![]() |
|
Vroegá, was er een spel genaamd One Must Fall; 2097, een spel wat waarschijnlijk alleen de wat oudere boardleden kennen
![]() Dit spel was een 2d fighter, redelijk uniek omdat hij op de PC was en ook nog eens goed was. In dit spel vocht je met 30 m hoge robots tegen elkaar en had diverse modes, 1-p single, 1-p tournament om maar eens wat te noemen. Nu, alweer een aantal jaar verder, komt de opvolger van dit spel uit: One Must Fall: Battlegrounds. In deze opvolger wordt nog steeds met grote robots tegen elkaar gevochten, maar dat is zo'n beetje het einde van de gelijkenis. Battlegrounds is in volledig 3d, wat wil zeggen dat niet alleen de characters 3d-modellen zijn, maar ook dat er gespeeld word in 3d arenas waarin vrij rond te lopen is, los van elkaar. Dit heeft ook de ruimte gegeven om het spel verder te laten gaan dan maximaal 2 spelers. Je kan via een LAN of via het Gamespy-netwerk multiplayer spelen, met praktisch grenzen van 16 spelers en als je de hardware er voor hebt nog meer. Waarom schrijf ik nou in godsnaam dit berichtje? Omdat OMF: BG bijna klaar is, de voorlopige (maar redelijk zeker weten) releasedate is gezet op 8 september dit jaar. Omdat het er nu bijna aankomt, geven ze binnenkort een messageboard-demo vrij, alleen te downloaden voor messageboard-leden, dit is tevens een grote laatste test voor het spel voordat het daadwerkelijk uitgegeven wordt. Het messageboard heeft nu iets meer dan 7000 leden en ze zijn gaan de demo naar alle waarschijnlijkheid 10000 keer laten downloaden. http://www.omf.com Jullie moeten maar eens kijken als jullie geïnteresseerd zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb het spel niet. |
![]() |
|
![]() |
Die combo's deden het, vooral met shadow. En die overhead-leap van de jaguar, kan je weinig tegen doen als je eenmaal gevat bent
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik deed wel eens als ik 3e of 4e stond gewoon een gevecht of 15 achter elkaar verliezen.. Kun je weer lekker opnieuw gaan matten en zo cash innen ![]() |
![]() |
|
Ik heb het ook erg veel gespeeld en zou het nog af en toe spelen als het geluid het deed met mijn Audigy.
Ik heb dit spel al wat langer gevolgd maar ik denk niet dat het wat wordt... er zal geen tournament mode aanwezig zijn en tournament mode was dus je begint met kale jaguar en dan kopen & uitbouwen. - nu staat uiteraard niet meer dat het is geschrapt, ik las het op eerste site van battelgrounds (1 pagina) door maker van OMF 2097 die was vertrokken bij epic omdat ze alleen nog maar bezig waren met UT. maar het kan wel wat worden, zou volgens mij eerste of 1 van de eerste online spellen worden waarbij je ook echt moet blokken bij het vechten... het heeft best wel wat potentieel. En in een deathmatch zou het eerlijk moeten blijven door die area attacks
|
Weet iemand trouwens hoe ik OMF tegenwoordig aan de praat krijgt, ik heb al mn abandonware trucjes geprobeerd, maar hij blijft t niet doen
![]()
||
Citaat:
![]() jaaa jazz jackrabbit..klote beest is snel maar ik heb wel gewonnen na een paar rondjes verloren te hebben ![]() jaguar is echt fijn met zn kicks ![]() leg speed en leg power upgraden!! ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Heb hem laatst gespeeld op mijn pentium4
![]() Kleine robot was toch echt de ubermachine. Wist alleen niet dat er een sequal uitkwam. Ben de laatste tijd beetje uit het gaming tijdperk. Wel gaaf. |
![]() |
|
*vraagt zich af of iemand hem nu al heeft en of die leuk is*
.. *ik vermeld even dat ik hierbij een maanden oud topic heb geupt; voor het geval mensen dat niet zien en antwoord gaan geven op eeuwenoude vragen; dat je er rekening mee kan houden ![]() Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 15:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://dosbox.sourceforge.net |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb dit geweldig verslavende spel nu een paar dagen... Hoewel de overstap naar 3rd Person View bij een vechtspel even voor wat moeilijkheden zorgt, zit de game zelf zeer goed in elkaar. De graphics zien er goed uit, strakke robot-modellen, vooral de Gargoyle ziet er zeer indrukwekkend uit. De arena's, die vol met boobytraps en ander gevaarlijk spul zitten zijn misschien niet altijd even indrukwekkend, maar de activiteit die erin plaatsvindt zorgt ervoor dat je altijd op moet letten. Zeer goed gedaan, en het doet ook goed terugdenken aan OMF: 2097. De keus van zowel een piloot als robot was ook al aanwezig in zijn voorganger, en dit is intact gehouden. Met een zeer grote hoeveelheid piloten, is het bijna altijd mogelijk om voor jou de beste combinatie van piloot en robot te vinden.
Het geluid is goed. Heel simpel. De geluiden van de vechtende robots, het staal op staal, klinkt goed, en de muziek is ook goed verzorgd. Je moet er wel wat van houden, maar het doet zeker niet af aan de stijl van het spel. De verschillende vecht-modi zijn ook aanwezig. Zo heb je de Training en Practice-mode, waarbij je het vechten en manouvreren van de verschillende robots onder de knie kunt krijgen. Daarnaast zijn er verschillende storylines en kampioenschappen waarin je kunt deelnemen, wat ervoor zorgt dat je best een tijd ermee bezig zult zijn. Het beste punt van het spel, wat tevens het belangrijkste punt is, is de multiplayer-modus. Je kunt online tot wel 16 spelers in één en dezelfde arena hebben! Je kunt hierbij een total deathmatch, ieder voor zich spelen, maar je kunt ook team-based spelen. Zeer indrukwekkend, en zorgt ook voor een heleboel extra speelplezier. Rest me alleen nog even de tijd om de controls van het spel aan te kaarten. Omdat je in een 3rd person view zit is het allemaal net even wat anders. Met links loop je namelijk niet naar links, maar draai je naar links. Hierdoor zullen de wat langzamere robots in het spel al gauw slachtoffer worden, omdat ze niet snel genoeg kunnen reageren op een aanval in de rug. Echter, de kracht van de robots is hierop wel goed aangepast. Al met al is dit een waardig vechtspel, op een platform waarop deze categorie games nauwelijks meer vertegenwoordigd is. OMF: Battlegrounds heeft een geslaagde overstap naar 3D gedaan, en is zeker een must voor iedereen die van OMF: 2097 houdt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat dacht ik iig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En die unranked challengers komen voorbij als je bepaalde personen met een scrap of destruction move sloopt. Stom is dat ik die moves alleen bij de jaguar feilloos kon uitvoeren.. Bij de Nova is het me één keer gelukt.
||
Citaat:
![]() ![]() maarre, nu ff een antwoord op je vraag, als het goed is kun je ergens bij opties je gamespeed omhoog krikken, that should do the trick ! ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
na een tijdje gaat het weer kutter, dan moet je CTRL+F11 indrukken. ff daarmee spelen, totdat je de gulden middenweg hebt. ![]() (CTRL+F11/F12 zijn dosbox-functies om het aantal geëmuleerde cpu cycles te verhogen) Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 11:28. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dosbox is gewoon kut. Het verhogen van het aantal CPU-cycles heeft vaak niet zoveel te maken met de snelheid waar het spel op draait, omdat het gewoon een shitemulator is. Wil je oudere spellen echt goed spelen, maak dan gewoon een multiboot met een kleine installatie van Win95 of 98, kost je hooguit tweehonderd megabyte en je kunt alles perfect zonder emulatie spelen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoezo, de moves zijn onlogisch? Als je in een grote robot zit, is het dan NIET logisch dat je een knop hebt voor de verschillende ledematen? De combo's. Ik geef toe dat ze nu lastig te doen zijn. De timing komt er heel erg bij kijken, maar ze zijn er wel. Echter, in een 16-player battle zal dit wel erg lastig zijn. Maar als je genoeg oefent komt er een heleboel moois uit. Dit is echter wel een geheel nieuw kaliber vechtspel. Je moet er van houden. Als je van multiplayer-chaos houdt, en je een kick krijgt uit het overwinnen van 15 andere robots tegelijk, dan is dit echt de shit. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind de implementatie van 3D in dit spel dus gewoon mislukt. Het concept is echt wel goed, op papier, maar de uitwerking niet. Ik heb 2 tournaments uitgespeeld, en dat gaat als volgt: ik ren naar een tegenstander, geef hem een beuk, en ren een rondje. Nou ja, rennen.. zo goed als het gaat. Na een tijdje is de AI een beetje uitgeragd op elkaar en gooi ik me in de strijd. Ik druk razendsnel op WASDSDAWASDSAWSDSWSA en ik tover allemaal kunstjes uit mijn robot waarvan ik geen idee heb hoe ze precies in elkaar zitten. Gewonnen. Hoera. Nee, als je ook maar een beetje genoten hebt van OMF:2097 zul je gewoon kunnen toegeven dat dit er totaal niet op lijkt qua spelplezier. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Ik zoek fighter games voor de pc Benteknol | 18 | 26-09-2005 18:14 | |
Games |
One Must Fall: Battlegrounds Rerisen Phoenix | 6 | 11-04-2004 22:02 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Games |
Op welke game sta jij te wachten, en waarom. tommiegun | 162 | 20-12-2003 11:00 | |
Games |
Nightfire BestGamer | 3 | 24-06-2003 11:28 | |
Games |
Vechtgame's The Crash Bash | 50 | 09-03-2003 12:52 |