Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2009, 08:17
DmCraanen
DmCraanen is offline
Hallo,

Ongeveer twee weken geleden de schaamstreek bijgeschoren en 2 á 3 dagen daarna een klein rood plekje dat er een beetje uitziet als een pukkel.

Had al wat rondgekeken en denk dat het een ingegroeide haar is.

Bevestiging of informatie?

Groet

Daniel
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 09:36
Verwijderd
Een klein rood plekje, dat heb je weleens.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 10:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Uh ja, dat is een ingegroeid haartje. Niets ernstigs, gaat wel weer over. Je kunt ingegroeide haartjes een beetje voorkomen door na het scheren om de dag ofzo te scrubben.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 14:23
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Je kan ook proberen deze haar er gewoon uit te peuteren met een pincet, doet even wat meer pijn, maar verhelpt het wel sneller..
Oud 17-07-2009, 19:28
Lente
Lente is offline
Citaat:
Je kan ook proberen deze haar er gewoon uit te peuteren met een pincet, doet even wat meer pijn, maar verhelpt het wel sneller..
en dan wordt het een wondje en bah en bloed en het duurt veel langer voor je daar vanaf bent. goeie tip
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 22:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat doe ik ook wel eens, maar dat heb je een gaatje en soms bloed en blabla. Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 23:21
Verwijderd
Ben ik nou de enige die vindt dat ie zich aanstelt en dat het waarschijnlijk niet eens een ingegroeide haar is maar gewoon een pukkel van het scheren?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 23:30
Sherlock
Sherlock is offline
het jeukt bij mij altijd als de tering
Oud 18-07-2009, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Ben ik nou de enige die vindt dat ie zich aanstelt en dat het waarschijnlijk niet eens een ingegroeide haar is maar gewoon een pukkel van het scheren?
Ja, want als het een ingegroeide haar is zie je wel een haar zitten onder de huid. Het beste kun je die er uit drukken zoals je een puist uitknijpt, met (schone) nagels. Als dat niet lukt wacht je een paar dagen tot het wat meer naar boven komt. Graven met een naald kan ook, maar wees daar wel voorzichtig mee, want daar houd je littekentjes aan over als je te wild te werk gaat, alleen doen als het haartje net onder de huid ligt en je het heel makkelijk los kan wippen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 14:42
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
hmm.. ik had even over het woordje schaamstreek heen gelezen
Oud 19-07-2009, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, want als het een ingegroeide haar is zie je wel een haar zitten onder de huid. Het beste kun je die er uit drukken zoals je een puist uitknijpt, met (schone) nagels. Als dat niet lukt wacht je een paar dagen tot het wat meer naar boven komt. Graven met een naald kan ook, maar wees daar wel voorzichtig mee, want daar houd je littekentjes aan over als je te wild te werk gaat, alleen doen als het haartje net onder de huid ligt en je het heel makkelijk los kan wippen.
Ja maar dat zegt ie niet, want hij heeft het over een rode pukkel. Ben ik dan de enige die als ie een ingegroeid haartje heeft een donkerder puntje ziet?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 13:21
barkrukkie
barkrukkie is offline
Kan idd gewoon irritatie / wondje van scheren dat is gaan ontsteken / pukkel zijn.
Als je het haartje kunt zien zitten dan is het wel logisch

Maar als je er geen last van hebt, fijn laten zitten als 't een pukkel is, gaat vanzelf over.
Anders kun je zoals hierboven gezegd (voorzichtig) met pincet/naaldje het haartje eruit wippen.
Oud 20-07-2009, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat zegt ie niet, want hij heeft het over een rode pukkel. Ben ik dan de enige die als ie een ingegroeid haartje heeft een donkerder puntje ziet?
Ja dat zeg ik, dan zie je het haartje wel zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 10:33
kieehkieeh!
kieehkieeh! is offline
Het kan een in gegroeide haar zijn, maar meestal is het gewoon de irrietatie van je huid.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten