Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2009, 01:12
gewoon_allan
gewoon_allan is offline
Hey mensen er is een meid die ik al ken sinds de peuterschool die wat jonger is als ik en we hebben een geweldige vriendschap maar nu is er pasgeleden een probleem voorgekomen namelijk ik ben verliefd op haar geworden en ik wil het haar duidelijk maken maar hoe en zal dat onze vriendschap niet verpesten. graag jullie mening en tips hierover en alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2009, 14:52
cenerentola
cenerentola is offline
Hoi gewoon allan misschien kun je de volgende keer in jouw bericht punten komma's en hoofdletters gebruiken dat leest wat makkelijker.

Als jullie vriendschap sterk genoeg is, dan kun je alles met elkaar bespreken, ook jouw gevoelens voor haar dus. Ik snap dat het moeilijk is, maar het is wel eerlijk naar jezelf en naar haar toe. Vrienden vertellen elkaar tenslotte alles! Als zij niet op een volwassen manier met jouw gevoelens om kan gaan, door bijvoorbeeld het contact te verbreken, dan is ze jouw vriendschap ook niet waard. Kom op, vertel wat je voor haar voelt! Wat heb je te verliezen? succes!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:57
Wammus
Wammus is offline
Ik denk inderdaad dat het het beste is als je er met haar over gaat praten. Als je al zo lang vrienden bent zou ze dat toch wel moeten kunnen begrijpen. En wie weet is het wel wederzijds. Zo niet dan weet je dat ook gelijk en hoef je er verder ook niet meer over na te denken.
Oud 27-07-2009, 22:06
Lente
Lente is offline
vooral niet zo uit het niks aan haar vertellen dat je verliefd bent. want hoe goed jullie vriendschap ook is, grote kans dat als jij de volgende keer vriendschappelijk een arm om haar heenslaat oid, zij toch twijfelt aan je bedoelingen. probeer het dus iets subtieler aan te pakken dat het zo expliciet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:55
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Citaat:
vooral niet zo uit het niks aan haar vertellen dat je verliefd bent. want hoe goed jullie vriendschap ook is, grote kans dat als jij de volgende keer vriendschappelijk een arm om haar heenslaat oid, zij toch twijfelt aan je bedoelingen. probeer het dus iets subtieler aan te pakken dat het zo expliciet te zeggen.
Mee eens. Je moet het wel sowieso vertellen. Dit kan iets zijn wat jullie vriendschap in de weg kan gaan staan, doordat jij bijvoorbeeld anders op haar gaat reageren dan dat je altijd gedaan hebt, waardoor zij zich ook weer dingen af gaat vragen. Probeer dus open te zijn naar haar toe, en het haar gewoon eerlijk te vertellen, maar pas inderdaad wel op. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 07:24
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk eigenlijk dat je het haar wel gewoon duidelijk moet zeggen. Dit zou gewoon moeten kunnen als je zulke goede vrienden bent. Ik kan echter ook wel begrijpen wat Lente zegt, maar als blijkt dat zij jou niet leuk vindt, dan moet je haar ook meteen duidelijk maken dat je dan niets meer zult proberen en je gevoelens zal laten rusten. Die vriendschappelijke arm om haar heen moet dan ook gewoon weer kunnen (oké, misschien niet de dag erna, maar in de loop van de tijd).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 16:28
SUNxSHINE
SUNxSHINE is offline
Ja, inderdaad zoals meerdere al zeiden. Gewoon vertellen, je hebt niets te verliezen.. als jullie echt een goede vriendschap hebben moet ze het begrijpen. Als het wederzijds is, dan is het leuk. Maar zoniet dan is het jammer en hou je als het goed is nog een vriendschap over!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 19:35
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik ben persoonlijk niet zo van verliefdheid op vrienden. Ik heb dit zelf gehad met mijn beste vriend, iedereen merkde aan ons dat we elkaar gigantisch leuk vonden, en met mijn verjaardag werd dat alleen maar erger. We hebben er toen over gepraat en we kregen toen verkering, dat is 3 dagen goed gegaan maar het was heel anders dan toen we gewoon beste vrienden waren. Als beste vrienden besproken we alles met elkaar, konden we samen lachen samen huilen echt alles, maar helaas toen we verkering hadden ging het mis en sinds die tijd gaat de vriendschap ook niet zo fijn meer, elke keer ruzie en echt lange ruzie's van een paar maand. Dus zelf heb ik zoiets praat erover met haar maar doe er verder niks mee.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 19:47
Verwijderd
hoe schat je jouw kansen in!?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten