Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bij het laatste stukje moet er tussen de naam en de "S" nog een ' (apostrof/apostrophe in engels) |
![]() |
||
Citaat:
En Boet, dat is volgens mij juist niet zo, want dan wek je de indruk dat het ook om een werkwoord gaat. Justin's = Justin is of Justin heeft ipv Justin zijn (iets). Volgens mij moet het zoals ik het zei, hoewel ik nu ook twijfel xD
|
![]() |
Er komt -ing achter een werkwoord wanneer dat werkwoord als onderwerp of lijdend voorwerp in de zin gebruikt wordt, dan heet het 'gerund'. ('Playing football is one of my hobbies')
Er komt ook -ing achter een werkwoord in combinatie met een vorm van het werkwoord to be (dus am, are, is, was of were) bij de present continuous of past continuous. Die tijd gebruik je wanneer je beschrijft dat iets nu bezig is/aan de gang is. ('Right now he is playing outside') Er komt een -s achter het werkwoord alleen bij he/she/it of een woord dat je door he/she/it kunt vervangen (bijv. 'the dog' of 'Peter') in de present simple, dus de gewone tegenwoordige tijd. Die tijd gebruik je om een vaststaand feit aan te geven ('water boils at 100 degrees') of een gewoonte/regelmaat aan te geven ('he walks to school every Tuesday') Overigens: Wat jij zei Violet Vivian klopt niet. Bij die bezitsvorm die je bedoelt komt er 's achter, en geen vaste s! Dus bijvoorbeeld: Tom's book, the dog's bone.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
uiteenzetting Nederlands HJBDK | 2 | 20-10-2006 00:05 | |
De Kantine |
Wat voor belachelijke mensen wonen er bij jou in de buurt? Uice | 75 | 20-11-2005 19:03 | |
Verhalen & Gedichten |
De Waakzaam GI_Rutger | 5 | 16-01-2005 20:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
engelse woorden + zinnen bobbette17 | 6 | 21-10-2003 10:28 | |
ARTistiek |
Een zieke engel op weg naar de hemel (aids) murwari | 18 | 29-09-2001 16:20 |