Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 14:29
Verwijderd
een relatie aangaan met iemand die al kinderen heeft uit vorige relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 14:36
friesin
friesin is offline
lijkt mij niet zo geweldig, maarjah dat zeg ik nu....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:36
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Bazz schreef:
'k denk dat je als buitenstaander moeilijk ge-accepteerd wordt door kinderen, vooral als ze al wat ouder zijn. Dat lijkt me het moeilijkst.
'k denk wel da'k het zou kunnen. Maar dan moet ze wel heeel bijzonder zijn.
Oud 05-04-2002, 14:40
Lau^liev!
Lau^liev! is offline
Mijn ouders zijn gescheiden, en beide hebben ze een nieuwe relatie. Mijn 2 zusjes en ik wonen bij mijn moeder, en ze heeft dus een nieuwe vriend. Wij accepteren hem wel.
In het begin natuurlijk wel beetje raar, maar eigenlijk wel heel leuk. Je ziet je mams dan iig weer stuk gelukkiger dan ze was..
Oud 05-04-2002, 14:50
moenbase
moenbase is offline
maja, toch knap lastig als het totaal niet klikt tussen de nieuwe vriend van mams en de kinders.
Oud 05-04-2002, 14:51
highlight
highlight is offline
mm..lijkt me wel moeilijk om mee om te gaan. Het zijn wel de kinderen van iemand anders, maar toch moet jij ermee 'leven'. Lijkt me vooral in het begin erg wennen...
Oud 05-04-2002, 14:53
moenbase
moenbase is offline
'k denk dat het wel stukke makkelijker is wanneer het kind nog heel erg jong is.
Oud 05-04-2002, 14:59
Verwijderd
ja,dat maakt niet uit denk ik(ik ben dan ook gek op kinderen)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:06
the exploding boy
the exploding boy is offline
liever niet, maar ik heb het niet zo op kinderen en al helemaal niet van anderen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:12
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik kan niet zeggen dat ik dat niet zou doen.
Maar als kind zijnde zou ik het wel heel raar vinden.
Het is voor de kinderen makelijker als ze nog heel jong zijn of ja op een goede leeftijd.
Niet zo rond de pubertijd want dan schiet het denk ik niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:03
~Roosje~
~Roosje~ is offline
denk het niet, maar zeg nooit, nooit..........
Oud 05-04-2002, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
Dat zou ik wel doen... Tenminste als die kinderen mij een beetje aanstaan en netjes zijn opgevoed. Want -klinkt misschien rot- maar ik houd eigenlijk helemaal niet zo van kinderen...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 17:15
Optima
Optima is offline
nee denk het niet. Ik hoop zowiezo nooit een relatie te beginnen op mijn 45ste

ik wil toch wel zeker op mijn 30 gekozen hebben voor mijn levenspartner. Als het goed is krijgen we dan smaen kinderen. Daarnaast zegt het ook iets over de persoon zelf ( als deze op jonge leeftijd al kinderen heeft)
Oud 06-04-2002, 20:42
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
Optima schreef:
Daarnaast zegt het ook iets over de persoon zelf ( als deze op jonge leeftijd al kinderen heeft)
Wat zegt dat dan? Beetje onzinnig, imo.

Als de kinderen me zouden accepteren, zou ik wel een relatie met zo'n man aangaan, maar zouden ze dat niet doen, dan niet. Ik denk dat het je relatie kapot kan maken, als je niet geaccepteerd wordt door de kinderen van je nieuwe vlam.
Oud 06-04-2002, 21:20
apart persoontje
apart persoontje is offline
Het punt is nog niet zo zeer als ze klein zijn, maar als ze gaan puberen, krijg je bij elke ruzie te horen 'jij hebt niks over mij te zeggen, je bent mijn echte moeder niet' en dat doet heel erg pijn als je dat kind al tien jaar mee opvoed. Ook heb je niets er over te zeggen, want als de moeder nog leeft, houdt zij met de vader de zeggenschap, dus je hangt er altijd een beetje bij.
Ook als die kinderen kinderen krijgen, ben jij niet 'de echte oma' tenminste zo wordt je door velen dan niet gezien, en dit alles lijkt me heel pijn doen, maar misschien kan alles wat wel goed is en fijn is opwegen tegen deze pijn....
Oud 07-04-2002, 01:40
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Ik weet 't niet, 't zou denk ik wel moeilijk kunnen worden. Voor mijzelf zou 't niet veel uitmaken, maar kinderen vinden 't niet altijd even leuk als er ineens een andere vrouw in hun vaders leven is...
Als ik echt zeker wist dat ik ook geacepteerd zou worden door de kinderen dan wel...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:51
enrico
enrico is offline
Citaat:
Bazz schreef:
tja.,. daar zit ik nou een beetje mee.
Ik ken een hele leuke meid (al een jaartje of 6/7), ze is nu 19 en heeft een kind van bijna 2. De relatie met de vader is al over.
Ik zou met haar wel een relatie willen ook omdat ik weet dat het kind mij al vanaf het begin wel kent, en ik kinderen wel leuk vind.

ik denk(hoop) dat het wel goed zou komen

Greetz Enrico
Oud 07-04-2002, 11:54
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
enrico schreef:

tja.,. daar zit ik nou een beetje mee.
Ik ken een hele leuke meid (al een jaartje of 6/7), ze is nu 19 en heeft een kind van bijna 2. De relatie met de vader is al over.
Ik zou met haar wel een relatie willen ook omdat ik weet dat het kind mij al vanaf het begin wel kent, en ik kinderen wel leuk vind.

ik denk(hoop) dat het wel goed zou komen

Greetz Enrico
Dat gaat dus een moeilijke beslissing worden.
Je kent haar al zolang.
Sterkte ermee, ik hoop dat je de juiste beslissing neemt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:11
Piccola
Piccola is offline
Het lijkt me echt een vervelende situatie, maar als zijn kinderen mij accepteren en we kunnen gewoon met elkaar overweg, waarom dan niet? Ik laat een stel kinderen dan echt niet tussen de liefde van mij en die man komen hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:19
wissie
wissie is offline
Ik zou er geen probemen mee hebben, maar ik zou liever een relatie krijgen met iemand die geen kinderen heeft. Stel dat je erg goed op kan schieten met die kinderen en het gaat uit, dat lijkt mij voor iedereen een vreemde situatie. Bovendien, misschien mogen die kinderen jou wel helemaal niet, dan denk ik niet dat het verstandig is bij die persoon te blijven.

Ik heb zelf een stiefvader en ik kan helemaal niet met hem opschieten. Onze karakters botsen heel erg en dat zal ook nooit veranderen. Maar het zou net zo goed kunnen dat het heel gezellig was geweest, het is maar net hoe je het treft.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:58
Tom
Tom is offline
Lijkt me nix, je weet vantevoren dat er een groter risico is dat er daardoor problemen ontstaan... zou er dus niet zo op zitten te wachten.
Oud 30-07-2002, 21:51
Verwijderd
Toch eens uppen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:56
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Toch eens uppen

haha, vertel?
Oud 30-07-2002, 21:58
Verwijderd
Neeee... Ik wil geen kinderen, en dan zeker niet die van een ander... Ik weet dat die kinderen me dan nooit helemaal zullen accepteren, en het is zo'n gedoe met regels en hoever je kan gaan etc.
Maar ach, misschien op dat moment wel. Als ik verliefd ben kan ik ineens heel anders over dingen denken :/
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

haha, vertel?
nou gewoon... aangezien het bijna 4 maanden geleden is dat ik hem heb geopend en dat dit topic niet egt aan bod komt door anderen ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 22:19
Piccola
Piccola is offline
Het lijkt me heel erg lastig. Maar als ik echt van hem hou dan zou ik er absoluut voor gaan! Alles went...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:57
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Bazz schreef:

nou gewoon... aangezien het bijna 4 maanden geleden is dat ik hem heb geopend en dat dit topic niet egt aan bod komt door anderen ofzo
Oh, ik dacht meer aan een achterliggende gedachte.
Eigen ervaring oid
Oud 30-07-2002, 22:59
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Ramlothiel schreef:
Als ik verliefd ben kan ik ineens heel anders over dingen denken :/
Dus als je niet verliefd bent denk je er heel anders over?
Je bent verliefd, jullie krijgen iets, de verliefdheid zakt af, je voelt niets meer voor hem.
Oud 30-07-2002, 23:07
Verwijderd
Nee, dat lijkt me helemaal niks...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:33
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

Dus als je niet verliefd bent denk je er heel anders over?
Je bent verliefd, jullie krijgen iets, de verliefdheid zakt af, je voelt niets meer voor hem.
Nee, niet zo... Ik bedoel dat ik nu misschien wel met grote overtuiging kan roepen dat ik dat niet wil, maar als het er op aan komt... Als ik echt heel verliefd op diegene ben, houdt het feit dat hij kinderen heeft me misschien niet tegen. Ik bedoel dus, dat ik door verliefdheid soms wel eens van mening verander, maar niet over de verliefdheid zelf
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:50
Stoetel
Stoetel is offline
Dat hangt eigenlijk helemaal van de omstandigheden af. Als zijn kinderen me echt niet zouden aanvaarden en zo van die situaties krijgt als: Jij bent mijn echte moeder niet, dus hebt niets over me te zeggen, enz, dan denk ik dat dat erg kwetsend zou zijn en ik er liever een eind aan zou maken. Als daarentegen alles goed zou meevallen en het met iedereen zou klikken dan zou ik er wel voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 00:19
Severus
Severus is offline
Ja, waarom niet? Als ik van hem houd en zeker weet dat hij de ware is, dan neem ik zijn kind(eren) er toch gewoon bij? Als ik dat niet zou willen, is mijn liefde voor hem niet sterk genoeg.

Ik vind wel het idee van stiefmoeder iets minder leuk..... ik bedoel...... in sprookjes en ook in films worden stiefmoeders meestal negatief afgebeeld.... ik wil niet iets negatiefs zijn, ik ben nog liever een goede vriendin voor de kinderen.

Nou ja, je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Ripper
Oud 31-07-2002, 01:06
AtHell
AtHell is offline
ik zou het tactiesch aanpakken en dr exman trouwen en dan samen op een warme avond wat lekkers roken
Oud 31-07-2002, 10:13
Gothic
Gothic is offline
Liever niet, ik weet hoe moeilijk het is geaccepteerd te worden door kinderen van 13/14... Ok opeens een baby ofzo lijkt me niets, als het dan niet anders kan, dan maar kinderen vanaf 13 ofzo, die zijn denk ik het leukst, als je eenmaal geaccepteerd bent...
Oud 31-07-2002, 11:19
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
hhmm.. tsjah.. als ik echt van die man zou houden dan wel
Oud 31-07-2002, 18:16
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Als ik van hem houd wel natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 21:40
Tox
Tox is offline
Citaat:
Bazz schreef:
als zij het waard is zeker wel
Oud 31-07-2002, 21:43
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
Bazz schreef:
ja, maar denk wel goed over deze kant na; misschien zullen die kinderen je nooit echt als vader zien.

take care !
Oud 02-08-2002, 15:47
girl18
girl18 is offline
Citaat:
moenbase schreef:

'k denk dat je als buitenstaander moeilijk ge-accepteerd wordt door kinderen, vooral als ze al wat ouder zijn. Dat lijkt me het moeilijkst.
'k denk wel da'k het zou kunnen. Maar dan moet ze wel heeel bijzonder zijn.
ze kunnen ook als ze jonger zijn de stief ouder niet accepteren.. meestal hebben de oudere kinderen het geval niet.. ik zeg daarbij niet dat ze het allemaal hebben die oudere kinderen maar gewoon een paar zou het wel accepteren
Oud 02-08-2002, 16:21
Esmée
Esmée is offline
Hmz lijkt me erg moeilijk, maar mocht ik echt voor diegene willen gaan, zou ik er absoluut wat van proberen te maken met die kids, das dan gewoon een keuze die je maakt
Oud 02-08-2002, 18:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k denk, dat als k al wat oud ben (begin 30 ofzo) en k een super leuke man tegen kom met wie het echt klikt, dat k er doorheen kijk. k wil later toch kinderen, en in mijn geval is het vaak zo dat ik zijn kinderen maar eens in de 2 weken zie.

het verhaal zal denk k moeilijker worden als deze man vindt dat hij genoeg kinderen heeft en met mij dus geen kinderen meer wilt en ik dus kinderloos ben. dat gaat vast een keer fout.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:52
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
HAHAHAHAHA

mijn ex (13) jaar kwam erachter dat haar vriend (17) een kind had

ik heb haar uitgelachen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:49
shanli
shanli is offline
Citaat:
moenbase schreef:
'k denk dat het wel stukke makkelijker is wanneer het kind nog heel erg jong is.
dat denk ik ook.
Ik weet het niet of ik dat zou doen(zeker niet als de kinderen in hun puberteit zitten ) maar als die jongen heel bijzonder en zo voor mij is zou ik het wel doen(denk k)
Oud 03-08-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
Misschien als ik hetzelfde probleem heb. Maarjah, ik kan nu zo veel zeggen. De realiteit is dat je het nooit van tevoren kunt weten.

Je hoeft maar net die persoon tegen te komen waar je helemaal gek op wordt .. om dan pas later erachter te komen dat ze een of meerdere kinderen heeft van een vroeger huwelijk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
OrangeWedge schreef:
ja, maar denk wel goed over deze kant na; misschien zullen die kinderen je nooit echt als vader zien.
Daar gaat het mijns inziens niet over.

Ik zou ook niet de vaderrol willen vervullen van iemand anders zijn kinderen. Op dat moment ben ik gewoon de vriend van hun moeder .. zo zien hun het sowieso; als je dat zelf ook accepteert, is de kans tevens groter dat ze jou accepteren voor wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:09
BELLEKE
BELLEKE is offline
Bewust zou k het nooit doen... en later stel k me dan voor... als k boven de dertig ben.. waarom niet abnormaal is het niet wanneer k boven de dertig ben en iemand vindt van wie k ga houden maar wie kinderen heeft. Tenslotte hou k van die persoon en zal k proberen met hem n leven op te bouwen dus ook met de kinderen
x
Oud 05-08-2002, 15:11
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Iedergeval niet met kinderen denk ik vind ik gewoon niks hou wel van kinderen aleen dan moeten ze ook van mij zijn ik wil gewoon dan een realtie met die persoon op bouwen zodat we er samen voor kunnnen kiezen
Oud 05-08-2002, 16:06
PardonMe
PardonMe is offline
Tja valt nu natuurlijk moeilijk te zeggen eigenlijk, zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik daar geen bezwaar tegen hebben.. waarom zou je niet van die kinderen kunnen houden enzo..
Maar denk dat ik in de praktijk dan toch wel jaloers zou zijn ofzo.. het zijn tenslotte niet de kinderen van hem en jou, maar van hem en iemand anders..
Tja je bent niet hun echte moeder.. Zij zijn niet jouw echte kinderen, jij hebt ze niet 9 maanden in je buik gedragen, jij hebt ze niet op de wereld gezet, jij was niet bij hun eerste stapjes, eerste woordjes enz...
Zou dan toch nog altijd wel een kind van 'mezelf' willen hebben denk ik..
Reageren

Regels voor berichten