Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2010, 22:24
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik heb al flink wat topics gelezen waarin de TS het probleem had dat hij/zij wel verliefd was op iemand maar dat het niet wederzijds was. Erg vaak werd er aangeraden om het contact te verbreken. Maar waarom moet dat? Het is ontzettend moeilijk om dat te doen want je blijft eigenlijk maar smsjes en mailtjes sturen. Toch houd je jezelf alleen maar voor de gek.

Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is. Maar wat moet ik doen? Gewoon aardig blijven doen en het beste hopen? (ook al weet ik dat het nutteloos kan zijn) of het contact verbreken? (wat moeilijk is omdat ze ook bij mij op school zit en volgend jaar waarschijnlijk in dezelfde stad studeert en ik haar dus telkens weer zie).

Alvast bedankt!
Oud 13-11-2010, 22:37
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Niet het contact verbreken, eerder een vriendschap opbouwen. Zo is het voor jullie allebei makkelijker en minder onaangenaam als jullie met elkaar praten.
Oud 13-11-2010, 22:56
Verwijderd
Contact verbreken hoeft toch niet voor altijd? Het kan ook voor een tijdje, om jezelf een beetje te beschermen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 00:37
AzN
AzN is offline
Voor zolang je bijzondere gevoelens voor dat meisje hebt, lijkt 't me erg moeilijk om vrienden te blijven met haar. Als zij bijvoorbeeld 'n relatie met iemand anders opbouwt.. 't is dan toch pijnlijk voor jou om dat op 'n directe manier te kunnen volgen? Zodra je verliefdheid over is (voor zover dat mogelijk is), zie ik natuurlijk geen reden om 't contact niet weer te herstellen. Maar ja, dan kan 't best zijn dat jullie daar tegen die tijd al geen behoefte meer aan hebben .
Oud 14-11-2010, 00:46
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Voor zolang je bijzondere gevoelens voor dat meisje hebt, lijkt 't me erg moeilijk om vrienden te blijven met haar. Als zij bijvoorbeeld 'n relatie met iemand anders opbouwt.. 't is dan toch pijnlijk voor jou om dat op 'n directe manier te kunnen volgen? Zodra je verliefdheid over is (voor zover dat mogelijk is), zie ik natuurlijk geen reden om 't contact niet weer te herstellen. Maar ja, dan kan 't best zijn dat jullie daar tegen die tijd al geen behoefte meer aan hebben .
Dat, scheelt een hoop problemen in de toekomst. Maar het is gewoon een *** stap om te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 07:44
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dit ligt andersom, HIJ voelt niets meer voor haar, maar ZIJ is nog wèl verliefd (denkt hij). Met het contact verbreken doet hij haar geen plezier, hijzelf zou er veel minder problemen mee hebben. Dat het beter is voor haar maakt het niet minder pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 10:32
Picidae
Picidae is offline
@hookee, nee;

Citaat:
Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 10:48
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dit ligt andersom, HIJ voelt niets meer voor haar, maar ZIJ is nog wèl verliefd (denkt hij). Met het contact verbreken doet hij haar geen plezier, hijzelf zou er veel minder problemen mee hebben. Dat het beter is voor haar maakt het niet minder pijnlijk.
Wat XandiXy zegt
Oud 14-11-2010, 10:50
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Maar als we het nu dus omdraaien. Je zegt dan in feite dat het beter is voor mij als ik het contact verbreek.
Oud 14-11-2010, 12:27
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar als we het nu dus omdraaien. Je zegt dan in feite dat het beter is voor mij als ik het contact verbreek.
Ik zie 't, te vroeg gereageerd op de zondagochtend.
Ach, als je nog 17 bent en je nog kan teren op de huidige en je krijgt nog iets terug, geniet ervan.
Als ze je niet meer ziet staan, dan heeft het weinig zin nietwaar ?
Bedenk wel dat zolang je verliefd bent op de één, een ander er zo gauw niet inkomt, je zou jezelf afsluiten. Dat geldt dus ook als je het al uitgemaakt hebt en nog verliefd bent.
Helaas gaat verliefdheid niet zomaar over, die moet je vervangen door een andere.
Wat enigzins helpt is afstand; out of sight = out of mind. Maar als je bij elkaar op school zit wordt dat lastig.
Ik kies voor de eerste regel van mijn antwoord, wachten tot zij het uitmaakt, dan kun je altijd nog huilen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 12:32
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik zie 't, te vroeg gereageerd op de zondagochtend.
Ach, als je nog 17 bent en je nog kan teren op de huidige en je krijgt nog iets terug, geniet ervan.
Als ze je niet meer ziet staan, dan heeft het weinig zin nietwaar ?
Bedenk wel dat zolang je verliefd bent op de één, een ander er zo gauw niet inkomt, je zou jezelf afsluiten. Dat geldt dus ook als je het al uitgemaakt hebt en nog verliefd bent.
Helaas gaat verliefdheid niet zomaar over, die moet je vervangen door een andere.
Wat enigzins helpt is afstand; out of sight = out of mind. Maar als je bij elkaar op school zit wordt dat lastig.
Ik kies voor de eerste regel van mijn antwoord, wachten tot zij het uitmaakt, dan kun je altijd nog huilen.
Het is nooit wat geweest hoor

Citaat:
Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is. Maar wat moet ik doen? Gewoon aardig blijven doen en het beste hopen? (ook al weet ik dat het nutteloos kan zijn)
Het beste hopen in dit geval = hopen dat het nog eens wat wordt.

Het scheelt dan opzich wel weer dat ze alleen maar andere vakken heeft...
Oud 14-11-2010, 14:55
Verwijderd
Je komt langzamer over haar heen als je haar elke dag blijft zien en contact blijft houden (dus is het pijnlijker). Maar je kan er wel een vriendschap aan overhouden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 21:49
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik ga het gewoon doen denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zo is het volgens mij echt het beste.
Oud 15-11-2010, 17:46
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Toch maar even wachten
Oud 15-11-2010, 18:09
Picidae
Picidae is offline
Want? Dat vooruitschuiven maakt je echt ongelukkig en gestrest!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ga het gewoon doen. Ik heb er goed over nagedacht en zo is het echt het beste.
Even verbeterd
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Even verbeterd

Ja, oké, maar het is zo moeilijk
Oud 15-11-2010, 19:40
Thinus
Thinus is offline
Een tijdje geen tot nauwelijks contact is wel normaal en begrijpelijk als je het mij vraagt. Dat betekend niet dat je nooit meer met elkaar kan praten oid, maar een goeie vriendschap zal het ook nooit worden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 15:27
Verwijderd
Ik zou haar gewoon tijdelijk even niet opzoeken of contact met haar leggen, want dat maakt het voor jou alleen maar lastiger. Als jij er voor jezelf ''klaar'' mee bent kun je altijd nog weer als vrienden verder gaan toch
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 19:29
Verwijderd
Contact verbreken is beter als het niet wederzijds is omdat je dan iemand sneller vergeet en het sowieso verspilling van je tijd is om aan zo iemand aandacht te besteden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten