Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2010, 12:37
Chariot
Chariot is offline
Ik zit even ergens mee rondom mijn studie, dus vandaar deze vraag! Ik heb een tijdje problemen gehad op het MBO, door de verkeerde studiekeuze. Ik ben dit schooljaar begonnen met Commercieel Medewerker Binnendienst niv 3. Na wat ervaring te hebben opgelopen op mijn stage, ben ik overgestapt op een andere opleiding. Ik koos uiteindelijk voor Ondernemer Detailhandel niv 4. Op dit moment sta ik in de opleiding zelf er eigenlijk best goed voor, maar er is 1 probleem. Nu kan ik geen stage vinden, terwijl ik de opleiding juist helemaal geweldig vind! Ik heb een gesprek gehad met mijn mentor. Ik schijn de enige leerling te zijn die zij wilt houden in mijn klas. De rest doet er gewoon niets voor, ze leveren niets in, ze lopen achter, ze hebben een kinderachtige instelling, etc. Door wat zij dus heeft gezegd over mij, heb ik wel weer een beetje hoop dat het goed gaat komen. Ze gaat proberen dat ik weer uitstel krijg van stage, dus ik hoop er maar gewoon het beste van en ga verder met zoeken naar een stage-adres. Ik kan er ook niets aan doen dat geen enkel bedrijf mij als stagiair zou willen hebben.

Maar nu heb ik een vraag; Stel, ik haal dit jaar gewoon qua punten, maar niet qua stage. Stage is een eis, ik ga mijn uren wss gewoon doorlopen in de zomer, als ik een bedrijf gevonden heb. Op het eind zou ik dan voldoende uren gemaakt moeten hebben (ong. 420uur). Kan ik dan in dat geval gewoon doorstromen naar het tweede jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2010, 18:34
Neutie
Neutie is offline
Het is denk ik handiger om deze vraag aan je mentor te stellen, die zal het wel (moeten) weten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 19:08
Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Het is denk ik handiger om deze vraag aan je mentor te stellen, die zal het wel (moeten) weten.
Heb ik gedaan, maar zij moet het dus overleggen met een aantal personen. Maar kijk; als ik mijn stage voltooi in mijn zomervakantie (vóórdat het tweede jaar begint) dan zou ik toch nog toelaatbaar zijn tot het tweede jaar? -logisch gezien dan-
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Heb ik gedaan, maar zij moet het dus overleggen met een aantal personen. Maar kijk; als ik mijn stage voltooi in mijn zomervakantie (vóórdat het tweede jaar begint) dan zou ik toch nog toelaatbaar zijn tot het tweede jaar? -logisch gezien dan-
Logisch gezien misschien wel, maar omdat je mentor dit ook al moet overleggen, ben je dus kennelijk geen 'standaard-geval' en hangt het dus af van de beslissing van je eigen opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten