Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2010, 08:53
Verwijderd

Overigens: titel geïnspireerd op een boek van Amin Maalouf dat hier toevallig naast me lag. No offence

Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
Carn 54
deadlock 51
Absinthe 47
Martiño 45
Sarah 35
linooz 31
Kazet Nagorra 29
N00dles 24
egon 18
Medeia 15
m3tr01dm1nd3d 14
Etmakas 14
Macrador 14
forever 12
Pippeloen 11
QQX999 10
Little Phoebe 8
Andijvie 8
*Miekje* 8
Lorelei 7
Archont 6
sann 6
Lucky Luciano 5
Moz 5
Stefenootje 4
Dobermann 4
Piet Hein 3
Rationeel 3
Rode Panda 3
White Trash 2
Jasmijn. 1
Dingaantouwtje 1
wheezle 1
Trimm Trabb 1
Daboman 1
Advertentie
Oud 01-09-2010, 08:55
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
present!
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
woops
Martiño
Martiño is offline
Ik herhaal mn vraag maar even, weet iemand waar je goedkoop kistjes kunt krijgen?
Oud 01-09-2010, 08:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is niet makkelijk om weer in het saaitopic in te stromen!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik herhaal mn vraag maar even, weet iemand waar je goedkoop kistjes kunt krijgen?
Legerkistjes?
Verwijderd
Citaat:
Het is niet makkelijk om weer in het saaitopic in te stromen!
Maar het is je zojuist gelukt!
Oud 01-09-2010, 08:57
Verwijderd
Stel je zelf eens voor!
Ik heb een proxy waarmee ik alles kan. Dank aan de nerds.
Oud 01-09-2010, 08:57
Verwijderd
Furby Feeder is toch Lorelei en Rationeel?
en wat is een proxy?
Oud 01-09-2010, 08:59
Missy
Missy is offline
Oeh, ik kom een vacature tegen van een plaatselijk blad, waarin ze vervanging nodig hebben van een redactielid voor vijf maanden. Voor 10 uur per week. Het klinkt wel heel tof.
Oud 01-09-2010, 09:01
Rationeel
Rationeel is offline
de sig kan niet echt veel verduidelijkender nee
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Legerkistjes?
Ja. Uiteraard dacht ik aan de legerdump maar ik dacht dat er misschien ook iets dichter bij huis te vinden is waar je die kunt krijgen.

Citaat:
Oeh, ik kom een vacature tegen van een plaatselijk blad, waarin ze vervanging nodig hebben van een redactielid voor vijf maanden. Voor 10 uur per week. Het klinkt wel heel tof.
Als je de journalistiek in wil is dit natuurlijk een prima baantje, goed voor ervaring, netwerken en je C.V.
Verwijderd
The fuck, 51
Oud 01-09-2010, 09:02
Carn
Carn is offline
wut, 54.
Oud 01-09-2010, 09:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
de sig kan niet echt veel verduidelijkender nee
Wat enigjes! Jullie eigen UC!
Oud 01-09-2010, 09:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
The fuck, 51
Hypothese: de hitsigheid van deadlock is af te lezen aan het aantal posts in het Saaitopic.
Oud 01-09-2010, 09:03
Verwijderd
Hoe kunnen er trouwens soms 501 berichten in een topic?
Oud 01-09-2010, 09:04
Martiño
Martiño is offline
Foetelende forumbazen.
Oud 01-09-2010, 09:04
Martiño
Martiño is offline
Oh, eh wacht. Het zijn 500 posts plus de openingspost.
Oud 01-09-2010, 09:05
Verwijderd
Citaat:
en wat is een proxy?
±D
Oud 01-09-2010, 09:05
Verwijderd
Je hoeft niet per se naar een legerbasis ofzo voor een dumpstore
Oud 01-09-2010, 09:06
Verwijderd
Goedemorgen!
Verwijderd
Godver, 47.
Verwijderd
Citaat:
en wat is een proxy?
ik weet niet wat het ís, maar het houdt in dat je ip-adres voortdurend verandert, wat handig is voor anonimiteit en tegen bans.

