Advertentie | |
|
![]() |
|
@TS:
Heeft die jongen jou mee uitgevraagd? Of ging het meer ''samen''? Dat maakt wel een wereld van verschil. Die jongen was volgens mij meer bezig met het geld dan met haar! Zo komt het over, omdat ik voor de rest niet hoor hoe de jongen voor de rest was. ![]() --- In theorie heeft die jongen volkomen gelijk, maar of het tactisch is op een (eerste) date? Het komt zo zakelijk over, terwijl dat juist niet de bedoeling is. Hij had het ook subtieler kunnen doen. Door te zeggen: ik betaal het eten wel, en als het meisje dan tegenstribbelt kan je gewoon zeggen: geef mij maar straks een groot bak met popcorn en cola. ![]() Ik ben ieder geval een man die graag wil betalen (zeker als ik zelf de date geregeld heb!). En als ik alles betaal, dan vind ik dat een keertje niet erg. |
![]() |
||
Citaat:
Heel wat meer dan 5,50 hoor, dus die jongen heeft het erg sneaky aangepakt.
||
Citaat:
![]() En als je geen geld hebt? Ga dan iets doen wat weinig kost. Dan hoef je ook niet te vertellen dat je geen geld hebt. Een date moet wel lekker luchtig blijven, en ''negatief'' geneuzel zo veel mogelijk buiten de deur of voorkomen. |
![]() |
|
Dat emancipatie-argument op 'n eerste date was natuurlijk 'n grote afknapper
![]() Maar m'n vriend en ik hadden 't toevallig laatst nog over dit onderwerp (samen rekeningen betalen). Hoe doen jullie (andere stelletjes) dat dan eigenlijk? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind in date-periode dat degene die de date heeft voorgesteld, betaalt. Bij een eerste date zal dat meestal de man zijn maar het kan net zo goed de vrouw zijn. Maar in een langere relatie is dat wat lastiger te handhaven. Ook omdat ik meestal degene ben die voorstelt om ergens naar toe te gaan ![]() Tot op de cent nauwkeurig uitrekenen vind ik gewoon knieperig trouwens, dat doe ik met groepen niet eens, dan betaal je gewoon allemaal even veel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Wat heeft emancipatie daarmee te maken? Ik vind eigenlijk dat je allebei moet aanbieden het allemaal te betalen en dan allebei protesteren tegen het feit dat de ander dat wil en dan het maar delen, ofzo
![]() ![]() Citaat:
![]() Edit: Bij grotere dingen boeken we wel de helft over, maar dan gaat het meer om vakanties enzo. |
![]() |
||
Citaat:
Als je met z'n tweeen bent en je consumeert allebei ongeveer even veel is het wat anders natuurlijk. Ik zou nooit m'n date m'n eten laten betalen. Eten is duur! Bioscoop mag dan weer wel als het zijn date is. Als het mijn date is betaal ik. Met vriendlief doen we meestal dat we om de beurt betalen. Ik heb meer geld dus ik betaal meer dan hij. Eigenlijk is dat niet eerlijk bedenk ik net want ik werk heel hard voor dat geld en hij doet niks. Hm. Overigens heb ik met vrienden een wiebetaaltwat pagina. Heel handig want je kan het er tot de kleinste cent neerzetten. Ik ben wel vaak degene die dingen voorschiet en dan is het al gauw 'ik heb nu even geen kleingeld maar je krijgt wel een keer een biertje van me' wat dan zowel ik als die ander vergeet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie Kitten | 53 | 11-03-2007 11:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Column: Waardeloze emancipatie bracelance | 13 | 16-05-2005 10:59 | |
Psychologie |
Emancipatie Sade | 22 | 12-09-2004 20:12 | |
Lifestyle |
Hiphop style = anti- vrouwen emancipatie? Anna2004 | 71 | 10-01-2004 15:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is vrouwen-emancipatie eigenlijk wel zinnig? John Sickbock | 54 | 17-11-2002 09:50 | |
Lifestyle |
emancipatie en rolverdeling Ninnoc | 27 | 01-09-2002 21:41 |