Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 16:32
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Ik had een afspraakje met een (dacht ik) leuke jongen.
We zouden gaan uit eten en naar de bioscoop.

Restaurant moest ik al kiezen, want hij wist niks.
Na het eten komt de rekening, hij deelt die niet eens door twee maar gaat precies uitrekenen hoeveel het voor mij en voor hem was

Vervolgens in de bioscoop zeg hij: ik betaal het kaartje wel, betaal jij het drinken.
Dus hij betaalt 2x 5,50 voor het kaartje en laat mij vervolgens een grote popcorn, halve liter bier en een zak M&M's betalen

Toen ik er vervolgens wat over zei, werd hij ook nog boos en beet me toe: jullie beweren toch altijd zo ge-emancipeerd te zijn? Waarom zou ik dan moeten betalen?

Nou moe
Oud 30-03-2010, 16:43
Verwijderd
Waar komt hij vandaan?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:01
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Citaat:
Waar komt hij vandaan?
gewoon nederland
Oud 30-03-2010, 17:05
Lente
Lente is offline
hahaha misschien vond hij je toch niet zo leuk toen hij je weer zag
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Misschien heeft hij gewoon weinig geld? Overigens zou ik in dat geval alsnog gewoon voorstellen om de boel maar gewoon in tweeen te delen, dat scheelt een hoop geruzie, denk ik. Maar dat ben ik.
Oud 30-03-2010, 17:22
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Jullie relatie in tweeën delen, ja. Da's toch geen man?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Jullie relatie in tweeën delen, ja. Da's toch geen man?
Precies. Dumpen die hap. Als hij in het begin al zo doet, kan het alleen maar erger worden.
Het kan trouwens best dat hij weinig geld heeft, maar dan zou hij dat ook op een gewone manier tegen je kunnen zeggen of lief vragen of je het voor hem zou willen voorschieten.
Als hij emancipatie gebruikt als excuus om jou voor z'n bier te laten dokken is het gewoon een sukkel en kan je maar beter maken dat je wegkomt.
Oud 30-03-2010, 17:31
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
@TS:
Heeft die jongen jou mee uitgevraagd? Of ging het meer ''samen''? Dat maakt wel een wereld van verschil.
Die jongen was volgens mij meer bezig met het geld dan met haar! Zo komt het over, omdat ik voor de rest niet hoor hoe de jongen voor de rest was.

---
In theorie heeft die jongen volkomen gelijk, maar of het tactisch is op een (eerste) date? Het komt zo zakelijk over, terwijl dat juist niet de bedoeling is.
Hij had het ook subtieler kunnen doen. Door te zeggen: ik betaal het eten wel, en als het meisje dan tegenstribbelt kan je gewoon zeggen: geef mij maar straks een groot bak met popcorn en cola.

Ik ben ieder geval een man die graag wil betalen (zeker als ik zelf de date geregeld heb!). En als ik alles betaal, dan vind ik dat een keertje niet erg.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:32
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
Lekkere instelling van die jongen...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hij had het ook subtieler kunnen doen. Door te zeggen: ik betaal het eten wel, en als het meisje dan tegenstribbelt kan je gewoon zeggen: geef mij maar straks een groot bak met popcorn en cola.
Weet je wat een grote bak popcorn, een halve liter bier en een zak M&M's kost in de bioscoop?
Heel wat meer dan 5,50 hoor, dus die jongen heeft het erg sneaky aangepakt.
Oud 30-03-2010, 17:44
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
Weet je wat een grote bak popcorn, een halve liter bier en een zak M&M's kost in de bioscoop?
Heel wat meer dan 5,50 hoor, dus die jongen heeft het erg sneaky aangepakt.
Dat had ik ook wel door...Ik zou mij echt schuldig voelen als ik een meisje zoiets zou doen voor mij. Hij had het ook anders moeten aanpakken, zoals ik al zei.

En als je geen geld hebt? Ga dan iets doen wat weinig kost. Dan hoef je ook niet te vertellen dat je geen geld hebt. Een date moet wel lekker luchtig blijven, en ''negatief'' geneuzel zo veel mogelijk buiten de deur of voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:56
Optima
Optima is offline
6

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 23:54
AzN
AzN is offline
Dat emancipatie-argument op 'n eerste date was natuurlijk 'n grote afknapper .

Maar m'n vriend en ik hadden 't toevallig laatst nog over dit onderwerp (samen rekeningen betalen). Hoe doen jullie (andere stelletjes) dat dan eigenlijk? 50/50, omdebeurt, of.. anders?
Oud 31-03-2010, 08:15
Verwijderd
Citaat:

Maar m'n vriend en ik hadden 't toevallig laatst nog over dit onderwerp (samen rekeningen betalen). Hoe doen jullie (andere stelletjes) dat dan eigenlijk? 50/50, omdebeurt, of.. anders?
Wij doen omstebeurt en bij dingen als eten+film betaalt de een het eten en de ander de film, ofzo.

Ik vind in date-periode dat degene die de date heeft voorgesteld, betaalt. Bij een eerste date zal dat meestal de man zijn maar het kan net zo goed de vrouw zijn.
Maar in een langere relatie is dat wat lastiger te handhaven. Ook omdat ik meestal degene ben die voorstelt om ergens naar toe te gaan

Tot op de cent nauwkeurig uitrekenen vind ik gewoon knieperig trouwens, dat doe ik met groepen niet eens, dan betaal je gewoon allemaal even veel.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 09:14
I C U
I C U is offline
Blegh, onaantrekkelijk! 50/50 vind ik kunnen, zelfs op een eerste date, maar dan dat gedoe met die film... Bah, verziekt je avond wel heur!

Was ie verder wel te genieten? Zo niet, zou ik geen vervolgdate plannen
Oud 31-03-2010, 10:21
Volk
Volk is offline
Citaat:

Wij doen meestal dat de een betaalt en de ander later de helft terugstort of iets anders betaalt. Dus in dit geval zou het zijn dat het eten 50/50 was en dan dat de een de kaartjes voor de bios koopt en de ander het eten en drinken. (maar onze bioscoopkaartjes zijn wat duurder dan 5,50)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 11:02
Verwijderd
Wat heeft emancipatie daarmee te maken? Ik vind eigenlijk dat je allebei moet aanbieden het allemaal te betalen en dan allebei protesteren tegen het feit dat de ander dat wil en dan het maar delen, ofzo Tenminste ik ben het zelf gewend om gul te zijn en dat soort dingen aan te bieden en ik heb ook altijd gedate met jongens die dat doen. Zou het ook behoorlijk stom vinden als hij dat niet deed, niet omdat ik wil dat hij voor mij betaalt, maar ik wil ook een gulle jongen

Citaat:
Bij ons gaat het op gevoel 50/50 denk ik. We rekenen niks uit in ieder geval. Als ik bij hem ben, betaalt hij meestal natuurlijk meer aan eten enzo, en als hij bij mij bent, heb ik het eten in huis gehaald. Maar als we uitgaan of eten gaan halen samen is het meer een kwestie van wie het eerst zijn portemonnee te pakken heeft of wie er toevallig geld bij de hand heeft. Vriendlief is heel erg gul dus ik moet wel echt opletten dat hij niet teveel betaalt, hij heeft namelijk net zo weinig geld als ik dus ik wil niet dat hij teveel doet

Edit: Bij grotere dingen boeken we wel de helft over, maar dan gaat het meer om vakanties enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 11:07
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Tot op de cent nauwkeurig uitrekenen vind ik gewoon knieperig trouwens, dat doe ik met groepen niet eens, dan betaal je gewoon allemaal even veel.
Ik vind dat niet knieperig hoor. Als ik krap bij kas zit en daarom een avond met twee biertjes doe ga ik toch niet iemand anders z'n tien whiskey-cola betalen?

Als je met z'n tweeen bent en je consumeert allebei ongeveer even veel is het wat anders natuurlijk. Ik zou nooit m'n date m'n eten laten betalen. Eten is duur! Bioscoop mag dan weer wel als het zijn date is. Als het mijn date is betaal ik. Met vriendlief doen we meestal dat we om de beurt betalen. Ik heb meer geld dus ik betaal meer dan hij. Eigenlijk is dat niet eerlijk bedenk ik net want ik werk heel hard voor dat geld en hij doet niks. Hm.

Overigens heb ik met vrienden een wiebetaaltwat pagina. Heel handig want je kan het er tot de kleinste cent neerzetten. Ik ben wel vaak degene die dingen voorschiet en dan is het al gauw 'ik heb nu even geen kleingeld maar je krijgt wel een keer een biertje van me' wat dan zowel ik als die ander vergeet.
Oud 31-03-2010, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat niet knieperig hoor. Als ik krap bij kas zit en daarom een avond met twee biertjes doe ga ik toch niet iemand anders z'n tien whiskey-cola betalen?

Als je met z'n tweeen bent en je consumeert allebei ongeveer even veel is het wat anders natuurlijk. Ik zou nooit m'n date m'n eten laten betalen. Eten is duur! Bioscoop mag dan weer wel als het zijn date is. Als het mijn date is betaal ik. Met vriendlief doen we meestal dat we om de beurt betalen. Ik heb meer geld dus ik betaal meer dan hij. Eigenlijk is dat niet eerlijk bedenk ik net want ik werk heel hard voor dat geld en hij doet niks. Hm.

Overigens heb ik met vrienden een wiebetaaltwat pagina. Heel handig want je kan het er tot de kleinste cent neerzetten. Ik ben wel vaak degene die dingen voorschiet en dan is het al gauw 'ik heb nu even geen kleingeld maar je krijgt wel een keer een biertje van me' wat dan zowel ik als die ander vergeet.
Ja als je met een groep uit eten gaat en iedereen eet ongeveer evenveel, dan is het niet zo gek. Maar 't komt wel es voor dat ik geen voor- en nagerecht hoef en de rest dat wel neemt, en ik 2 glazen wijn heb en zij 4 speciaalbiertjes, ja dan heb ik ook liever dat we opsplitsen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat niet knieperig hoor. Als ik krap bij kas zit en daarom een avond met twee biertjes doe ga ik toch niet iemand anders z'n tien whiskey-cola betalen? .
Ja ok ik bedoelde meer met etentjes enzo, een kroeg is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 12:06
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik had een afspraakje met een (dacht ik) leuke jongen.
We zouden gaan uit eten en naar de bioscoop.

Na het eten komt de rekening, hij deelt die niet eens door twee maar gaat precies uitrekenen hoeveel het voor mij en voor hem was

Vervolgens in de bioscoop zeg hij: ik betaal het kaartje wel, betaal jij het drinken.
Dus hij betaalt 2x 5,50 voor het kaartje en laat mij vervolgens een grote popcorn, halve liter bier en een zak M&M's betalen

Toen ik er vervolgens wat over zei, werd hij ook nog boos en beet me toe: jullie beweren toch altijd zo ge-emancipeerd te zijn? Waarom zou ik dan moeten betalen?

Nou moe
Het was misschien niet zo tactisch om eerst akkoord te gaan met de verdeling kaartjes/popcorn+drinken en er daarna moeilijk over te doen. Je had ook van te voren kunnen zeggen dat je liever niet zoveel geld uit wil geven. Maar dan had je dus waarschijnlijk wel alles zelf moeten betalen, voor jou dan. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je komt vrij jong over, misschien had hij niet zoveel geld en was het restaurant dat jij had gekozen duurder dan verwacht? Ik kan me best voorstellen dat een jongen niet goed weet wat de restaurantprijzen zijn, zeker als hij ook al aangeeft dat jij een restaurant mag kiezen (omdat hij er niks van weet?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten