Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2008, 13:27
lmperd
lmperd is offline
ik zou heel graag jullie mening horen over mijn situatie.
een maand geleden leerde ik een jongen kennen, het klikte zo enorm goed, heel lang zitten babbelen, dom doen, ook kussen... het gebeurt echt niet vaak dat ik zo snel met iemand zo goed overeenkom.
nu heb ik hem gisteren gezien en hij vertelde me dat zijn beste vriendin eergisteren tegen hem gezegd heeft dat ze meer wil, dat ze een relatie wil beginnen met hem. het is een meisje die niet snel verliefd wordt op iemand en als ze een liefj heeft is het heel serieus dus nu meent ze het ook heel serieus.
hij zegt dat hij me graag ziet, het ook al lang geleden is dat hij zo iemand zoals mij leerde kennen en dat hij denkt dat als we elkaar meer zouden zien, het echt iets serieus kan worden tussen ons.. maar we kennen elkaar nog niet lang en hij kent dat meisje al jaren en ze kennen elkaar door en door en hij ziet haar echt ook graag. hij heeft er nog niet mee gekust want hij wou mij eerst terugzien en er metmij over praten.
als hij voor mij kiest dan gaat hij haar kwijtgeraken, dat weet hij zeker en hij durft het risico niet te nemen omdat we elkaar nog niet lang kennen en hij zou zijn beste vriendin kunnen kwijtgeraken.
hij wil me wel zeker niet kwijt en me zeker nog blijven zien (vriendschappelijk dan) want ik beteken veel voor hem zegt hij.
wat moet ik hiervan denken? het is een jongen die niet vaak een relatie heeft, voor mij had hij al bijna aan jaarlang geen meisje meer gekust, dus ik geloof wel wat hij allemaal zegt maar ik vind het echt erg!
als hij nu gewoon zou zeggen dat hij geen toekomst in ons ziet, dan zou ik het nog kunnen aanvaarden maar gewoon het feit dat het echt iets zou kunnen worden... oke we kennen elkaar nog niet zo lang maar op die korte tijd hebben we echt al een heeel goede band opgebouwd en ik wil die verder blijven uitbouwen maar ik weet niet als ik het kan, enkel vriendschappelijk.
moet ik hem laten gaan? of bewijzen dat het echt iets kan worden tussen ons en er helemaal voor gaan?
ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.
sinds gisteren heb ik hem niet meer gehoord. zou ik hem smsen? of tijd geven?

+ hij had het er echt zichtbaar moeilijk mee dat hij mij moest laten gaan, hij vond het een heel moeilijke keuze( had zelfs tranen in zijn ogen) maar hij ziet gewoon geen andere oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2008, 14:47
Pluis
Pluis is offline
Tja, als je hem echt wil, dan moet hem dat duidelijk maken. Hem vertellen dat je er écht wat in ziet. En daarna is het aan hem om zijn hart te volgen.
Hij moet zelf uitzoeken of hij nou echt verliefd is op zijn beste vriendin, of dat hij alleen verkering met haar zou nemen om haar als vriendin niet kwijt te raken (het komt een beetje als het laatste over, en dat is sowieso niet zo slim). En als ie jou echt wil, dan moet hij daar wat voor doen.
Lijkt me dat je alleen een jongen wil die helemaal voor jou gaat.
Praten en afwachten dus.
Oud 11-02-2008, 08:29
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat vreemd dat hij zijn beste vriendin kwijt raakt als hij voor jou kiest. Dan lijkt het me ook een niet al te beste vriendin. Hij moet toch immers kiezen wat hij het liefst wil. Het lijkt nu bijna alsof hij met die vriendin neemt, omdat hij d'r anders verliest.
Of zie ik dat te zwart/wit?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 16:12
lmperd
lmperd is offline
Citaat:
Wat vreemd dat hij zijn beste vriendin kwijt raakt als hij voor jou kiest. Dan lijkt het me ook een niet al te beste vriendin. Hij moet toch immers kiezen wat hij het liefst wil. Het lijkt nu bijna alsof hij met die vriendin neemt, omdat hij d'r anders verliest.
Of zie ik dat te zwart/wit?
daar ben ik idd ook bang voor, dat hij enkel daarom voor haar kiest. want oke, ze betekent heel veel voor hem en ik snap dat hij haar niet kwijt wil als vriendin maar liefde en vriendschap is toch iets totaal anders. het is toch niet omdat je de beste vrienden bent dat je dan vanzelfsprekend ook een goed koppel vormt. hij zegt dat hij haar echt graag ziet( maar dit kan evengoed vriendschappelijk zijn).
hij weet, zegt hij, dat als hij voor mij kiest, hij haar hart gaat breken want bij haar zit het wel al heel diep en dat die vriendschap dan verpest zal zijn.
hij ziet haar graag maar is nog niet verliefd op haar
hij ziet mij graag maar is nog niet verliefd op me ( ook logisch want we kennen elkaar nog niet zo heeel lang) maar hij weet zeker als we zouden verder doen dat hij verliefd opme zou worden want hij voelt zich echt goed bij me.

hij heeft nu gekozen omdat hij geen andere manier ziet mazar ik heb het er moeilijk mee want ik wil hem niet op zo'n manier laten gaan!!
ik weet nu gewoon niet wat te doen want ik wil hem ook niet pushen..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 16:55
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik neem aan dat hij jou ook op den duur automatisch kwijt raakt als hij nu voor haar kiest, terwijl, als ik naar jou verhaal kijk, nog geen overtuigende gevoelens heeft. Het feit dat hij eerst langs jou komt om het te vertellen maakt al duidelijk dat hij veel om je geeft.

Ik zou toch, hoe moeilijk ook kenbaar maken wat je voor hem voelt. Zeg bijvoorbeeld dat je zijn keuze respecteert, maar dat je hem niet wilt laten gaan zonder dit gezegd te hebben. Dan heb jij in ieder geval gezegd wat je wilde zeggen en dan is de keuze verder aan hem.

Overigens, als het echt iets is tussen hen twee, dan wordt het toch wel wat. Tegelijkertijd betekent dit ook dat als het bij hem niet dieper gaat dan een sterke vriendschap hij zich hier niet gelukkig bij gaat voelen en het toch op niets uitloopt.

Ik hoop voor je dat het goed komt en dat hij de juiste keuze maakt .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 17:02
Inanis
Inanis is offline
Eventjes afstand houden, laat hem maar dobben en keuzes maken.
Als het gevolg is dat hij voor die andere meid gaat, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
In de tussentijd zorgen voor genoeg afleiding, hobbies, sociale contacten, you name it.

En vergeet vooral niet wie hier het belangrijkste is, niet hij, zeker niet die vriendin, nee jij. Je moet sterk zijn en goed voor jezelf, je hebt nog genoeg te doen met jezelf in het hier en in de toekomst.
Oud 11-02-2008, 18:11
Poepkind
Poepkind is offline
op mij komt hij over als een domme doos. Zijn beste vriendin wordt verliefd op hem, en dus gaat hij maar met haar, omdat ze hem anders niet meer wilt
En dat terwijl hij net iemand ontmoet heeft waarmee hij het heel leuk heeft, en wat iets zou kunnen worden.
Op die manier doet hij dit alleen voor zijn vriendin en niet voor zichzelf... Lijkt me niet bijster handig in een relatie.
Reageren

Regels voor berichten