Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Enkel en alleen omdat er in een boek staat dat je iets moet doen, zonder fatsoenlijke onderbouwing, is in deze tijd wel degelijk stom en nutteloos. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij / zij doet, geloven in iets belachelijks is niet verboden. Overigens heeft het geloof heel wat kwaad gedaan, levens verwoest of verschrikkelijk gemaakt, en mensen afgeperst. Dus zo lief en aardig was (en is!) dat allemaal niet, en zeker niet wijs. |
![]() |
||
Citaat:
Vertel mij dus niet dat iedere meercellige slim genoeg is of de kansen krijgt schijt te hebben aan dat baggerboekje. Die mensen doen er beter aan te doen wat het goede boekje zegt. Sommigen omdat ze het geloven, de rest omdat hen dat een aantal extra dagen, maanden of jaren geeft.
|
Om maar even op de OP te reageren: Ik vind seks voor het huwelijk heel logisch en het argument "de bijbel" heeft voor mij geen waarde. Sowieso lijkt het me heel naar om te wachten tot je huwelijksnacht en er dan achter te komen dat je man/vrouw precies is wat jij niet wilt op seksueel gebied. Dan zit je de rest van je leven opgescheept met iemand met wie het niet klikt in bed, en hoewel sommige mensen zeggen dat seks niet zo belangrijk is, is het dat wel. Seks lijkt niet zo belangrijk als alles goed zit, maar zodra het in de slaapkamer slecht gaat zul je pas zien hoe belangrijk seks is. Het lijkt me dan ook gezonder voor je relatie om zeker te weten dat dit goed zit vóór je gaat trouwen.
Verder moet je natuurlijk onthouden dat de bijbel 2000 jaar geleden is geschreven door een stel "holbewoners" dus je hoeft je sowieso niets aan te trekken van wat daar allemaal in geschreven staat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf niet tegen seks voor (of na
![]() ![]() |
![]() |
|
Even terzijde: waar zie jij in de bijbel staan dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben?
Verder is het natuurlijk onzin, al moeten mensen lekker seks hebben wanneer zij dat willen, dus als ze daarmee tot een arbitrair moment willen wachten en ze denken dat ze daar gelukkiger van worden, prima. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
16 Als iemand een meisje verleidt, dat niet verloofd is en met haar naar bed gaat, moet hij de bruidsschat betalen en met haar trouwen. 17 Als de vader van het meisje weigert zijn dochter te laten trouwen, moet de verleider toch de bruidsschat betalen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens het christendom (en volgensmij veel andere geloven ook) is seks iets bijzonders en heiligs. Daarom deel je dit niet met iedereen, maar alleen met diegene met wie je ook je leven, je geld, je huis, je kinderen wilt delen. Zeker in een tijd waarin men zwangerschap niet kon voorkomen vind ik het dus niet gek dat je pas na het huwelijk seks hebt, ofwel, met de persoon met wie je je leven wilt delen. Ik vind het ook nu een mooie keus, alleen seks te hebben met iemand met wie je ook zou willen wonen en dus je leven wil delen. Maar dat moet iedereen helemaal zelf weten enzo natuurlijk.
Nou heb ik niet als een heilige geleefd en alleen seks gehad met mensen van wie ik dacht dat ik mijn leven ermee ging delen, maar ONS'en vond ik erg onbevredigend en hebben me alleen maar erg onzeker gemaakt. Dus ja, ik ben wel voor seks alleen binnen een serieuze relatie, maar je hoeft van mij echt niet te trouwen. |
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast is de kerk toch een belachelijk instituut, en de enige waarden en normen die een beetje logisch zijn en zin hebben voor de maatschappij hebben ze toch stuk voor stuk gejat van de geloven en culturen die ervoor kwamen en die ze zo tactisch om zeep geholpen hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met zijn alziend oog mag de grote boze god z'n eigen schaapjes straffen, op basis van heterdaad als hij dat nodig vindt. Het lijkt me overduidelijk dat dit geschreven is door een stel oude, bebaarde, impotente, jaloerse en seksueel gefrustreerde "geestelijken". Deze pagina kan eruit gescheurd worden, welke nog meer? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn mening erover: onzin. Dat vond ik ook al toen ik nog wel heel gelovig was. Er staat nergens letterlijk in de bijbel dat seks voor het huwelijk niet mag. En al helemaal niet in het "relevantere" nieuwe testament. Nee, daar staat al helemaal niks over geen seks voor het huwelijk. Mijn moeder of andere mensen hebben me nooit kunnen uitleggen waarom seks voor het huwelijk niet mocht. Behalve door hetzelfde boek aan te halen waar ook over steniging wordt gepraat, maar dat doen we niet meer want dat was een andere tijd en met jezus waren alle oude weten ongeldig geworden. Dus geen seks voor het huwelijk heeft helemaal geen bijbelse basis.
|
![]() |
|
![]() |
Okee.. Nu zomaar even een stelling.
Even gebaseerd op de bijbel in een andere context. Stel nu dat genesis een handleiding is en geen geschiedenis. Genesis, to generate, is opwekken of maken. Adam als evenbeeld van god, later komt eva voort uit de man, adam is dus niet meer het evenbeeld van god. Samen zullen zij een vlees zijn. Samen kunnen zij dus die echte mens, die het evenbeeld van god was weer genereren. Wat gaat er nu fout wanneer je verschillende mensen in eenheid gaat brengen ? Dat is de vraag die je moet onderzoeken. Dat moet je niet geloven of niet geloven, want geloof is een keus. De vraag is wat is waar. Er is altijd maar een waarheid.. Zoekt en gij zult vinden. Tip 1: bij de waterput zegt jezus tegen nicodemus dat de hemel alleen toegankelijk is voor hen die wedergeboren worden uit water en geest ( dus kerk, niet alleen uit geest) Genesis begint met "de geest zweefde over de wateren" De schepping van de complete mens naar evenbeeld van god komt dus voort uit water en de geest. Dit is ook de wedergeboorte. Man en vrouw moeten een vlees zijn om dit te kunnen bewerkstelligen. Iedere geboorte komt voort uit sex. Bij alle planten, alle dieren en zelfs bij sterren worden tegengestelde krachten verenigd om tot iets nieuws te komen. Sex is dus de sleutel. Sex is de scheppende kracht van god. Sex kan een fysiek gevolg hebben, namelijk een kind en sex kan een geestelijk gevolg hebben, namelijk de wedergeboorte van de complete mens als evenbeeld van god. Het mengen van de sexuelekrachten van verschillende mannen en vrouwen vervuilt de bouwstoffen die de tempel (het nieuwe lichaam wat jezus heeft afgebroken en in drie dagen weer heeft opgebouwd) weer moet herstellen. Zie het maar als inteelt bij honden. Het kost heel veel moeite om de genen weer een beetje schoon en gezond te krijgen. De tempel moet gereinigd worden. Er is geen ruimte voor kooplui (het kwade in de mens) wij moeten uit de slavernij van Egypte (het kwaad) worden geleid. Dit staat in exodus. Mozes: geboren uit water en vuur. Enz enz een grote handleiding. Tot zo ver een basislesje in de waarheid. Er zullen er weinig zijn die dit onderzoeken en dus zullen zij nooit weten. Zij zullen kiezen tussen geloven en niet geloven en dat is een keus en zegt niets over de waarheid. Wat de kerk zegt over sex voor het huwelijk is dus waar, alleen weten ze zelf niet waarom, dit omdat ze de mensen die het wel wisten op de brandstapel hebben gezet, zoals ze dat bij copernicus ook wilde doen toen hij vertelde dat de aarde rond was en niet plat. De vroege kerk heeft in haar zoektoch naar macht de waarheid letterlijk verbrand en de moderne kerk weet niet beter. Maar oe de bijbel ook misvormd is door haar verleden, de waarheid zit cryptisch verborgen in de text. Je moet het alleen leren lezen. Toch geinteresseerd ? Zoek op "the secret gate to eden" en er gaat een andere wereld voor je open waarin je Voor jezelf kunt bewijzen wat wel of niet waar is. Zij die onderzoeken zullen het smalle pad vinden, de rest bewandelt het brede pad en waar je ook denkt dat hij heen loopt, het is niet veel goed. Denk maar aan de plaats waar je nachtmerriez plaatshebben. Tydens een droom weet je vaak dat het een droom is, maar tijdens een nachtmerrie is de omgeving, het licht en de angst heel echt. Tot zo ver mijn mening. Oordeelt niet opdat gij ook niet geoordeeld wordt. |
![]() |
||
Citaat:
Genesis begint niet met "de geest zweefde over de wateren" en hoe kom je tot de conclusie dat een mens dus uit water en geest komt als in hetzelfde boek genesis wordt geschreven dat een mens voort komt uit aarde. Er bestaan trouwens ook geboortes zonder seks! Als seks de scheppende kracht van god is, met wie heeft hij dan seks gehad? Hoe kun je seks met verschillende mensen vergelijken met inteelt? Weet je wel wat dat woord betekent? Ik zou meer willen schrijven maar ik moet gaan werken. Wel vermakelijk stukje trouwens ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt er in ieder geval over nagedacht :-) Je hebt gelijk dat genesis niet direct begint met "de geest zweefde boven de wateren" De vraag is hier of je genesis letterlijk moet lezen of symbolisch. De stelling "letterlijk waar het kan en symbolisch waar het moet" is hier te vaag. In genesis 1:8 wordt het uitspansel hemel genoemd en in gen 1:1 wordt de hemel gemaakt en in gen 1:7 nogmaals ? De hemel en de aarde uit gen 1:1 zou je dus symbolisch kunnen zien. Zo ook met het licht dat eerder wordt geschapen dan de zon. De aarde staat voor de mens, elders lees je dat de mens uit de aarde voortkwam. Adam werd uiteindelijk een werker van het land, dus een werker aan zichzelf. De eersteling van zichzelf moest worden geofferd (abel) de restjes waren niet goed genoeg voor God (Kain). Abel (het goede wat voortkwam uit Adam) werd gedood door Kain (het slechte wat voortkwam uit abel) Het slechte werd daarop echter niet gedood door God maar gemerkt. Abel werd vervangen door Seth, het nieuwe goede wat voortkwam uit Adam. Zomaar eens een stukje om sybolisch naar te kijken in plaats van letterlijk. Het evenbeeld van God kan je lezen als innerlijk en uiterlijk gelijk aan God. God zou nooit zondigen. De zonde/lees de verleiding kwam met de vrouw. Een deel uit de man. Adam was niet meer compleet (miste een rib) na de schepping van de vrouw. Als één evenbeeld van God zou adam dus nooit gezondigd kunnen hebben. Er bestaan geboortes zonder sex, maar alleen bij tweeslachtige wezens of wezens die voortplanten door deling (eigenlijk bij adam en eva ook zo gegaan) en dan nog de onbevlekte ontvangenis, maar dat is een heeeeeeeeeeeeel verhaal apart. De wedergeboren mens komt voort uit water een geest alsdus Joh.3. Elders zegt Jezus: wees perfect als uw vader die in de hemel is. Beiden verwijzen naar het verwijderen van het kwaad uit de mens. Ik zeg niet dat God sex heeft gehad, ik zeg dat in Sex de scheppende kracht van God huist. Immers komt er een nieuwe mens voort uit sex, met een nieuw lichaam, een nieuwe geest en en nieuwe ziel. Alleen God kan dit schenken c.q. scheppen. Dus is sex zit de scheppende kracht Gods. Nagenoeg al het nieuwe leven op aarde komt voort uit dexe kracht Gods. INteelt bedoelde ik niet letterlijk. Ik doel op de vervuiling van de sexuele energie die bedoelt zijn voor man en vrouw om samen geestelijk of lichamelijk naar keus, voort te planten. Inteelt heeft tot gevolg de vervuiling van de genenpool . misschien wat het niet helemaal het juiste voorbeeld ![]() Het feit dat je uit aardolie benzine kan halen geeft aan dat er energie in zit. De raffinage hiervan is zuivering van deze energie en het scheiden van de gewenste en ongewenste delen van de aardolie. De energie dit er in, het vuur zit er in, dat wil niet zeggen dat God sex heeft gehad met de aardolie, maar ze bevat wel zijn energie. Zomaar weer ff wat spinsels :-) |
![]() |
||
Citaat:
Je spinsels raken kant noch wal, je suist door de bijbel met een aantal oprispingen en wij moeten uit deze soep van woorden maar een conclusie trekken? Meer is niet automatisch beter, probeer eens gericht te antwoorden op vragen, als we dieper willen zullen we 't wel vragen. Maar om het begin er maar uit te vissen "letterlijk waar het kan en symbolisch waar het moet" gaat al lekker op als we over ribben gaan praten; als de vrouw uit een rib van de man gemaakt zou zijn, zou hij oorspronkelijk dus 25 (oneven) ribben hebben gehad. Dat lijkt me onwenselijk..Het zou wel makkelijk zijn God te herkennen, die zou wel 25 ribben moeten hebben... Tevens vreemd dat de vrouw, die gekloond is met de genen van haar aanstaande man, niet net als het origineel 25 ribben kreeg, of misschien wel 26, als ik die van Adam erbij tel... Laten we dus maar aannemen dat dit symbolisch was, ach laten we dan meteen maar 95% van de bijbel symbolisch nemen, 5% feitelijke historie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk Bongalientje | 250 | 14-05-2007 18:58 | |
Verhalen & Gedichten |
kort stukje voor schoolkrant, seks voor huwelijk *carmen* | 14 | 15-03-2007 09:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geen seks voor het huwelijk Marijke89 | 263 | 23-11-2005 21:16 | |
Liefde & Relatie |
Sex voor het huwelijk? Smobbo | 104 | 05-06-2005 22:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
Seksualiteit |
Sex voor het huwelijk le Big Boss | 43 | 13-10-2002 20:48 |