Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nou dat vind ik niet waar hoor. Als je nooit je vader hebt gekend, kun je wel degelijk een vader missen, omdat je om je heen ziet hoe het is om een vader te hebben. Misschien dat hetzelfde geldt voor dove en/of blinde mensen. Zij merken hoe andere mensen kunnen genieten van een concert of van de aanblik van een mooi uitzicht. En ze weten dan dat zij dat nooit zullen zien. Ik denk dat je dat wel degelijk zou kunnen missen. Maar de meesten zullen er misschien niet op die manier over nadenken, omdat ze nooit hebben geweten hoe het is.
|
![]() |
|
Ik ben het eens met Nienna. Iets dat je nooit gekend hebt, kun je misschien niet echt missen, maar als je doof bent, dan ben je je ervan bewust dat andere mensen een zintuig hebben dat jij mist, dus in die zin ken je het dan wel, omdat je weet dat het bestaat.
||
Citaat:
Ik denk niet dat je iets mee hoeft te maken om het te missen, weten dat het er is beseffen dat je het niet hebt is genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
Ben het overigens wel met Egoconstructie. Bovenstaande is meer gedachtenkronkel dernaast.
||
Verwijderd
|
Citaat:
JE kan bijvoorbeeld als blind heel moeilijk matchende kleding uitzoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als je iets niet hebt, en nog nooit heb meegemaakt weet je ook niet hoe het is, dus kun je het niet missen |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt zoals ikzelf100 eerder zei je afvragen hoe het is om verliefd te zijn/een vriendin te hebben. Dat zie je om je heen, je kunt het je voorstellen, en je kunt dat dus missen in je leven, zonder dat je ooit een vriendin hebt gehad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De ts vraagt echter: "Maar kan bijv. een doofblind geboren persoon ongelukkig zijn, omdat hij niet kan horen en zien? Hij heeft immers nooit meegemaakt hoe het is, dus kan hij het ook niet missen lijkt me?" Die eerste vraag, het lijkt me dat iedereen het erover eens is dat een doofblind persoon ongelukkig kan zijn omdat hij niet kan horen en zien, net zoals alle mensen ongelukkig kunnen zijn als ze iets niet kunnen wat iemand anders wel kan. Op de tweede vraag is het dan in elk geval zo dat mensen een ongenaam/ onbestemd gevoel kunnen ervaren als ze zich bewust zijn dat zij iets niet kunnen wat de meeste andere wel kunnen. En dat zou je missen kunnen noemen, maar in de hoofdbetekenis gaat het er daar meestal om dat je eerst iets verloren hebt.
|
![]() |
als je kijkt naar de letterlijke betekenis van missen, niet. maar je kunt volgens mij wel verlangen naar iets of iemand, zonder dat je het zelf hebt meegemaakt of een bepaalde persoon hebt gekend. als iemand bijvoorbeeld een bepaalde gebeurtenis beschrijft, dan kun je je misschien zo voorstellen hoe dat is en voelt dat je het ook wilt meemaken. Of bij personen, als je zoals al eerder is genoemd een ouder nooit hebt gekend en iemand vertelt over hoe diegene was, kun je die wel 'missen'
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #14 Verwijderd | 502 | 15-06-2009 23:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |