Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2009, 23:53
Verwijderd
Als ik MDMA / XTC gebruik heb ik meestal hele fijne hallucinaties. <3
Vaak begint het dat ik bij het zien van brillen bij menen die helemaal geen bril op hebben.

Is dit een herkenbaar 'fenomeen'?
En is het te verklaren?

Ik bedoel, ik heb onder invloed al van alles gezien aan patroontjes, tot kleine emmertjes met schepjes aan toe en van allerlei grafische dingen. Maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben die brillen ziet op MDMA.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2009, 07:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
:'D
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 08:20
Verwijderd
Wat lach je, M3tr01d?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 08:22
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Mijn bril is echt hoor
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 08:27
Verwijderd
Is heel gebruikelijk, zelfs! Gebeurt wanneer MDMA om wordt gezet in MDA (iirc), wat voor hallucinaties zorgt. Brillen en opstapjes die er niet zijn, zijn de meest voorkomende geloof ik. Ik heb het ook wel eens gehad, te maf en patroontjes op de muren, haha.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 10:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
lolwhut, heb hier echt nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 12:04
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ja hoor het ook wel eens vaker. Ken ook genoeg mensen die het hebben en zelf ook wel eens dergelijke dingen gehad.

Bijvbeeld alleen kruisjes zien ipv ogen bij mensen
Oud 26-10-2009, 14:29
Verwijderd
HAHA! Het komt dus vaker voor. Maar specifiek dus die brillen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 13:09
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Nog nooit brillen oid gezien. wel een fel blauwe zomerse lucht die heel erg gaat 'schitteren' of fonkelen, ik weet niet kan niet helemaal uitleggen
Oud 27-10-2009, 13:13
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
O ja een vriendinnetje van me ziet altijd bankjes en pilaren die er niet blijken te zijn... 'kom we gaan hier even op die poefjes... ehh er zijn helemaal geen poefjes'
Oud 27-10-2009, 16:45
Wammus
Wammus is offline
Van brillen zien had ik nog nooit gehoord maar het verbaasd me niet heel veel. Ik heb een keer gehallucineerd van MDMA kristallen op Lowlands vorig jaar.

Ik zat in de partytent naar de bomen te kijken en zag constant vogels zitten die ineens op me af kwamen vliegen. Ze vlogen wel langs maar ik voelde ze niet. Later zat ik daar weer en dacht ik constant dat ik mensen langs de partytent zag en hoorde lopen terwijl ze er niet waren.
Oud 27-10-2009, 17:12
arPos
arPos is offline
De laatste keer MDMA lag ik na 3 minuten ineens knock out in een veel te drukke "discotheek" op een toch al niet bijster leuk hardcore feest.

toen ben ik er maar helemaal mee opgehouden.
Oud 27-10-2009, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Van brillen zien had ik nog nooit gehoord maar het verbaasd me niet heel veel. Ik heb een keer gehallucineerd van MDMA kristallen op Lowlands vorig jaar.

Ik zat in de partytent naar de bomen te kijken en zag constant vogels zitten die ineens op me af kwamen vliegen. Ze vlogen wel langs maar ik voelde ze niet. Later zat ik daar weer en dacht ik constant dat ik mensen langs de partytent zag en hoorde lopen terwijl ze er niet waren.
Weet je nog de LL daarvoor dat ik echt 3 kwartier heb zitten genieten van afwisselend de partytent, de bomen en de wolken, die allemaal zo mooi vervormden en bewogen. Goddamn, wat was ik toen gelukkig!
En op 2-CB het handdoekje bij jou op de wc, dat een soort ademende zeeanemoon werd. Wauw.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 10:54
Verwijderd
superherkenbaar ik zie vrijwel altijd brilletjes bij iedereen en het is zooo mooi want ook de brillen verschillen bij mij weer, dunne motiefjes of gewoon zo'n dikke nerdbril denk dat het ligt aan schaduw/lichtval, behoorlijke lachkicks mee gehad, zat gewoon een hele sloot mensen in 1 kamer met brilletjes op
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Is heel gebruikelijk, zelfs! Gebeurt wanneer MDMA om wordt gezet in MDA (iirc), wat voor hallucinaties zorgt. Brillen en opstapjes die er niet zijn, zijn de meest voorkomende geloof ik. Ik heb het ook wel eens gehad, te maf en patroontjes op de muren, haha.
patroontjes heb ik ook gehad het was afbladderend verf, maar later veranderde het in allemaal hele kleine wormpjes die zo uit de muren en de tv kwamen, zo bizar en ik wilde ze nog aanraken omdat ik dacht: dit moet wel echt zijn. maar dat was het (gelukkig) niet
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 11:29
Verwijderd
Ik werd heel gelukkig van net patroontje op het gezicht van Noor: een soort tuinier-tafereeltje, met harkjes en emmertjes. Zoals van Marjolein Bastin:

Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 12:22
Volk
Volk is offline
Volgens mij is het heel normaal om brillen te zien. Die illusie wordt ook snel gewekt omdat het rond de ogen door schaduwen wat donkerder is.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 23:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Geen brillen, wel dingen of mensen in de verte die er niet bleken te zijn.
Oud 31-10-2009, 09:38
Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Ik werd heel gelukkig van net patroontje op het gezicht van Noor: een soort tuinier-tafereeltje, met harkjes en emmertjes. Zoals van Marjolein Bastin:

[afbeelding]

LOLWUT!

Ongekende kwaliteiten
Of gaat het over de Noor van Wim?
Oud 31-10-2009, 10:26
Verwijderd
Citaat:
LOLWUT!

Ongekende kwaliteiten
Of gaat het over de Noor van Wim?
Nee, over jou!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:03
Regenboog
Regenboog is offline
LOL, wanner was dat dan?
Oud 31-10-2009, 17:32
Verwijderd
Hmmm. Gen idee. Maar ik weet nog dat ik me tijdens al bedacht hoe vet het was dat ik dan ook nog bij de verschillende mensen echt toepasselijke patroontjes zag. Niet dat jij heel erg van de harkjes en de emmertjes bet, maar dat vond ik toen wel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 11:50
aarbei
aarbei is offline
Citaat:
Hmmm. Gen idee. Maar ik weet nog dat ik me tijdens al bedacht hoe vet het was dat ik dan ook nog bij de verschillende mensen echt toepasselijke patroontjes zag. Niet dat jij heel erg van de harkjes en de emmertjes bet, maar dat vond ik toen wel.
Je hebt ook eens op Lowlands tegen mij gezegd dat ik harkjes en emmertjes in m'n gezicht had, nu voel ik me duidelijk niet meer uniek
Oud 01-11-2009, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook eens op Lowlands tegen mij gezegd dat ik harkjes en emmertjes in m'n gezicht had, nu voel ik me duidelijk niet meer uniek
hahahaha, dan was jij het! Sorry, Noor!
Ik dacht dat het Noor was, maar het klopte al niet, want toen ze me vroeg wanneer dat dan was, kon ik dat niet bedenken en het kon duidelijk alleen zijn toen ik heel erg van de kaart was en dat was toen zeker het geval.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 17:39
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Weet je nog de LL daarvoor dat ik echt 3 kwartier heb zitten genieten van afwisselend de partytent, de bomen en de wolken, die allemaal zo mooi vervormden en bewogen. Goddamn, wat was ik toen gelukkig!
En op 2-CB het handdoekje bij jou op de wc, dat een soort ademende zeeanemoon werd. Wauw.
Je hebt op Lowlands inderdaad 3 kwartier met een hele mooie glinstering in je ogen om je heen zitten kijken omdat alles zo mooi was.

Dat je die patroontjes in de wc zag was dezelfde avond als dat ik heel lang met een beker soep in m'n hand heb gezeten omdat ik hem niet meer los kon laten toch? Toen heb je het er in ieder geval over gehad en vond dat ik moest kijken maar ik zag helemaal niets.
Advertentie
Oud 01-11-2009, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Je hebt op Lowlands inderdaad 3 kwartier met een hele mooie glinstering in je ogen om je heen zitten kijken omdat alles zo mooi was.

Dat je die patroontjes in de wc zag was dezelfde avond als dat ik heel lang met een beker soep in m'n hand heb gezeten omdat ik hem niet meer los kon laten toch? Toen heb je het er in ieder geval over gehad en vond dat ik moest kijken maar ik zag helemaal niets.
Klopt! De soepkom was met je hand vergroeid, maar ook weer niet!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 22:42
Regenboog
Regenboog is offline
Ik dacht al: ik heb jou nooit echt hele erg van de kaart gezien, behalve de eerste keer dat ik je zag.

Maar de avond van de beker en de anemoon was ik wel bij, dat weet ik nog wel, dat was echt een enorm ackward avond
Reageren

Regels voor berichten