In combinatie met een ander gedicht van je, over de ontmoeting van iemand (geen held meer), zie ik heel duidelijk wat er in jou (kan, ik ken immers maar wat je hier post) aan gevoelens leeft. Als ik dat een beetje reflecteer op wat ik zelf beleef (naar mijn gevoel: niet veel, op geen enkel vlak, maar da's het resultaat van mijn minderwaardigheidsgevoel)... dan krijgen de woorden een betekenis die alles uit jouw gedicht terugbrengt tot een wereld zonder kleur, zelfs niet zwart.
Het begint al in het eerste deel, als je bekent dat wie de anderen zien in jou, niet is wie je bent. Je toont geluk en blijdschap, maar je bent het niet. Die 'glans' valt nu weg.
Je wordt niet meer wakker met het gevoel: a brand new day... nee, je beleeft de nacht overdag, alleen zijn jouw ogen voor de buitenwereld open.
En dat is wat je met aarzeling in de stem wil vertellen, maar waarnaar niemand luistert.
Sorry als ik 'je' gebruik terwijl het misschien, dat kan natuurlijk, niet over jou gaat, maar het schrijft gemakkelijker dan telkens te moeten schrijven: de persoon die in het gedicht 'ik' is. En misschien zit ik dan ook wel helemaal verkeerd in mijn beschrijving, de betekenis. Maar ik schrijf enkel neer wat ik denk te zien in de woorden. Ik hoop dat ik er niet zo ver naast zit.

(of, als het biografisch is, misschien wel, en is het minder erg dan ik nu omschrijf... in mijn leven zeker niet)
Groetjes, Dreampoet