![]() |
|
De sterkte en de glazen kloppen volgens mij wel want dichtbij zie ik wel veel beter dan zonder bril. Ik vind het alleen zo vervelend dat ik nu in de verte alles wazig zie. In huis gaat het nog maar zeker toen ik vanmiddag buiten liep vond ik dat echt best wel eng en vervelend. Ik hoop toch dat dat nog wel bijtrekt. Ik zit nu met koppijn toch m'n bril maar op te houden
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn man had met zijn nieuwe bril precies hetzelfde; het was best een groot verschil in sterkte met zijn oude, dus hij moest heel anders gaan kijken. Maar nu is hij er helemaal aan gewend.
Mocht het niet minder worden, dan inderdaad opnieuw laten meten, maar ik denk dat het gaat wennen ![]() (Toen ik voor het eerst een bril kreeg, liep ik met m'n handen voor me uit, omdat ik anders bang was tegen dingen op te lopen ![]() |
![]() |
|
ik heb sinds mei 2006 een bril en kan 'm nog steeds niet een hele dag ophouden (na een paar uur zet ik 'm af, ik vind dat-ie in de weg zit). Ik heb besloten de bril alleen voor autorijden, colleges en tv kijken te gebruiken. Waarschijnlijk is het handiger om vanaf het begin je aan te wennen dat je leven uit jou + de bril bestaat.
Het hoofdpijn verhaal herken ik van het begin, bij mij verdween dat naar verloop van tijd. (Ik heb -0,50 & -0,75 met cilinder van -0,25 en -0,50)
|
Verwijderd
|
Dat is heel normaal. Zolang je nog normaal kunt functioneren zou ik hem ophouden, dan went het het snelst.
Alleen vraag ik me af of het met + misschien niet anders is dan bij - en of het bv. niet logisch is dat je als je die op hebt je in de verte waziger ziet? Misschien moet je hem als een soort van leesbril gebruiken? Water en eventueel wat (af)wasmiddel en afdragen met een schone pluisvrije doek (of een theedoek) is het beste. Brillendoekjes van papier zijn niet zo goed; die maken krassen op je glazen. |
![]() |
|
Thanx voor al jullie reacties
![]() ![]() @ Andijvie: jij hebt dus ook plusglazen? Kan jij met bril in de verte wel scherp zien of ook niet? Ik zie nu in de verte wel scherp als ik mijn bril een tijdje op heb maar het is nog altijd minder dan als ik zonder bril kijk heb ik het idee. Ook heb ik dat als ik in een ruimte gezeten heb (bijvoobeeld in de trein) dat het dan na een tijdje wel scherp is in de verte maar als ik dan buiten loop, in een grotere ruimte dat het dan weer niet scherp is ![]() @ Leonoor: je mag je glazen dus wel met afwasmiddel schoonmaken? Ik had iets gehoord dat dat niet mag omdat het die krasvaste laag aantast ofzo maar bij m'n zonnebril deed ik dat ook altijd. Volgens de opticien mocht ik zelf weten of ik hem alleen draag met computeren en lezen of juist de hele dag. Ik wil hem nu even de hele dag dragen omdat ik er dan sneller aan wen. Het moet dus wel mogelijk zijn om hem de hele dag te dragen lijkt me.
|
@ Andijvie: jij hebt dus ook plusglazen? Kan jij met bril in de verte wel scherp zien of ook niet? Ik zie nu in de verte wel scherp als ik mijn bril een tijdje op heb maar het is nog altijd minder dan als ik zonder bril kijk heb ik het idee. Ook heb ik dat als ik in een ruimte gezeten heb (bijvoobeeld in de trein) dat het dan na een tijdje wel scherp is in de verte maar als ik dan buiten loop, in een grotere ruimte dat het dan weer niet scherp is
![]() Ik heb +6 en een heel klein beetje moeite met ver weg kijken als ik m'n bril op heb (met lenzen ook trouwens) maar dat is zo weinig dat het me pas opviel toen ik er op ging letten, net dus. Het is in elk geval absoluut niet de bedoeling dus als het aanhoudt en het echt opvallend blijft zou ik er mee teruggaan. En over je schoonmaakprobleem: waarom niet gewoon brillendoekjes? Afwasmiddel lijkt me veel te vettig voor je glazen.
|
Verwijderd
|
Welke brillendoekjes bedoel je? Degene die bij je bril zit (van stof)? Die is goed. Vochtige brillendoekjes, zoals ik in mijn vorige post al zei, brillendoekjes beschadigen je glazen. Dat zegt mijn opticien iig. Afwasmiddel lijkt me niet vettig; het ontvet juist?
Maar goed: alleen water voldoet op zich ook met schoonmaken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik bedoel inderdaad die stoffen doekjes, met zo'n spuitbusje erbij. Zelf doe ik het trouwens altijd gewoon met het shirt dat ik die dag aanheb, werkt prima maar is vast niet goed voor je glazen ![]()
|
jaah... plus glazen.
dat wil dus zeggen dat je oog te zwak is. je oog kan zelf plus aanmaken.. dat doe je immers ook met het lezen van dingen. na je 40ste wordt dat een probleem, nu nog niet. nu accommodeer je immers. maar als je al vanaf je 1e levensjaar aan het accommoderen bent, laten we zeggen +0.75dpt.. dan zal het voor de accommodatiespieren wel ff 'wennen' zijn wanneer er opeens een +0.75dpt glas voor je oog komt te zitten. in eerste instantie zal de accommodatiespier daarom de accommodatie vasthouden, en ervaar je het als 'niet goed zien'. geeft het de tijd en de accommdatie zal loslaten, wat dus meer rust geeft en wellicht dat vage klachten zoals hoofdpijn ect. ook verdwijnen op deze manier. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het kan zijn dat je oog te kort is qua lengte, of dat je ooglens te zwak breekt. Dus als je ooglens in 'rust' stand ( dus wanneer je in het oneindige kijkt ( veraf ) ) te weinig plus heeft, dan heb je een positieve bril nodig. Maar wanneer je te weinig plus hebt voor veraf kijken lost je oog dit probleem zelf op. Je oog kan plus aanmaken.. dus zeker zo'n lage afwijking is geen probleem. Het aanmaken van plus word geleidelijk minder gedurende je ouder wordt. Vandaar dat veel oudere mensen op een gegeven moment een leesbril krijgen. Die hebben voor veraf bijv. geen problemen, maar lezen lukt niet meer omdat de ooglens te zwak is geworden. Maar als je net als nu 21 bent, je bijv +1.00 continue aanmaakt om goed ver te kunnen zien, en je gaat ook nog eens lezen, computeren, ect.. dus je vergt nog meer van je oog, want je moet buiten die +1.00 nog veel meer plus aanmaken om scherp te kunnen lezen,computeren, ect. Dan kan het dus zijn dat je klachten krijgt.. hoofdpijn, vermoeide ogen, you name it. Maar hoe het kan dat je oog te zwak is ? ... ja .. lens te zwak of oog te kort.. maar hoe kan dat ?.. Ik weet het niet ![]() Ik weet ook niet waarom iemand een te zwak hart heeft, of zwakke nieren heeft.. Maar het gebeurd.. Ik weet wel hoe ik het kan oplossen ![]() En het is heel normaal als je eraan moet wennen. Als je de bril continue draagt moet je denken dat 2 weken normaal is. Duurt het langer dan zou ik even teruggaan voor een hercontrole succes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En aan kleding ed afdrogen leek een minder goed idee, ivm met de kans op krasjes, en omdat je het vet er daarmee niet af krijgt, maar voor het grootste deel uitsmeert. |
![]() |
|
Ik maak mijn bril meestal schoon met een brillendoekje als ik bij mijn ouders ben en anders gewoon met mijn t-shirts. Ik weet niet wat voor scherpe kleding jullie hebben, maar ik heb echt nog nooit een kras gehad of zo
![]()
|
Ik word echt gek als ik mijn bril nooit schoonmaak met afwasmiddel oid geloof ik
![]() Ik zie inmiddels dichtbij en ver weg wel scherp maar in de verte zie ik zonder bril toch scherper maar ik ken ook mensen die hun bril voor ver weg afzetten als ze priegelwerk gaan doen dus dat lijkt me wel normaal ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Normaal gesproken raken mijn wimpers mijn glazen niet maar als er druppeltjes aan zitten en ik veel knipper komen die daarna volgens mij toch op m'n glazen terecht.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Achteruitgang van ogen door bril Balance | 57 | 08-12-2009 21:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Verkeerde glazen in mijn bril, wie moet er betalen? SuperSanne | 33 | 26-06-2008 10:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #96 rare kwast | 492 | 15-05-2007 19:59 | |
Liefde & Relatie |
Veranderingen in relatie na verloop van tijd Mandoline | 31 | 23-09-2006 12:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Lenzen] Klopt het dat.. Verwijderd | 66 | 02-03-2006 15:50 |