Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2010, 20:47
Verwijderd
Ik ben dit jaar begonnen met sturen ver van mijn ouders huis, dus heb ik de eerste beste kamer genomen.
Nu wil ik graag een nieuwe kamer omdat dit huis stinkt, slecht onderhouden is en de huisgenoten spreken alleen japans/turks/pools. Bovendien betaal ik te veel.
Maar.. Ik heb een jaarcontract die ik alleen kan verbreken door een nieuwe bewoner voor mijn kamer te zoeken. Hoe kan ik iemand ooit deze kamer aansmeren. Bovendien moet ik deze kamer verkopen en op dezelfde datum een nieuwe kamer vinden, want ik wil niet zonder kamer zitten of dubbel huren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2010, 06:05
Verwijderd
misschien is er nog ergens een andere japanse-turk-pool die het leuk vind om bij landgenoten te zitten?(niets tegen die mensen ofzow he versta me niet verkeerd)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 09:24
Verwijderd
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe erg je van die kamer af wil. En in welke stad je zit. Als je in Amsterdam vind je al snel dat je te veel betaald...
Dus ik zou zo zeggen, bied je kamer op internet aan, zorg dat je in geval van nood misschien bij vriend/vriendin/studiegenoot of wat dan ook kan slapen, en ga een nieuwe kamer zoeken. Ben je echt wanhopig, dan kun je misschien toch wel dubbel huren een tijdje. Maar alleen als je er écht écht weg wil .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 14:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Bovendien moet ik deze kamer verkopen
? Of bedoel je dat je 'm aan een ander moet aansmeren?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 16:38
martijn1985
martijn1985 is offline
In mijn ervaring is het bijna onmogelijk om dubbele huur te voorkomen. De nieuwe huur van je nieuwe kamer gaat namelijk in op het moment dat de vorige bewoner vertrekt. De huisbaas gaat niet zitten wachten totdat jij er klaar voor bent namelijk.
Oud 08-10-2010, 18:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar.. Ik heb een jaarcontract die ik alleen kan verbreken door een nieuwe bewoner voor mijn kamer te zoeken.
Dat is volstrekt onwettig lijkt me zo. Pure maffiapraktijken.
Als jij het opzegt kan de verhuurder je daar niet aan houden.

De maximale opzegtermijn volgens de wet, is drie maanden als ik het uit mijn hoofd goed heb.
Oud 08-10-2010, 22:06
Fosca
Fosca is offline
Misschien kun je allereerst dit eens proberen:

http://www.huurders.info/?id=8343

Zodra je met een huurcommissie gaat dreigen zijn ze misschien al bereid dat jaarcontract iets in te korten. Maar eigenlijk lijkt, wat T_ID al zegt, me dat contract volkomen onwettig. Misschien kun je dat eens aankaarten bij je huisbaas? De dubbele huur is inderdaad lastig te voorkomen. Als je in een populaire stad woont is het misschien mogelijk je nieuwe kamer voor een maand te verhuren?
Oud 08-10-2010, 22:34
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ook niet bij een contract van bepaalde tijd?
Oud 10-10-2010, 09:17
Verwijderd
Citaat:

De maximale opzegtermijn volgens de wet, is drie maanden als ik het uit mijn hoofd goed heb.
Nee hoor, huur voor bepaalde tjjd kan je alleen met goedkeuring van de wederpartij opzeggen, binnen de bepaalde tijd. En die goedkeuring mag best van een clausule worden voorzien, zoals nu het geval is.
De opzegtermijn van de huur voor onbepaalde tijd moet inderdaad maximaal 3 maanden zijn. De maximale opzegtermijn is gelijk aan de periode tussen 2x huurbetalen. Dus als je maandelijks betaalt is de opzegtermijn 1 maand, dit met een maximum van 3 maanden.

Laatst gewijzigd op 10-10-2010 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 10:16
ganralph
ganralph is offline
Inderdaad, heb je een jaarcontract, of heb je een contract voor onbepaalde tijd dat je van je huisbaas maar 1 keer per jaar mag opzeggen? In dat laatste geval kun je met een beetje mazzel eind november verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 13:36
arPos
arPos is offline
huurcontract door de rechter laten ontbinden vanwege het niet voldoen aan de wettelijk gestelde eisen (zoals onderhoud)
Oud 11-10-2010, 14:29
Verwijderd
Als het in een universiteitsstad is, zijn er altijd wel mensen die je élke kamer kunt aansmeren. Je bent er zelf immers ook gaan wonen. Zet gewoon een advertentie op marktplaats of kamernet.
En zoek van te voren zelf al een kamer. De datum per wanneer je in die kamer kan, is de datum per wanneer de volgende bewoner in jouw kamer kan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
huurcontract door de rechter laten ontbinden vanwege het niet voldoen aan de wettelijk gestelde eisen (zoals onderhoud)
Ja dat doet een rechter echt niet hoor Iig niet zo makkelijk als jij nu stelt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 11:00
Verwijderd
Citaat:
De rijdende rechter dan misschien?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 13:46
YumYum
YumYum is offline
Zoals al gezegd gewoon op kamernet zetten en anders een internationale student zoeken en dubbel huren daar kom je waarschijnlijk niet onderuit, behalve wanneer je tijdelijk bij iemand kan logeren of je moet heel veel geluk hebben met je nieuwe kamer.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 20:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
is met fotografisch bewijs niet moeilijk aantoonbaar, het probleem zit hem meer in de kosten die je moet maken voor de zaak.
Oud 18-10-2010, 20:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee hoor, huur voor bepaalde tjjd kan je alleen met goedkeuring van de wederpartij opzeggen, binnen de bepaalde tijd. En die goedkeuring mag best van een clausule worden voorzien, zoals nu het geval is.
Maar daarvan is hier geen sprake. Dat contract is zo geformuleerd dat de huur alleen opgezegd kan worden door een andere huurder te vinden. Onbepaalde tijd dus.

Bovendien komt dit contact zeer onredelijk over. Redelijkheid en billijkheid spelen ook een rol als iets voor de rechter komt. Maffioos die duidelijk huisjes melkt versus armlastige student die het nauwelijks kan betalen, inzet: een zeer vreemd en ongebruikelijk huurcontract.

Ik voorspel dat de student in dat geval achter mekaar wint op de onredelijkheid van de verhuurder.
Oud 19-10-2010, 14:09
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Maar daarvan is hier geen sprake. Dat contract is zo geformuleerd dat de huur alleen opgezegd kan worden door een andere huurder te vinden. Onbepaalde tijd dus.
Hij zegt wel dat hij een jaarcontract heeft. Ik begreep dat dat contract een jaar duurt, en dat hij het alleen tussentijds kan ontbinden door een nieuwe huurder te zoeken.

Ik begrijp dat jij het anders leest (als in: de huur kan alleen worden ontbonden met een andere huurder), maar de vraag is dus wat nou de werkelijke situatie is. TS?
Oud 19-10-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Er staat toch duidelijk een jaarcontract. De constructie die hij schetst is zelfs redelijk gebruikelijk.
Citaat:

Bovendien komt dit contact zeer onredelijk over. Redelijkheid en billijkheid spelen ook een rol als iets voor de rechter komt. Maffioos die duidelijk huisjes melkt versus armlastige student die het nauwelijks kan betalen, inzet: een zeer vreemd en ongebruikelijk huurcontract.

Ik voorspel dat de student in dat geval achter mekaar wint op de onredelijkheid van de verhuurder.
Er is niets onredelijks aan, sterker nog, het is zelfs meer dan redelijk. Een huurcontract voor een jaar is gewoon een geldig huurcontract. Daarnaast is er een bepaling aan toegevoegd ten gunste van de huurder, namelijk een mogelijkheid het huurcontract te ontbinden. Normaal gesproken is het niet mogelijk een huurcontract voor bepaalde tijd, voor het verstrijken van die bepaalde tijd, te ontbinden. Deze mogelijkheid wordt nu wel geboden en is dus een gunst van de verhuurder.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 10:51
Luukiluck
Luukiluck is offline
Citaat:
Misschien kun je allereerst dit eens proberen:

http://www.huurders.info/?id=8343

Zodra je met een huurcommissie gaat dreigen zijn ze misschien al bereid dat jaarcontract iets in te korten. Maar eigenlijk lijkt, wat T_ID al zegt, me dat contract volkomen onwettig. Misschien kun je dat eens aankaarten bij je huisbaas? De dubbele huur is inderdaad lastig te voorkomen. Als je in een populaire stad woont is het misschien mogelijk je nieuwe kamer voor een maand te verhuren?
Ik had ook de huurcommissie ingeschakeld voor een slecht onderhouden kamer (de schimmel groeide achter mijn boekenkast) en veel te hoge huur. Ze hebben me erg geholpen en uiteindelijk kon ik veel minder huur betalen..

Laatst gewijzigd op 29-10-2010 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 16:49
sandrajansen
sandrajansen is offline
Heey, plaats een leuke advertentie.
Zet er wat antieke meubels in, dat ziet er altijd luxe uit en loop 3 rondjes met een deobus door je huis zodat je de geur voor de komende uren verdrijft en dan een beetje goed praten over wat een geweldige kamer het is en hopelijk lukt het. Succes!!!

Laatst gewijzigd op 24-01-2011 om 08:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten