Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 12:08
O.B.
O.B. is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Ik 31-03-2010 per ongeluk de huur van mijn kamer overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer. Het verschilde 1 nummertje van het goede, maarja...Ik kwam erachter toen mijn huurbaas belde waar het geld bleef. Nou heb ik dus ING gebeld, en die geven de betreffende persoon 6 weken om het geld terug te boeken, zo niet krijg ik de contactgegevens. Dit is zo gelopen, en ik heb de gegevens gekregen. Maar deze gegevens blijken helemaal niet te kloppen, en op het betreffende adres woont totaal iemand anders. Bij de gemeente den haag maar op een uitreksel opgevraagd en hieruit blijkt hetzelfde: Mevrouw woont er niet. Nou is ze dus totaal onvindbaar en kan ik zo goed fluiten naar mijn geld.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? of weet iemand hoe ik haar kan vinden?
Ik hoor het graag, en alvast bedankt.
Hier de gegevens die ik van ing heb gekregen:

Bedrag (euro) 225,00 Af
Tegenrekening
Datum 31-03-2010
Mutatiesoort Internetbankieren

Laatst gewijzigd op 23-06-2010 om 13:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2010, 12:23
ganralph
ganralph is offline
Ik denk dat het niet de bedoeling is om hier de naam en het adres van die persoon te noemen. En het is ook onnodig voor je vraag.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 12:41
Verwijderd
Simpel. Er is sprake van onverschuldigde betaling. Je zou haar kunnen dagvaarden, want dan zijn er meerdere mogelijkheden qua vinden van een persoon.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 12:45
O.B.
O.B. is offline
Kost het dagvaarden zelf niet heel veel geld? Is dat wel de moeite voor 225,-?

En die gegevens blijken niet te kloppen, en die heb heb niet zo voor met dit soort mensen dus laat ik ze nog ff staan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Kost het dagvaarden zelf niet heel veel geld? Is dat wel de moeite voor 225,-?

En die gegevens blijken niet te kloppen, en die heb heb niet zo voor met dit soort mensen dus laat ik ze nog ff staan.
'dit soort mensen?'

Je weet helemaal niet wat er aan de hand is. Misschien ligt die persoon al 6 weken in het ziekenhuis, of misschien heeft de bank haar ook niet kunnen bereiken (die hebben immers ook de verkeerde persoonsgegevens).

Zin om je te helpen heb ik in ieder geval niet meer, en ik hoop eigenlijk dat je helemaal niet meer geholpen wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dus dat de ING haar administratie niet op orde heeft, betekent dat jij hier mensen zwart moet lopen maken...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:01
O.B.
O.B. is offline
Citaat:
'dit soort mensen?'

Je weet helemaal niet wat er aan de hand is. Misschien ligt die persoon al 6 weken in het ziekenhuis, of misschien heeft de bank haar ook niet kunnen bereiken (die hebben immers ook de verkeerde persoonsgegevens).

Zin om je te helpen heb ik in ieder geval niet meer, en ik hoop eigenlijk dat je helemaal niet meer geholpen wordt.
Oke ik gooi het er wel af hoor. pfff wat een reactie..Ik kreeg van de gemeente het bericht:
Niet gevonden op naam, niet gevonden op adres. Ik dacht dat het misschien kon helpen.
Maarja..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:26
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik denk dat je er weinig tegen kunt doen. Misschien heeft de persoon het niet doorgehad, (voor sommige mensen zijn dit geen grote bedragen) en als je het verhaal aan die persoon verteld, mss geeft die het dan terug.
Maar als die persoon het niet terug wilt geven, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Aangezien het je eigen schuld is..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Oke ik gooi het er wel af hoor. pfff wat een reactie..Ik kreeg van de gemeente het bericht:
Niet gevonden op naam, niet gevonden op adres. Ik dacht dat het misschien kon helpen.
Maarja..
Dan realiseer je je kennelijk niet tot wat voor ellende persoongegevens op internet allemaal kunnen leiden. Als iemand aangeeft je te kunnen helpen kun je die gegevens altijd nog PBen.

Citaat:
Ik denk dat je er weinig tegen kunt doen. Misschien heeft de persoon het niet doorgehad, (voor sommige mensen zijn dit geen grote bedragen) en als je het verhaal aan die persoon verteld, mss geeft die het dan terug.
Maar als die persoon het niet terug wilt geven, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Aangezien het je eigen schuld is..
Nee hoor, zoals Kopmuntkip al aangeeft; het geld is onverschuldigd betaalt. OP heeft een vordering op de persoon die zijn geld ontvangen heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:36
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ja maar als die persoon zegt van dat hadden we mondeling afgesproken of whatever, dan is het ook dat woord tegen het zijne..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Ja maar als die persoon zegt van dat hadden we mondeling afgesproken of whatever, dan is het ook dat woord tegen het zijne..
En dan zal de ontvanger van het geld moeten bewijzen dat hij wel recht had op het geld. Dat is sowieso vrijwel onmogelijk, en al helemaal als OP het geld heeft overgeschreven met als omschrijving 'kamerhuur' oid.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 19:04
Hannes.
Hannes. is offline
Dit is volgens mij strafbaar, en mag niet gebeuren volgens mij.

Ik weet niet wat je zou kunnen doen, maar het geld zou je moeten terug krijgen. 200 euro is écht de moeite hoor

MvG
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 20:22
Verwijderd
Dus JIJ maakt een fout, en vervolgens heb JIJ het niet zo op DAT soort mensen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Dus JIJ maakt een fout, en vervolgens heb JIJ het niet zo op DAT soort mensen?
Mwa, als ergens uit zou blijken dat die meneer/mevrouw die het geld ontvangen heeft er zcih bewust van is dat hij of zij geen recht heeft op het geld en het niet terugstort is dat natuurlijk verwerpelijk. Maar dat blijkt voorlopig nog nergens uit. Daarnaast rechtvaardigt dat natuurlijk niet het online zetten van de persoonsgegevens van die persoon (en ik neem aan dat scholieren.com ook niet mee wil werken aan dat soort schandpaal acties).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Mwa, als ergens uit zou blijken dat die meneer/mevrouw die het geld ontvangen heeft er zcih bewust van is dat hij of zij geen recht heeft op het geld en het niet terugstort is dat natuurlijk verwerpelijk. Maar dat blijkt voorlopig nog nergens uit. Daarnaast rechtvaardigt dat natuurlijk niet het online zetten van de persoonsgegevens van die persoon (en ik neem aan dat scholieren.com ook niet mee wil werken aan dat soort schandpaal acties).
TS heeft zelf al die persoonlijke gegevens al verwijderd, dus kennelijk beseft hij ook wel dat het niet juist was dat te posten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 15:41
Verwijderd
Precies, dus zullen we daar verder niet meer over doorgaan en gewoon kijken naar een mogelijke oplossing voor dit soort zaken?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 15:55
ganralph
ganralph is offline
Ik heb zelf een keer 500,- van iemand gekregen. Bank gebeld: er zou een onderzoek gestart worden. Na twee weken nog een keer gebeld: oh nee, toch niet, de bank van die andere persoon moest dat maar uitzoeken. Die andere bank gebeld: nee, zij gingen er geen moeite voor doen. En als er geen melding gedaan werd, mocht ik het geld houden.

Uiteindelijk maar braaf zelf contact gezocht (1 euro terug overgemaakt - ik had het rekeningnummer immers - o.v.v. ons telefoonnummer). werd een week later gebeld en hebben het netjes opgelost.

Moraal van het verhaal: beide banken deden totaal geen moeite.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 16:06
Verwijderd
Citaat:
TS heeft zelf al die persoonlijke gegevens al verwijderd, dus kennelijk beseft hij ook wel dat het niet juist was dat te posten.
Zijn eerste reactie is toch echt dat hij het gedaan heeft als een soort straf. Pas bij nog een reactie gaat het belletje pas rinkelen. Maar goed, inderdaad, laten we hopen dat hij ervan geleerd heeft.

Dat het niet kan kan me overigens niet vaak genoeg gezegd worden. Als je persoonsgegevens op internet staan en eenmaal zijn opgepikt door google oid krijg je er ze ook gewoon nooit meer af. Hopelijk zijn ze nog op tijd weggehaald.

Citaat:
Moraal van het verhaal: beide banken deden totaal geen moeite.
Tja, je eigen bank kan waarschijnlijk niet bij de relevante gegevens en misschien dat je bij de andere bank misschien net de verkeerde aan de telefoon kreeg ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat het beleid is om niet te helpen bij dit soort fouten, die toch nog best vaak voor zullen komen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 16:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Tja, je eigen bank kan waarschijnlijk niet bij de relevante gegevens en misschien dat je bij de andere bank misschien net de verkeerde aan de telefoon kreeg ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat het beleid is om niet te helpen bij dit soort fouten, die toch nog best vaak voor zullen komen.
Het waren ook nog eens allebei Rabobanken. Niet dat die echt als één bank opereren, maar je zou toch denken dat ze wel moeite doen voor "hun beider" klant en dat er interne communicatie mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het niet de bedoeling is om hier de naam en het adres van die persoon te noemen. En het is ook onnodig voor je vraag.
zie jij die hier ergens staan dan??
dit is idd een echt stom probleem, ik zou het sowieso ff aan je huurbaas vragen,verder toch nog eens naar ing en vragen of ze wel het goeie adres enz. hebben gegeven
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:45
ColinC
ColinC is offline
Citaat:
zie jij die hier ergens staan dan??
dit is idd een echt stom probleem, ik zou het sowieso ff aan je huurbaas vragen,verder toch nog eens naar ing en vragen of ze wel het goeie adres enz. hebben gegeven
Adres is al weg, hij stond er.
Als hij wordt gebeld door zn huurbaas dat er geen geld gekomen is dan hoef je dat toch niet te vragen.
Hij is al bij de ING geweest.
Oud 28-06-2010, 19:29
Wouterh
Wouterh is offline
Ik zou is de naam op hyves of Facebook ofzo intypen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten