Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2009, 19:42
zwikinho
zwikinho is offline
Hallo

Ik heb nu 9 weken geleden mijn voorste kruisband afgescheurd en ben 3 weken geleden er aan geholpen.
Ze hebben 2 pezen uit mijn hamstring gehaald en in mijn knie gevlochten..

Zijn er nog mensen met tips of ervaringen want ik ga waarschijnlijk wel een kut tijd te gemoed.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 17:17
Dith
Dith is offline
Zo'n 3.5jaar geleden ben ik ook geopereerd met dezelfde methode. Heb enorm zware fysiotherapie gehad (bij Topsupport, groot sportfysio-iets in Eindhoven en omstreken) maar kan nu weer alles inclusief intensief sporten.
Door mijn goede fysio waren de eerste weken wat rot maar daarna ging het heel snel beter. Ik zal even mijn verhaal gaan zoeken op dit forum, zal het er zo bij editten, misschien kan je er wat mee.

Gevonden! http://forum.scholieren.com/showthre...905&highlight=
In eerste instantie niet mijn topic maar er staan wel verschillende verhalen van mensen in die dezelfde operatie hebben ondergaan.
Oud 04-06-2009, 00:09
Spoonie
Spoonie is offline
Idd fysio en alles weer opbouwen. Zoals ik het ooit heb begrepen moet je wat spieren rondom je knie opbouwen, wat lichtelijk het gebrek van/of gesleten kruisbanden compenseert. Ik had een gescheurde meniscus en kruisbanden maar gelukkig tijdens de operatie het grootste gedeelte erin gelaten. Wel een jaar moeten revalideren, maar kan weer bijna alles. Alleen buigen van de knie of op je knieën gaan zitten is wat 'lastiger'.
Oud 04-06-2009, 18:09
Boas
Boas is offline
De fysio is idd erg belangrijk. Ik ben iets te vroeg gestopt met de fysio omdat ik het echt zat was. (eerst was mn kruisband gedeeltelijk afgescheurd; tijd lang fysio gedaan maar alsnog helemaal afgescheurd -> operatie en nog een keer fysio pff). Maar heb nu wel weer wat last dus ben nu alsnog aan het fitnessen om de spierkracht 100% te maken. Je kunt na de operatie wel vrij gauw weer lopen en fietsen, dat scheelt.

Regels voor berichten