Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wat ook helpt, is jezelf uitdagingen stellen. Ik vond het "vroeger" bijv. heel eng om een kroeg in te stappen. Nou, wat ging ik dus doen, hoppa, kroeg binnen stappen, gewoon doen, en schijt aan alles. Met kleine dingetjes oefenen. Kan op sociaal gebied zijn, of met school.. wat dan ook.
|
![]() |
|
![]() |
@Pariesien96, ja dat heb ik ook met me gezichtsuitdrukking! maar je moet gewoon niet nadenken over die sh*t!!!
@Sneeuwzwart, ik ben het helemaal eens met wat je zegt! dat moet ik gewoon doen, want inderdaad ik denk over alles na wat ik zeg of wel gaan zeggen, en heel vaak zeg ik dan niks omdat ik denk dat het dom zal klinken of wat dan ook-_-, maar je moet het gewoon zeggen, je mag toch gewoon je mening geven, en je mag toch gewoon zeggen wat je denkt! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben erachter gekomen dat dit totaal niet helpt. Je kunt jezelf niet vergelijken met anderen. Alleen met hoe je zou willen zijn, en dit als het ultieme doel stellen. Wat een tip is is dat alles wat je bewust doet, in je onbewuste brein komt. Als je er bewust voor kiest om stralend en lachend een klaslokaal of een andere plek met mensen binnenstapt, neemt het onderbewuste dit over na oefening. Later zul je compleet vanzelf stralen en lachen in het bijzijn van mensen. Voel de positiviteit van contact met anderen en stel je voor hoe het is om veel vrienden te hebben en aardig te zijn, voor jezelf en voor anderen. Als je naar bed gaat of opstaat, neem dan een halfuur de tijd om als een pop je in gedachten te bewegen hoe je je zou willen bewegen. Zie jezelf op mensen afstappen, zie hoe je erbij kijkt, en vooral: POSITIEF EN MET EEN GOED GEVOEL. Veel onzekere mensen neigen ernaar zichzelf in gedachten in een hoekje te zien zitten op een feestje of in een klaslokaal. Hier gaan je onderbewuste en spieren zich naar gedragen, ook het emotionele vlak. Dus hoe positiever, hoe beter. Na 21 dagen na deze oefening nemen de gedachten zich op in het onderbewuste brein en zal je je exact gedragen zoals in je gedachten. Succes. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor deze opdracht, maar ik ga hem niet doen
![]() |
![]() |
|
![]() |
Al ben ik in een groep vind ik het moeilijk om te praten, was gister bij iemand thuis met best veel mensen, maar ik vind het gewoon echt moeilijk om te praten, ik weet niet wat ik moet zeggen, of ik weet geen onderwerp of wat dan ook, en al zeg ik dan wat denk ik weer dat het raar is... ik ben een mongol
|
![]() |
|
Ik heb dat probleem niet omdat ik vind dat mijn wereld om mij draait, en niet om de rest.
Mijn wereld, hé. Niet de wereld. Als ik me wat aan zou trekken van anderen, dan zou het mijn wereld niet meer zijn. Familie en vrienden zijn er voor je, de rest van de wereld niet. Dus gewoon daarop fixeren.
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties, en Arachnia ik ben het met jou eens bedankt daarvoor.
En roy, dat is het hem juist, als mensen dan over een onderwerp praten dan krijg ik gewoon alles mee van het gesprek enz. maar ik vind het lastig om dan zelf ook te reageren zeg maar. En micromensje, bedankt voor die tip, ik heb er zelf ook aan gedacht maar ik zie mezelf dat echt niet doen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet gelijk de hele wereld hoeft het te weten hoor. ![]() Als bijvoorbeeld 2 mensen het weten kan dat echt genoeg zijn. En het kan je echt erg helpen. |
![]() |
|
![]() |
@Reverend: ik kan echt geen voorbeeld bedenken.. sorry, wel bedankt dat je probeert te helpen
@Micromensje: ik weet niet, ik ga het de komende tijd denk ik proberen door gewoon te denken, F*CK DE HELE WERELD, mijn wereld draait om mij, en niet om andere mensen, fck it wat andere mensen denken.. en ik moet gewoon niet te onzelfverzekerd zijn tegenover meisjes enz. zij zien mij net als andere jongens. ik heb namelijk altijd het gevoel dat ik anders ben dan andere of wat dan ook, maar dat is helemaal niet zo. ![]() |
![]() |
|
Het is heel belangrijk om op jezelf aan te kunnen. Zelfvertrouwen maakt alles veel meer verdraagzaam. Als je probeert om bij dingen waar je tegen op ziet of die je moeilijk vindt niet gelijk te denken: " nee, dit kan ik niet" of " Dat durf ik niet" en het gewoon doet. Vertrouw op jezelf en gaan. Geef je mening, wees jezelf, dan pas kan je eigenlijk weten wie je zelf bent en dát geeft zelfvertrouwen: Weten wie je bent, waar je voor staat en daar ook trots op zijn. Of in ieder geval er compleet achter staan.
Dit kan natuurlijk niet in één keer. Dat moet gebeuren in kleine stapjes, maar ik weet zeker dat je het kan. En je bent ook anders dan anderen. Dat is iedereen, alleen sommige mensen komen er niet voor uit en verbergen zich in de menigte. Dat is zonde. Durf je zelf te zijn. Lef maakt het leven zoveel leuker! Probeer het en als je op je bek gaat: Nou en! dan ga je maar een keer op je bek. Leer je van en je wordt er juist sterk van om dan door te gaan. Ik hoop dat het je gaat lukken! |
![]() |
|
![]() |
Je bent je gewoon heel erg bewust van alles wat je doet/zegt?
Zelf herken ik dit wel. Ben 22, en heb hier ook last van. Ik weet dat er "niets mis" is met me, maar toch blijf je je dan te bewust van alles wat je zegt of doet. Teveel bezig met wat mensen van je vinden. Geld iig voor mij. |
![]() |
|
![]() |
CocoChanel, precies wat jij zegt is hoe ik nu probeer te denken, bedankt voor je reactie!!
Angelll: ik snap precies wat je bedoeld maar je moet gewoon niet denken dat het iets raar is wat je zegt! je moet gewoon denken bij alles wat je zegt: dat is gewoon wie ik ben! en niet: klinkt dat raar of weet ik veel wat, dat ben jij gewoon! en als het goed is accepteren de mensen met wie jij praat dit ook, anders zouden ze niet met je omgaan! oftewel je moet niet stilstaan bij alles wat je zegt of doet! daar is het leven veel te kort voor! accepteer wie je bent ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hoeft niet meteen arrogant te worden, maar het is geen ramp om een beetje meer schijt aan alles te gaan hebben. Dat maakt dat je gewoon een stuk beter in je vel zit. |
![]() |
||
Citaat:
Niemand houd van een egotripper. Tenzij je een goede reden hebt om een ego te hebben. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook een vrij slecht zelfbeeld van mezelf. Ik snap soms niet waarom mensen uberhoupt met me om willen gaan. Ik vind mezelf niet mooi, en mijn houding is slecht (moet hierdoor soms zelfs hyperventileren). Ik kom heel anders op mensen over dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik hoop dat deze oeffening me meer zou helpen. ![]()
||
Citaat:
![]() Kennis van 40 jaar in een boek van een week vergaard.
||
Citaat:
![]() ![]() Staan er nog meer van dat soort tips in dat boek? Je moet het toch maar is opzoeken en erbij pakken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik lees nu 'Pulling Your Own Strings' van Dr Wayne W. Dyer, over hoe je jezelf afhankelijk maakt van anderen, zoals hun opmerkingen en meningen. Vooral hoe je je macht niet kunt weggeven aan iemand anders, door hen belangijker te vinden dan jezelf. Hoe je geen slachtoffer wordt. Het is een relatief klein boek, en ik raad het iedereen aan! Vooral voor de mensen die zich kunnen inleven in de TS. En wees positief, stop met klagen, dat is de grootste tijdverspilling die er is, ik hoor elk uur wel iemand zeggen hoe moe diegene wel niet is, maar wat heb je eraan om dat te vertellen/weten? Houd van jezelf en je lichaam, je bént je lichaam, wees er waardevol mee en heb respect, doe jezelf niet pijn door te drinken en te dik te worden. Houd van jezelf is nog wel de belangrijkste. Wordt geen slachtoffer van jezelf en anderen. Als iemand anders je boos maakt, verdrietig maakt, of onzeker maakt, ligt dit allemaal aan jezelf. Niemand kan je boos, verdrietig of onzeker maken, alleen als je dat toelaat!!
|
Heel herkenbaar, denk dat veel mensen hierop vast lopen. Ik krijg heel vaak te horen dat mensen door een slecht zelfbeeld hebben. Hoe komt dat eigenlijk? Sneeuwzwart geeft al een boek wat je eventueel kan helpen (Heb het zelf niet gelezen, dus kan er niet goed over oordelen). Een ander boek zou cognitieve gedragstherapie voor dummies zijn.
Het belangrijkste is dat je leert je successen in te zien. Te leren te zien dat je daadwerkelijk goede dingen aan het doen bent. Als je namelijk succes hebt maak je dopamine aan, dopamine zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, waardoor je zelfvertrouwen krijgt. Misschien is het volgende artikel hulpvol: Gedachtengang - Negatieve Gedachten Zorg er dus voor dat je successen gaat zien. En probeer ook experimentjes te doen. Ga bijvoorbeeld onderzoeken of je negatieve zelfbeeld daadwerkelijk waar is. Of mensen je ook daadwerkelijk zo zien. Dan zal je waarshijnlijk ontdekken dat het niet zo is.
|
Volgens mij komt onzekerheid vaak doordat je jezelf en je eigen gedrag veel te belangrijk maakt. Dat klinkt misschien een beetje gek maar je hebt het gevoel dat iedereen ontzettend op je let en het nooit meer vergeet als je een blunder maakt. Dat is natuurlijk onzin, de wereld draait (gelukkig) niet om jou.
Ga maar eens na: als iemand in de klas een scheet laat ofzo, goed misschien moet je even lachen, maar daarna is dat toch ook wel weer klaar? Zou je iemand daar anders door gaan zien? Volgens mij niet. Dus mijn tip is eigenlijk: neem jezelf niet zo ontzettend serieus en iedereen loopt in meerdere of mindere mate tegen dezelfde dingen aan in het leven, dus maak je gewoon niet zo druk om onbelangrijke dingen. |
![]() |
|
Niet het hele topic doorgelezen, maar wat mij wel vaak helpt nu in stresssituaties en wat me heeft geholpen toen ik heel onzeker was, is jezelf in te beelden in een voor jou succesvolle situatie. Bijvoorbeeld als je iemand wil aanspreken, beeld je jezelf in (en zie je dat ook in gedachten voor je) dat het hele gesprek helemaal naar wens gaat, dat iemand jou leuk en grappig en aardig vindt, met andere woorden: dat je succesvol bent in wat je wilde bereiken. Hetzelfde met toetsen: je beeldt je in dat je bij een toets alle vragen weet en dat je een dikke acht haalt (een tien is wat onrealistisch
![]() Volgens mijn toenmalige psycholoog is het bewezen dat het projecteren van dit soort situaties helpt in het succesvoller zijn in je echte dagelijkse leven. Het heeft bij mij in ieder geval geholpen bij mijn gemoedsrust en bij het beter kunnen inslapen (minder piekeren). Edit: En wat Mevrouw Lul zegt, is natuurlijk ook waar. Over het algemeen is iedereen veel te veel met zijn eigen wereldje bezig en houden ze zich helemaal niet (lang) bezig met wat jij doet, of dat nou stom is of niet. |
![]() |
|
![]() |
Mevrouw lul, je hebt helemaal gelijk, hier ben ik de laatste tijd zelf ook een beetje achtergekomen. ik denk altijd dat als ik iets zeg ofzo dat mensen dan in hun hoofd denken dat ik iets raars zeg of dat me stem raar is, want ik kijk dan altijd naar hun gezichtsuitdrukking en dan lijkt het dat ze daar over denken, maar waarschijnlijk denken ze over hele andere dingen. en idd als iemand anders iets raars doet dan ga je je daar ook niet heel lang druk om maken, net zoals zij dat niet bij jou doen.
Nienna, bedankt voor je reactie ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfbeeld heeeiiixx3 | 6 | 25-03-2013 11:58 | |
Psychologie |
Problemen met zelfbeeld.. ikkuh15 | 26 | 21-05-2010 12:18 | |
Psychologie |
Oplossing voor alles Awesomeness | 81 | 27-01-2010 10:23 | |
Psychologie |
Wat doet een verkrachting/aanranding,langdurig seksueelmisbruik met je ??? Tieneke | 86 | 20-08-2005 21:11 | |
Psychologie |
Ontevreden over mezelf... Sterretje* | 124 | 18-09-2004 08:29 | |
Psychologie |
Teveel piekeren.....:S Nena21 | 134 | 10-04-2002 14:04 |