![]() |
|
Verwijderd
|
oowh en ik doe aan seks voor het huwelijk, want wachten met seks om de komst van kinderen te vertragen is achterhaald/ als ik gek op iemand ben wil ik daar ook seks mee hebben, want seks maakt de relatie intiemer en waardevoller/ ik weet helemaal niet of ik uberhaupt ooit wel wil trouwen.
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien heeft het andere gevolgen, zoals bijvoorbeeld overspel, hoerenloperij en kindermisbruik. Als men in een huwelijk niet aan zijn trekken komt gaat men ten slotte het toch maar al te vaak elders zoeken. Dan kan je, zelfs als je gelooft in een religie, beter seks voor het huwelijk hebben, weten wie je partner echt is alvorens te trouwen, en helemaal nooit in zo'n situatie terecht te komen.
|
ik ben zelf christelijk en mijn vriend ook..
we hebben het er veel over gehad samen. en kwamen tot de conclusie dat god het vast wel goed zou vinden als je echt van iemand houd. we hebben nu ander half jaar een relatie en we zijn nog steeds super verliefd. onze ouders weten er niets van.... en dat houden we zo (a) |
![]() |
|
Ik vind argumenten als 'wel, omdat ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb' n beetje suf. Ik bedoel als je relatie al zo ver gevorderd is dat je over trouwen nadenkt, dan ga je heus niet zomaar ineens uit elkaar als de sex niet geweldig is, dan werk je daar aan. Lijkt mij..
Ik ben t eens met het feit dat vandaag de dag puur om kinderen te vermijden, seks na het huwelijk geen verschil maakt. Dat mensen er gevoelsmatig voor kiezen kan ik me ergens wel voorstellen, maar ik zou altijd bang zijn dat 1 vd 2 dan zich in een huwelijk haast, vanwege de voordelen die er bij komen kijken... Ook ben ik het eens met het feit dat seks binnen n vaste relatie mn voorkeur geniet. Niet dat een one night stand n zonde is, maar ik vind het wel jammer om te zien hoe steeds vaker seks als een product gezien wordt en steeds minder als n onderdeel van liefde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe bedoel je, je bent niet 100% overtuigd? Wil jij het wel graag?
En je hoeft niet zo jong te trouwen hoor Floortje ![]() Ik zou niet willen trouwen voor mijn 25ste.
|
Stel dat hij er niks van bakt.
dan zit je daar wel soort van je hele leven aan vast. Maar serieus, Bekijk het van zijn kant. Als hij het niet wil. waarom niet? Geloof? Ouders? Als zn ouders het verbieden dumpen want je moet zelfstandig zijn ![]()
||
Citaat:
|
het lijkt mij persoonlijk niet verstandig om geen seks te hebben voor het huwelijk. op die manier 'ken' je een bepaald stuk in jullie relatie nog niet. seks als uiting van liefde brengt je dichter bij elkaar.
bovendien zit je je dan voor het trouwen constant in te houden, superongemakkelijk. |
![]() |
|
Als je écht helemaal verliefd op elkaar bent, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je het uberhaupt tot aan je huwelijksnacht vol kan houden. Lukt dat je wel, dan zou ik me af gaan vragen of dit wel de man is waar ik mee wil trouwen. Seksuele spanning is wat mij betreft onmisbaar in een relatie. Om geen seks te hebben voor het huwelijk vanwege je geloofsovertuiging vind ik eigenlijk maar een heel vreemde gedachte. Je wilt je bewaren voor de Enige Echte, maar wie zegt dat je wasted goods bent als je al eens met een ander geoefend hebt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dat dus steeds minder mensen seks koppelen aan liefde/personen waar ze echt veel om geven. Ik bedoel dus denk ik dat seks over algemeen minder waard wordt ofzo. Dat het niet eens meer n klein beetje bijzonder is. Snap je t nog ![]() O en dat staat trouwens los van het hele seks voor huwelijk ding. Seks kan ook zeer betekenisvol zijn voor het huwelijk vind ik. En ook weer heel gevoeloos/leeg als je wel getrouwd bent ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Eh wel seks ja voor het huwelijk, aangezien je tijdens het huwelijk ten overstaan van God of de wet, een contract sluit elkaar nooit meer te verlaten en in voor- en tegenspoed er voor elkaar te zijn.
Volgens mij weet je stukken beter wat voor-en tegenspoed inhoudt zodra er klein koters om je heen rennen. En nee, de ooievaar komt daar niet aan te pas. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wel of geen seks voor het huwelijk? Rachel_Marije | 66 | 15-07-2012 10:04 | |
Seksualiteit |
Seks binnen of buiten het huwelijk? Silvano08 | 111 | 09-10-2011 01:29 | |
Verhalen & Gedichten |
kort stukje voor schoolkrant, seks voor huwelijk *carmen* | 14 | 15-03-2007 09:18 | |
De Kantine |
Seks voor huwlijk - islam patrik594 | 79 | 18-02-2006 13:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geen seks voor het huwelijk Marijke89 | 263 | 23-11-2005 21:16 | |
Seksualiteit |
Is seks slecht? Nona | 35 | 30-12-2003 18:36 |