Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2009, 01:12
geusert2
Even een domme vraag misschien, hoe is uiteindelijk abn-amro omgevallen? Ik lees overal dat TCI de oorzaak was, maar zij waren maar voor een paar procent aandeelhouder.

Kan iemand mij helpen op dit op te helderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2009, 01:15
geusert2
Titel is verkeerd. Moet zijn: het uit elkaar gaan van ABN AMRO
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 23:52
T_ID
T_ID is offline
De Nederlandse overheid trok toch de stekker eruit in ruil voor het redden van het op zich rotsvaste ABN Amro, dat samen met Fortis zonk.

Toen volgde dus een tijd waar Fortis België, Fortis Nederland/ABN Amro, en Fortis Holding los van elkaar bestonden.

Fortis holding echter ging vrijdags van de beurs als holding van al die banken en andere activiteiten, en ging maandags weer de beurs op als kaalgeplukt bedrijf waar alleen nog wat verzekeringsactiviteiten. Ik geloof dat het € 5,40 per aandeel deed bij sluiting op vrijdag, en halverwege de dag maandag erna minder dan een euro per aandeel waard was.
Oud 22-04-2009, 01:02
geusert2
Wat heeft TCI er mee te maken dan? Overal komt deze namelijk in terug. Het lijkt wel of zij de oorzaak zijn van de breuk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 09:27
RRrrd
Als ABN Amro niet ook openstaat voor gesprekken met andere partijen over een fusie of overname, overweegt het Britse hedgefonds TCI om naar de rechter te stappen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 13:15
geusert2
Hoi jullie waren behulpzaam .

Nog een vraag, hoe heeft het management van abn-amro gefaald bij de overname? Althans waar moet ik aan denken? Ik ben nu aan het kijken naar de jaarrekening voor en na de overname. Maar daaruit kan ik nog geen oorzaken uit afleiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten