Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je moet er wel rekening mee houden dat Plasterk de wetgeving rond het doen van een 2de studie wil veranderen. Hij wil dat hogescholen en universiteiten extra collegegeld kunnen vragen wanneer je een 2de studie gaat volgen. Voor de eerste studie zou je dan nog het wettelijk bepaalde bedrag betalen 1650 euro. Voor de tweede studie komt daar dan nog een onbepaald bedrag bij dat voor iedere universiteit/hogeschool anders gaat worden aangezien ze dat zelf kunnen bepalen. De wetgeving is al goed gekeurd door de 2de kamer maar is in de 1ste kamer op verzet gestuit die het voorals nog tegenhoud... Iig zal de regelgeving (met wellicht een beetje aanpassing) tegen de tijd wanneer jij gaat studeren al doorgevoerd zijn.
Meer info... http://forum.fok.nl/topic/1311466 |
![]() |
|
![]() |
journalistiek lijkt me nou nietgeweldig
![]() ![]() Victor |
![]() |
|
Ik zou het niet doen als ik jou was. Het eerste jaar studeren is sowieso wennen en dan ook nog twee studies tegelijk!
Zelf heb ik ook twee studies tegelijk gedaan (Spaans en pedagogiek) en dat was geen succes. Spaans heeft dan ook veel contacturen, dus daar kwam het ook wel door. Maar los van mijn eigen ervaring raad ik het je toch af.
|
Hoezo kun je met geschiedenis weinig worden? Is bij mij niet bekend. En ehm, dat van die 2e studie is bij deze van de baan. Je moet wel al met een 2e studie beginnen op het moment dat je met de eerste bezig bent, maar verder gaat het niets meer kosten. Zijn de hogescholen en universiteiten met de studentenbond overeengekomen.
Btw. ik zou niet meteen met twee studies tegelijk beginnen. De overgang van middelbaaronderwijs naar universitair is al een grote sprong, andere manier van studeren, meer zelfstudie, dus veel meer zelfdiscipline. Daarnaast leer je heel veel over jezelf in een korte periode: is deze studie wel wat voor mij? Laat staan: zijn deze twee studies wat voor mij? Ik zou gewoon 1 fulltime studie nemen. Als je eenmaal je P hebt, kun je zolang over je studie doen (niet langer dan 10jaar nee) als jezelf wil. Heb je nog een beetje structuur, kun je je vol op 1 studie richten en desnoods op jezelf gaan wonen. Wat ook een behoorlijke aanslag pleegt op je tijd/gemoedstoestand. Er komt dan al zóveel op je af. Maak maar eerst je havo af en ga dan naar VWO, ik denk dat je ook wel erg ver vooruit denkt hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
2 studies tegelijkertijd Sienna M | 0 | 15-01-2011 17:06 | |
Studeren |
meer dan één studie tegelijk Lonely One | 13 | 25-10-2010 23:26 | |