Citaat:
Oeh dat klinkt als een supergaaf bijbaantje
Verwijderd
Citaat:
Oh, eh wacht. Het zijn 500 posts plus de openingspost.
Oh dat is eigenlijk best logisch!
Advertentie
Oud 01-09-2010, 09:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je hoeft niet per se naar een legerbasis ofzo voor een dumpstore
Ja, dat weet ik, maar er schijnt er in Limburg alleen maar een te zitten in Weert ofzo. Daar kosten de kistjes (gebruikt) €35,-. Aangezien we een toneelvereniging zijn met beperkte middelen etc. wil ik toch kijken of er iets goedkopers te regelen is. Het gaat behoorlijk wat kosten als ik het allemaal ga kopen en maar twee weken gebruik.
Oud 01-09-2010, 09:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik weet niet wat het ís, maar het houdt in dat je ip-adres voortdurend verandert, wat handig is voor anonimiteit en tegen bans.
Ja, maar voor een normale UC heb je echt geen proxy nodig.
Oud 01-09-2010, 09:12
Verwijderd
Vraagje,
als je stageloopt, vind je dat dan echt leuk? Ik vraag me af of ik de enige ben die er tegenop ziet
Missy
Missy is offline
Citaat:

Oeh dat klinkt als een supergaaf bijbaantje
Ik ga het gewoon proberen. Je moet toch ergens beginnen met ervaring opdoen.
Martiño
Martiño is offline
Oh Sarah, die torrentlink voor SPSS die jij me hebt gegeven, die doet het niet want ik kan niet inloggen op die site!
Oud 01-09-2010, 09:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Vraagje,
als je stageloopt, vind je dat dan echt leuk? Ik vraag me af of ik de enige ben die er tegenop ziet
Dit is net zo'n algemene vraag als "Als je werkt, vind je dat dan echt leuk?". Wat voor stage? Hoe lang? Bij welk bedrijf? Gezellige collega's? Stage met een opdracht of stage om het vak te leren? Oriënterend of verdiepend?
Oud 01-09-2010, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Oh Sarah, die torrentlink voor SPSS die jij me hebt gegeven, die doet het niet want ik kan niet inloggen op die site!
Oh lastig. Hetzelfde bestand is ook via Isohunt te vinden!
Citaat:
Vraagje,
Ik heb tot nu toe alle stages leuk gevonden, ook degenen waar ik tegenop zag. Elke stage zal leuke en minder leuke aspecten hebben, maar dan moet je op de leuke focussen en van de minder leuke maar het beste maken

Citaat:
Ja, dat weet ik, maar er schijnt er in Limburg alleen maar een te zitten in Weert ofzo. Daar kosten de kistjes (gebruikt) €35,-. Aangezien we een toneelvereniging zijn met beperkte middelen etc. wil ik toch kijken of er iets goedkopers te regelen is. Het gaat behoorlijk wat kosten als ik het allemaal ga kopen en maar twee weken gebruik.
marktplaats?
Oud 01-09-2010, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Dit is net zo'n algemene vraag als "Als je werkt, vind je dat dan echt leuk?". Wat voor stage? Hoe lang? Bij welk bedrijf? Gezellige collega's? Stage met een opdracht of stage om het vak te leren? Oriënterend of verdiepend?
Het is een stage in het 3e jaar van het hbo, voor 20 weken. Stage om het vak te leren waarbij je soms ook wat opdrachten moet doen.
Oud 01-09-2010, 09:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh lastig. Hetzelfde bestand is ook via Isohunt te vinden!
Ik ben een torrentnoob. Wat is isohunt?
Oud 01-09-2010, 09:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is een stage in het 3e jaar van het hbo, voor 20 weken. Stage om het vak te leren waarbij je soms ook wat opdrachten moet doen.
Nou, ik heb in het derde jaar van mn opleiding ook 2 keer een twintigweekse stage gedaan en ik heb het heel leuk gevonden, en de meeste van mijn studiegenoten ook. Natuurlijk heeft niet iedereen een goede ervaring, maar ik denk dat als je er met een open blik naartoe gaat en niet vooraf al heel erg druk gaat maken en gewoon het beste ervan gaat maken het heel leuk kan zijn.
Oud 01-09-2010, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een torrentnoob. Wat is isohunt?
Isohunt.com, dan zoeken naar de bestandsnaam. Klikken op juiste bestand, dan op download.torrent, dan op open, dan op ok.
Heb je µTorrent? Dat heb je er wel voor nodig.
Martiño
Martiño is offline
Bedankt, maar ik heb al gebeld met de legerdump. Als het om één uniform gaat willen ze wel nadenken over eventuele verhuur, en ze willen dan ook graag een advertentie in het programmaboekje. Dat laatste is geen probleem aangezien ik het programmaboekje al maak.
Missy
Missy is offline
Ik ga nu echt leren!
Oud 01-09-2010, 09:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
isohunt.com
Heb je µTorrent? Dat heb je er wel voor nodig.
Ja, dat heb ik. Zover was ik al.
Oud 01-09-2010, 09:24
Verwijderd
Vanavond komt de makelaar!
Oud 01-09-2010, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik heb in het derde jaar van mn opleiding ook 2 keer een twintigweekse stage gedaan en ik heb het heel leuk gevonden, en de meeste van mijn studiegenoten ook. Natuurlijk heeft niet iedereen een goede ervaring, maar ik denk dat als je er met een open blik naartoe gaat en niet vooraf al heel erg druk gaat maken en gewoon het beste ervan gaat maken het heel leuk kan zijn.
Ik vind het ook niet, niet leuk, ofzo. De mensen zijn heel aardig en ik voel me er ook wel fijn. Ik heb alleen last van een constante druk dat ik het goed moet doen, of dat ik iets moet doen. En ik doe wel dingen en het is ook pas dag 3 maar ik heb telkens het gevoel dat ik nu 'hbo-achtige' dingen moet doen en eigenlijk weet ook niet wanneer dat goed genoeg is dus daar word ik dan nog meer zenuwachtig van.
Oud 01-09-2010, 09:25
Martiño
Martiño is offline
Ohja, en waar Sarah en ik het over hebben, dat is allemaal voor de gein he! Natuurlijk zouden twee brave mensen zoals Sarah en ik nooooit software illegaal downloaden! Tss! De gedachte alleen al!
Oud 01-09-2010, 09:26
Verwijderd
Nee stel je voor! We grappen maar wat
Oud 01-09-2010, 09:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet, niet leuk, ofzo. De mensen zijn heel aardig en ik voel me er ook wel fijn. Ik heb alleen last van een constante druk dat ik het goed moet doen, of dat ik iets moet doen. En ik doe wel dingen en het is ook pas dag 3 maar ik heb telkens het gevoel dat ik nu 'hbo-achtige' dingen moet doen en eigenlijk weet ook niet wanneer dat goed genoeg is dus daar word ik dan nog meer zenuwachtig van.
Wat voor stage doe je eigenlijk?

En die onzekerheid is goed op te lossen door structureel feedback te vragen. Kijk of je op enkele momenten per week met (een van) je begeleider(s) kunt bespreken hoe je voortgang is, hoe je je er bij voelt, wat goed en minder goed gaat etc.
Oud 01-09-2010, 09:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee stel je voor! We grappen maar wat
Schandelijk! De gedachte alleen al! Twee nette burgers zoals wij!
Oud 01-09-2010, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Dat ken ik wel bij stages, telkens het gevoel 'omg was ik vandaag wel beter dan gisteren?'. Dat kun je ook als 'drive' beschouwen in plaats van als 'druk' . Ik vind het wel helpen om als je een dag veel door iemand begeleid bent, meteen aan het eind van die dag om tips te vragen. Of als je een vaste begeleider hebt, aan het eind van de eerste week.
En aan het begin van het derde jaar verwachten ze echt geen hbo-afgestudeerden-niveau van je hoor! Je bent pas op de helft!
Oud 01-09-2010, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Wat voor stage doe je eigenlijk?

En die onzekerheid is goed op te lossen door structureel feedback te vragen. Kijk of je op enkele momenten per week met (een van) je begeleider(s) kunt bespreken hoe je voortgang is, hoe je je er bij voelt, wat goed en minder goed gaat etc.
Soort inloophuis voor mensen met een psychiatische achtergrond.

Dat is wel een goede tip ja, dankje Ik weet ook wel dat ik het kan, want voor praktijktoetsen op school haal ik ruime voldoendes. Alleen die druk die ik mezelf opleg, maakt het meer dat ik verlam dan dat er nog wat goeds uit mij komt. Dus eigenlijk is dat best jammer
Oud 01-09-2010, 09:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat ken ik wel bij stages, telkens het gevoel 'omg was ik vandaag wel beter dan gisteren?'. Dat kun je ook als 'drive' beschouwen in plaats van als 'druk' . Ik vind het wel helpen om als je een dag veel door iemand begeleid bent, meteen aan het eind van die dag om tips te vragen. Of als je een vaste begeleider hebt, aan het eind van de eerste week.
En aan het begin van het derde jaar verwachten ze echt geen hbo-afgestudeerden-niveau van je hoor! Je bent pas op de helft!
Nouja, bij mijn studie verwachten ze dus wel dat je aan het einde van het derde jaar klaar bent op het niveau van een werkzame laborant. Het vierde jaar is puur verdieping.
Oud 01-09-2010, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Nouja, bij mijn studie verwachten ze dus wel dat je aan het einde van het derde jaar klaar bent op het niveau van een werkzame laborant. Het vierde jaar is puur verdieping.
Hmm maar dan nog zal dat aan het begin van het derde jaar en bij de eerste stage toch niet het geval zijn. Stages zijn om van te leren
Oud 01-09-2010, 09:34
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wat enigjes! Jullie eigen UC!
en mijn eerste uc
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten