Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2010, 12:29
Volk
Volk is offline
Je hoort vaak dat mensen die zat zijn de waarheid spreken. Maar zijn er echt mensen die dit geloven? Of mensen die ervaren dat ze eerder geneigd zijn de waarheid te spreken als ze zat zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2010, 13:54
Verwijderd
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat mensen door alcohol makkelijker gaan praten en dat je daardoor dus eerder/makkelijker de waarheid vertelt..? Ik denk niet dat het altijd zo is dat je waarheid spreekt als je lam bent.

edit: Overigens heb ik zelf de stelling dat zatte mensen de waarheid spreken nog nooit gehoord...

Laatst gewijzigd op 17-02-2010 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 14:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nee joh, de enige mensen die claimen dat dronken mensen de waarheid vertellen zijn op dat moment zelf bezopen. Van kinderen wordt het ook wel eens gezegd, dat ze de waarheid vertellen. Als je oplet lijken dronken mensen best wel wat op kinderen, praten gaat ze een beetje lastig af, recht op de benen staan ook.

Ergo, het is gewoon onzin.
Oud 17-02-2010, 16:52
Verwijderd
Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Net zoals mrboot zegt door alcohol word je losser en ga je makkelijker praten. Maar als je écht knetje dikker bent dan kun je niet eens fatsoenlijk praten, en wordt het wel onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:03
Outlaw
Outlaw is offline
Ik denk dat ik wel minder geremd ben om dingen te zeggen die ik écht denk, en niet zo over de gevolgen nadenk. Ik schijn ook wel eerlijk te worden van blowen
Oud 17-02-2010, 17:44
MTpower
MTpower is offline
De rem is er wat meer af en daardoor floept er wel eens het een en ander uit. Maar de dingen waarvan ik weet dat ik ze ECHT niet moet zeggen tegen een bepaald iemand, die kan ik ook bezopen nog wel voor me houden.
Ik lijk me vooral goed uit te kunnen drukken tegen mensen waar ik het niet goed mee kan vinden als ik teveel gedronken heb
Oud 17-02-2010, 18:59
Wammus
Wammus is offline
Ik heb dit ook wel eens eerder gehoord en denk dat er een kern van waarheid in zit. Mensen worden onder invloed van alcohol wat losser en zullen dus sneller de waarheid vertellen. Ik denk wel dat het per persoon verschillend is omdat de een veel beter is in iets voor zich houden dan de ander. De persoon die sowieso al moeite heeft met iets voor zich houden zal er onder invloed van alcohol alleen nog maar sneller dingen uit gooien.
Oud 18-02-2010, 20:09
Verwijderd
Ik denk dat mensen met alcohol op vooral minder tactvol zijn. Dus als ze de waarheid vertellen, komt dat soms wat harder aan. Maar je liegt (/overdrijft) ook makkelijker met alcohol op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 16:27
Verwijderd
Ik roep dat altijd als ik dronken ben

En ik zeg als ik dronken ben wel veel waarheden.Ook natuurlijk dingen die ik anders niet had gezegd. Of ik doe dingen die ik anders niet durf. Of ik ga mensen lastig vallen met bellen om ze een hele hoop onzin en waarheden te vertellen ^^
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ik roep dat altijd als ik dronken ben

En ik zeg als ik dronken ben wel veel waarheden.Ook natuurlijk dingen die ik anders niet had gezegd. Of ik doe dingen die ik anders niet durf. Of ik ga mensen lastig vallen met bellen om ze een hele hoop onzin en waarheden te vertellen ^^
Dat heb ik gemerkt ja!

"Heeft .... echt zo'n grote .... "
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 23:22
Verwijderd
Ssst
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 15:02
Verwijderd
Helaas spelen heel veel mensen in het dagelijks leven een toneelstukje en dat lukt meestal minder goed als ze dronken zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten