Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoi Paranoide,
Ben je een liefhebber van elektronica? Ik vind het opmerkelijk dat een meisje moederborden bewaard. Anyway, dit valt inderdaad onder elektronisch afval. Op www.afvalgids.nl kun je zoeken naar een afval verzamelaar bij jou in de buurt. De meeste mensen gooien dit weg bij het normale vuil, maar jij kunt die uitzondering zijn die het wel goed doet. dr.rootz |
![]() |
|
Die dingen zitten inderdaad vol met stofjes die beter niet bij het gewone huisvuil komen, op een containerpark staan vaak wel inzamelpunten voor oude elektronica (meestal volledige toestellen, maar daarbij hoort het dus); of dat is in ieder geval hoe het in België geregeld is.
Wat je wel nog met die moederborden kan doen, is enkele componenten afhalen en die hergebruiken als je zelf schakelingen maakt (ben ik momenteel mee bezig bij wat oude moederborden en pc-kaarten). Meestal zitten er goede elco's op, een heleboel spoeltjes, hier en daar een kristal en heel wat connectoren die van pas zouden kunnen komen (IDE en andere headers). En van een chip (bv. de chipset) kan je een originele sleutelhanger maken als je hem lossoldeert of lossnijdt van het bord en dan een gaatje boort zodat er een ring doorkan. Bij mij hangt er bv. een Pentium 4 aan mijn sleutels (een oude CPU is veel makkelijker te verwijderen dan elke andere chip). Ohja, vermits je die dingen mooi vindt; er bestaan bedrijven (o.a. deze) die van oude moederborden leuke producten maken (kaften, latten, clipboards, ...), ik geloof dat er bij sommige Oxfam-winkels dergelijke producten te koop zijn/waren. Als je de nodige tools hebt thuis, kan je ook van die dingen proberen maken, natuurlijk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[printer]printer wil alleen via netwerk printen marrel | 4 | 28-12-2004 12:40 | |
Software & Hardware |
[Draadloos Netwerk] Wat precies te kopen? DT | 13 | 24-08-2004 21:00 | |
Games |
One Must Fall: Battlegrounds Casull | 60 | 02-01-2004 15:39 | |
Software & Hardware |
Micro$oft Yaris | 72 | 26-07-2003 17:10 | |
Software & Hardware |
[scanner] hij ziet 'm niet! kandyrat | 7 | 10-05-2003 11:45 | |
Software & Hardware |
[printerpoort] (opnieuw) installeren LamMuH_EiKoL | 2 | 20-03-2003 13:37 |