let goed op welke boeken je echt gebruikt in de les, kun je besparen op gewicht(en de eerste paar weken proberen ze je van alles te laten meenemen zoals kleurpoloden, gewone potloden hb en een hardere, passer, etc, maar uiteindelijk is het enige wat er later nog toe doet geodriehoek en pen, en potlood/gum kan handig zijn maar maakt ook niet zoveel uit(en rekenmachine, maar alleen bij proefwerken)
zelfde met boeken, de leraren zeggen dan wel dat je dit mee moet en dat mee moet, maar vaak zijn er vakken waarbij je bijv. in de les het werkboek nooit nodig hebt, of alleen aantekeningen krijgt in de les en je dus altijd alleen maar een schrift mee hoeft, of afhankelijk van welke les van de week het is
ook niet teveel het paniekerige gedoe bij studieles geloven
zo zeiden ze ons elke keer weer dat biologie zo lastig was en zoveel stof dat het alleen lukte als je een samenvatting van het hele hoofdstuk maakte en heel veel leerde, dat deed ik braaf bleek het juist schijtmakkelijk te zijn en had ik een 9,4(geloof ik), 2e proefwerk wist ik dus waar ik aan toe was en las ik het gewoon even 1 keer door(9,6, zoaks je ziet was al dat gedoe dus niet nodig)
|