Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2009, 15:12
floortje613
floortje613 is offline
wel of niet en waarom?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 15:12
verfblik
verfblik is offline
waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 16:47
Kitten
Kitten is offline
Waarom huwelijk?
Oud 06-11-2009, 17:25
Young Predator
Young Predator is offline
Op moment dat je over trouwen na gaat denken ben je meestal al zo ver gevorderd dat je toch al seks hebt gehad met die partner.
Oud 06-11-2009, 17:26
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wel.
Oud 06-11-2009, 17:39
remy476
remy476 is offline
wel, je moet de wereld verkennen...
Oud 06-11-2009, 18:32
Pluis
Pluis is offline
wel, het is in deze tijd met condooms en zwangerschapstesten en andere anticonceptiemiddelen niet meer nodig om geen seks te hebben voor het huwelijk. en je kan ook best baby's krijgen buiten het huwelijk om zonder dat dat nog een schande is.
Oud 06-11-2009, 19:45
WolterB
WolterB is offline
Wel, want wat Pluis zegt.

En stel dat je wacht tot het huwelijk en dan het gruwelijk tegenvalt met diegene, heb je voor niets gewacht met seks
Oud 07-11-2009, 12:10
Roosje
Roosje is offline
Waarom zou ik in godsnaam wachten? Ik schiet er geen fuck mee op. Daarnaast is het een christelijk idee, en ik ben overtuigd atheïst.

Nou is het wel zo dat ik een groot voorstander ben van niet met jan-en-alleman naar bed gaan. De christelijke versie anno 2009.
Oud 07-11-2009, 12:37
$moky
$moky is offline
wel want ik wil nooit trouwen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 15:38
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben zelf christen, maar vind het ook niet nodig om te wachten.
Het is ten eerste niet meer nodig omdat je nu ook gewoon voorbehoedsmiddelen hebt, en in de tijd van de bijbel niet.
Maar wat iemand anders ook al zei: met iedereen naar bed gaan vind ik ook niet kunnen.
Ik vind seks wel bij een vaste relatie passen. Dus niet met jan en alleman.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 15:40
Verwijderd
Wel.
Seks en trouwen hebben voor mij niet zoveel met elkaar te maken, behalve dat ik t allebei graag wil doen met mn vriend Maar seks is leuk en lekker en natuurlijk. Ik zie echt niet in waarom ik zou moeten wachten tot ik getrouwd ben. Ik vind het ook wel belangrijk dat ik op seksueel vlak met iemand klik als ik de rest van mn leven bij 'm ga blijven, dus dat weet ik graag van tevoren.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 17:12
Verwijderd
Ik wil van tevoren wel even weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 18:45
champpain
champpain is offline
Valt veel te zeggen over dit topic, ik kies er in dit geval voor om naar voorbeelden om me heen te kijken. Daar zie ik dat relaties met sex voor het huwelijk nog al eens stuk lopen. terwijl dat bij stelletjes die het niet doen meer geluk hebben
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:02
Verwijderd
^Dat zegt toch niet per se iets over de relatie die ze hebben? Ik denk dat het over het algemeen gelovigen zijn die geen seks voor het huwelijk hebben en in die kringen is scheiden vaak not done.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:32
Volk
Volk is offline
Ik heb er vroeger veel moeite mee gehad. Ik ben christelijk opgevoed en in de bijbel staat dat seks iets is om van te genieten, een manier is van liefde uiten. Maar dan wel pas na het huwelijk. Wat ik dus al van jongs af aan niet snapte was hoe seks voor het huwelijk, dus diepgaande liefde voor het huwelijk slecht kon zijn in de ogen van god als hij zelf liefde promoot en vindt dat je ervan moet genieten. Mijn moeder zei altijd dat als je van god houdt je niet aan seks voor het huwelijk doet. Ik snapte dus ook niet hoe van iemand houden kon inhouden dat ik niet meer van god hield. Tegenwoordig heb ik geen religie meer. Ik ben rond gaan kijken en heb mijn eigen mening over alles gevormd. Ik doe aan seks voor het huwelijk. Omdat seks geen kwaad kan, zolang je weet waar je mee bezig bent. En het is leuk

@ champpain: volgens mij is waarom relaties met seks voor het huwelijk nogal stuk lopen en bij stelletjes die daar niet aan doen niet ligt naar mijn mening helemaal niet aan wel of geen seks. Of misschien wel. Maar volgens mij is het zo dat mensen die niet doen aan seks voor het huwelijk veel sneller trouwen (met in hun achterhoofd seks?). En scheiden is not done. Mensen die wel seks voor het huwelijk hebben hebben naar mijn ervaring minder haast om te trouwen. En kunnen dus nog uit elkaar mocht het niet blijken te werken. Ik denk namelijk niet dat iemand die de dag na zijn huwelijk ontmaagd wordt een betere relatie heeft dan dan mensen die 1(00) dag(en) voor het huwelijk seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:40
serac
serac is offline
tuurlijk wel : uitproberen met wie, betekent beter zicht op jezelf ;
en (maar) zelfs dat verhindert niet dat een relatie -zelfs na jaren- nog wel stuk kan lopen - niet echt goed voor de kindertjes ;
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 17:09
Verwijderd
Hier ook een wel, maar ook binnen relaties. Heb niks tegen one night stands, maar ik word er zelf niet gelukkiger van. Ik word er wél gelukkiger van als ik binnen een liefdesrelatie ook nog eens hete seks heb. De seks verdiept de liefde en andersom. Goede combinatie

@Champpain: Ik heb het idee dat een relatie zonder seks altijd minder... diep is dan met? Ik weet niet of ik het goed kan uitleggen, maar in ieder geval in mijn relaties is het altijd zo geweest dat door seks je nóg veel hechter wordt dan zonder seks. Ik heb het idee dat in de periode dat je geen seks hebt (als je bijv. wacht tot het huwelijk), je relatie nog niet zo diep is als dat ie met seks kan worden. Dan kan voor- en nadelen hebben. Er is zeker iets voor te zeggen dat je pas zo'n heftige relatie hebt als het 'voor altijd' is, zoals een huwelijk. Maar aan de andere kant, kun je wel zo zeker weten dat het helemaal goed is, als je nog niet ervaren hebt hoe zo'n relatie is?

Nja, er valt dus wat voor te zeggen. Maar ik denk dus dat als je wacht met seks tot het huwelijk, je meer een ...afwachtende houding hebt tegenover de relatie, een gevoel van "het is er nog niet helemaal, het wordt nog dieper/echter" (wat imo dus ook zo is), waardoor je het minder snel zult afkappen dan wanneer je die "volledige" relatie al hebt en sneller denkt "is dit het nou?".

Euh, leg ik het een beetje duidelijk uit?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 23:42
Uice
Uice is offline
Niet, want ik zal waarschijnlijk niet gaan trouwen.
Oud 09-11-2009, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Valt veel te zeggen over dit topic, ik kies er in dit geval voor om naar voorbeelden om me heen te kijken. Daar zie ik dat relaties met sex voor het huwelijk nog al eens stuk lopen. terwijl dat bij stelletjes die het niet doen meer geluk hebben
waarschijnlijk is dat eerste waar, want de meeste mensen die wachten met seks tot het huwelijk zijn streng(er) gelovig en voor die mensen is de drempel om van elkaar te scheiden ook een stuk hoger.

of ze daadwerkelijk gelukkiger zijn durf ik te betwijfelen en het is sowieso heel moeilijk te meten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 14:20
Verwijderd
oowh en ik doe aan seks voor het huwelijk, want wachten met seks om de komst van kinderen te vertragen is achterhaald/ als ik gek op iemand ben wil ik daar ook seks mee hebben, want seks maakt de relatie intiemer en waardevoller/ ik weet helemaal niet of ik uberhaupt ooit wel wil trouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 14:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die mensen eindigen in een relatie waar ze alleen maar ongelukkig en gefrustreerd van worden, en worden zwaar depressief omdat ze daar niet over mogen praten vanwege hun ideeën over zonde en taboe.

Bovendien heeft het andere gevolgen, zoals bijvoorbeeld overspel, hoerenloperij en kindermisbruik. Als men in een huwelijk niet aan zijn trekken komt gaat men ten slotte het toch maar al te vaak elders zoeken.

Dan kan je, zelfs als je gelooft in een religie, beter seks voor het huwelijk hebben, weten wie je partner echt is alvorens te trouwen, en helemaal nooit in zo'n situatie terecht te komen.
Oud 09-11-2009, 17:29
Rivka
Rivka is offline
Ik ben joods en ik wil het niet per se na het huwelijk houden, als het maar speciaal is met een heel leuk en lief vriendje.
Oud 09-11-2009, 19:35
Qimm
Qimm is offline
als je echt geil bent vind het het al gauw speciaal hoor
Oud 09-11-2009, 22:46
x_jetje_x
x_jetje_x is offline
ik ben zelf christelijk en mijn vriend ook..
we hebben het er veel over gehad samen. en kwamen tot de conclusie dat god het vast wel goed zou vinden als je echt van iemand houd. we hebben nu ander half jaar een relatie en we zijn nog steeds super verliefd. onze ouders weten er niets van.... en dat houden we zo (a)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 00:34
DmCraanen
DmCraanen is offline
Niet!

Ik denk ook dat als god bestaat, dat ie heel boos zou worden op al die knullige mensjes die zich onthouden van zo iets moois wat hij geschapen heeft. ''godsamme maak ik eindelijk iets wat ze leuk vinden - doen ze er niks mee''
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 08:56
Kaa
Kaa is offline
Ik vind argumenten als 'wel, omdat ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb' n beetje suf. Ik bedoel als je relatie al zo ver gevorderd is dat je over trouwen nadenkt, dan ga je heus niet zomaar ineens uit elkaar als de sex niet geweldig is, dan werk je daar aan. Lijkt mij..
Ik ben t eens met het feit dat vandaag de dag puur om kinderen te vermijden, seks na het huwelijk geen verschil maakt. Dat mensen er gevoelsmatig voor kiezen kan ik me ergens wel voorstellen, maar ik zou altijd bang zijn dat 1 vd 2 dan zich in een huwelijk haast, vanwege de voordelen die er bij komen kijken...
Ook ben ik het eens met het feit dat seks binnen n vaste relatie mn voorkeur geniet. Niet dat een one night stand n zonde is, maar ik vind het wel jammer om te zien hoe steeds vaker seks als een product gezien wordt en steeds minder als n onderdeel van liefde.
Oud 11-11-2009, 09:12
Verwijderd
Citaat:
maar ik vind het wel jammer om te zien hoe steeds vaker seks als een product gezien wordt en steeds minder als n onderdeel van liefde.
En wellicht niet geheel onterecht.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind argumenten als 'wel, omdat ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb' n beetje suf. Ik bedoel als je relatie al zo ver gevorderd is dat je over trouwen nadenkt, dan ga je heus niet zomaar ineens uit elkaar als de sex niet geweldig is, dan werk je daar aan. Lijkt mij..
Nja ik heb wel es een lieve gozer als partner gehad die wat seks betreft toch echt heeel anders in het leven stond dan ik. Nu was ik sowieso niet van plan met hem te trouwen, maar als hij wel verder helemaal geschikt was geweest, was dit wel een enorm struikelblok geworden. Het was nl niet iets waar je aan kunt werken als slechte techniek ofzo, maar echt een verschil in interesse. Toch fijn dat ik dat van tevoren wist.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 16:07
floortje613
floortje613 is offline
mijn vriend wil het absoluut niet maar ik ben nog niet 100% overtuigd. maar er wordt bij ons erg jong getrouwd dus het is niet zo dat je je eerste 30 jaar van je leven geen seks hebt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 19:42
Rivka
Rivka is offline
Hoe bedoel je, je bent niet 100% overtuigd? Wil jij het wel graag?
En je hoeft niet zo jong te trouwen hoor Floortje Dan is het meteen klaar met je vrije leven.
Ik zou niet willen trouwen voor mijn 25ste.
Oud 13-11-2009, 07:43
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Stel dat hij er niks van bakt.
dan zit je daar wel soort van je hele leven aan vast.

Maar serieus,
Bekijk het van zijn kant.
Als hij het niet wil.
waarom niet?
Geloof? Ouders?
Als zn ouders het verbieden dumpen want je moet zelfstandig zijn
Oud 13-11-2009, 22:36
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wel, omdat het lekker is. En iedereen die beweert dat je volgens god moet wachten is een debiel.
Oud 14-11-2009, 17:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar ik vind het wel jammer om te zien hoe steeds vaker seks als een product gezien wordt en steeds minder als n onderdeel van liefde.
Oh, en waar zie je dat gebeuren dan? Ik woon in Nederland, maar ik zie waar jij het over hebt helemaal niet gebeuren eigenlijk.
Oud 14-11-2009, 18:29
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wel sex, maar dan met het licht uit, dan ziet god het niet!
Oud 15-11-2009, 10:23
Verwijderd
Seks is leuk, trouwen is onzin.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 11:06
Qimm
Qimm is offline
trouwen is ook leuk [/ervaring]

maar niet noodzakelijk voor seks
Oud 15-11-2009, 13:44
Lasagna
Lasagna is offline
het lijkt mij persoonlijk niet verstandig om geen seks te hebben voor het huwelijk. op die manier 'ken' je een bepaald stuk in jullie relatie nog niet. seks als uiting van liefde brengt je dichter bij elkaar.

bovendien zit je je dan voor het trouwen constant in te houden, superongemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 15:46
Roosje
Roosje is offline
Je krijgt er wel een leuke huwelijksnacht van. Als je allebei geen maagd meer bent, tenminste, anders is het iets gecompliceerder.
Oud 15-11-2009, 17:55
Verwijderd
Mja maar als je allebei geen maagd meer bent, waarom dan nog wachten tot je huwelijksnacht? gewoon voor de lol?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 18:16
Sade
Sade is offline
Als je écht helemaal verliefd op elkaar bent, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je het uberhaupt tot aan je huwelijksnacht vol kan houden. Lukt dat je wel, dan zou ik me af gaan vragen of dit wel de man is waar ik mee wil trouwen. Seksuele spanning is wat mij betreft onmisbaar in een relatie. Om geen seks te hebben voor het huwelijk vanwege je geloofsovertuiging vind ik eigenlijk maar een heel vreemde gedachte. Je wilt je bewaren voor de Enige Echte, maar wie zegt dat je wasted goods bent als je al eens met een ander geoefend hebt?
Oud 16-11-2009, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt er wel een leuke huwelijksnacht van. Als je allebei geen maagd meer bent, tenminste, anders is het iets gecompliceerder.
aangenomen dat je niet al na een maand trouwt, komt het de seks denk ik niet ten goede als je beide al jaren geen seks meer hebt gehad
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 15:28
heaven_shooter
heaven_shooter is offline
Das dan lastig voor degene die dit wel doen.. want wat nou als je niet gaat trouwen?? Dan ben je een eeuwige maagd...

Maar zelf vind ik het nergens op slaan.. 9 van de 10 mensen die in de bijbel geloven hebben toch wel seks voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 03:39
Verwijderd
Sja seks doe je samen, het gaat niet met iedereen zo goed of met veel gevoel.

En dan na het huwelijk daar achter komen? hmm...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 13:06
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Oh, en waar zie je dat gebeuren dan? Ik woon in Nederland, maar ik zie waar jij het over hebt helemaal niet gebeuren eigenlijk.
Ja 'product' is waarschijnlijk niet t goede woord. Maar ik bedoel meer dat het gezien wordt door veel mensen als een inhoudloos 'ding/gebeuren'. Dat er soms zo weinig gevoel aan gebonden zit als iemands hand schudden bwvs...
En dat dus steeds minder mensen seks koppelen aan liefde/personen waar ze echt veel om geven. Ik bedoel dus denk ik dat seks over algemeen minder waard wordt ofzo. Dat het niet eens meer n klein beetje bijzonder is. Snap je t nog

O en dat staat trouwens los van het hele seks voor huwelijk ding. Seks kan ook zeer betekenisvol zijn voor het huwelijk vind ik. En ook weer heel gevoeloos/leeg als je wel getrouwd bent
Oud 17-11-2009, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ja 'product' is waarschijnlijk niet t goede woord. Maar ik bedoel meer dat het gezien wordt door veel mensen als een inhoudloos 'ding/gebeuren'. Dat er soms zo weinig gevoel aan gebonden zit als iemands hand schudden bwvs...
En dat dus steeds minder mensen seks koppelen aan liefde/personen waar ze echt veel om geven. Ik bedoel dus denk ik dat seks over algemeen minder waard wordt ofzo. Dat het niet eens meer n klein beetje bijzonder is. Snap je t nog

O en dat staat trouwens los van het hele seks voor huwelijk ding. Seks kan ook zeer betekenisvol zijn voor het huwelijk vind ik. En ook weer heel gevoeloos/leeg als je wel getrouwd bent
't Zal allicht gebeuren, maar in mijn omgeving (en ik ben nog wel student) valt dat enorm mee.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 14:19
Verwijderd
Gaan met die banaan! En Donut!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 12:14
MiBe
MiBe is offline
Wel, ik zie seks tevens als genotsmiddel en niet alleen om koters te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 00:23
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Eh wel seks ja voor het huwelijk, aangezien je tijdens het huwelijk ten overstaan van God of de wet, een contract sluit elkaar nooit meer te verlaten en in voor- en tegenspoed er voor elkaar te zijn.

Volgens mij weet je stukken beter wat voor-en tegenspoed inhoudt zodra er klein koters om je heen rennen. En nee, de ooievaar komt daar niet aan te pas.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 15:49
xDonna
xDonna is offline
Wel, het is je eigen keuze wanneer je aan seks doet, voor of na het huwelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten