelddadige films en spelletjes verboden moeten worden, dan werkt het in je hoofd in ieder geval wel zo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Mwo, als ze die kinderen nu allemaal vuurwapens zouden geven, maar daarna computerspelletjes, televisie en paintball verbieden, dan zal het vast wel goedkomen toch?
Oud 14-05-2009, 12:23
ganralph
ganralph is offline
Citaat:

Zo werkt het dus niet. Tenzij je natuurlijk vindt dat gewelddadige films en spelletjes verboden moeten worden, dan werkt het in je hoofd in ieder geval wel zo.
ik zie nog net wel een verschil tussen een computerscherm en een fysiek object met de afbeelding van een leraar er op waar je fysiek tegenaan mept. deze simulatie is van een andere orde dan een computerspel of film.

je brengt emotionele spanning te veel in verband met lichamelijke ontlading.

en ik zeg ook niet dat je brave kinderen hiermee verpest, maar we hebben de afgelopen jaren gezien dat er genoeg zieke geestjes op scholen rondlopen.
Oud 14-05-2009, 13:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ik raak juist ontstressed door schietspelletjes te spelen. Kan me voorstellen dat zoiets als dummies wel helpt, maar ik vraag me af of het noodzakelijk is om dan de gezichten van je leraren erop te plakken.
Oud 14-05-2009, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Ik raak juist ontstressed door schietspelletjes te spelen. Kan me voorstellen dat zoiets als dummies wel helpt, maar ik vraag me af of het noodzakelijk is om dan de gezichten van je leraren erop te plakken.
Het maakt het voor de leerlingen gewoon realistischer en als ze eenmaal aan het meppen zijn, dan maakt die foto niet meer uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten