Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2011, 00:23
Dice94
Dice94 is offline
Hoi,

ik heb het gevoel dat de meeste meisjes die bv. Indonesisch, Spaans, Marokkaans, Moluks etc. zijn vallen op jongens met dezelfde etniciteit, of heb ik dit fout?
Ik heb namelijk echt een zwak voor licht getinte/exotische meisjes gewoon omdat ik ze vaak sneller heel mooi vind. Maar ik heb nou die feeling alsof het nog aardig lastig kan worden om een zo'n meisje te vinden terwijl je zelf Nederlands bent, ik heb geen oerhollands uiterlijk, maar je kan niet zeggen dat ik een getinte jongen ben ofzo.

Hebben jullie hier ervaring mee of merk je dit vaak? Of heb ik een heel erg fout beeld gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2011, 07:48
Silvano08
Silvano08 is offline
Over het algemeen is dat wel zo, vallen op jongens/meisjes van de eigen etniciteit.
Maar je hebt echt genoeg uitzonderingen, dus dat je ooit zo iemand vindt hoef je je geen zorgen over te maken
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 10:26
Verwijderd
Mensen vallen vaak op iemand die een beetje op jou en/of de mensen met wie je omgaat lijkt, in karakter, maar ook in uiterlijk en cultuur. Dat is logisch, want het is prettig als iemand je begrijpt. Maar er zijn genoeg gemengde relaties om te kunnen zien dat het beslist geen vereiste is
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Mensen vallen vaak op iemand die een beetje op jou en/of de mensen met wie je omgaat lijkt, in karakter, maar ook in uiterlijk en cultuur. Dat is logisch, want het is prettig als iemand je begrijpt. Maar er zijn genoeg gemengde relaties om te kunnen zien dat het beslist geen vereiste is
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 15:50
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik weet het eigenlijk niet echt zeker, ik heb nml een keer wat gelezen in zo'n boekje zoals de Quest of zoiets dat mensen ook zoeken naar mensen die niet op henzelf lijken omdat diegenen meer resistent zijn tegen bepaalde dingen die jij niet hebt en vice versa. Zo om het kind meer weerstand te geven. En om meer diversiteit aan de evolutie te geven, zoals ook inteelt slechtere kansen voor het kind geven.
Daarentegen willen mensen voor een vaste relatie liever iemand die lijkt op hoe ze zelf zijn.

Het is alleen een tijd geleden dat ik dat heb gelezen, dus ik weet het allemaal totaal niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 15:58
JustADreamer
JustADreamer is offline
Nou ja, voor Marokkaanse meisjes ligt het natuurlijk ook stukje lastiger om iemand buiten hun etniciteit te nemen dan voor Marokkaanse jongens he... Is het niet de familie zelf die dat niet heel tof zou vinden dan krijgen ze wel de rest van de Marokkaanse gemeenschap over zich heen vaak...

Daarnaast vind ik onderlinge verschillen iets anders dan verschillen in cultuur, dat weegt toch allemaal wat zwaarder. Niet dat het niet kán werken, natuurlijk wel, maar het vergt wel meer moeite.
Oud 03-06-2011, 16:11
Verwijderd
Tegenwoordig kan je met wat webcam-werk heel makkelijk een vrouwtje importeren uit een land naar keuze hoor. Zolang je maar een degelijk salaris hebt doen ze daar niet heel moeilijk over.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 17:47
Dice94
Dice94 is offline
Mwoah, een meid van ebay afhalen voel ik niet zoveel voor.

Ik hou gewoon van meisjes met een wat exotischer uiterlijk, weet niet waar het vandaan komt maar het is zo. Ik zou er dan maar mee moeten leven en me kansen grijpen wanneer ik de kansen krijg.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 18:10
Volk
Volk is offline
Ik heb een exotisch uiterlijk en ik heb me nooit ook maar een beetje aangetrokken gevoeld tot getinte mannen. En ik zie bijvoorbeeld in het centrum wel vaker exotische vrouwen met gewone blanke nederlanders lopen. Dus er is hoop!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 19:30
honkballertje
honkballertje is offline
Je noemt wel totaal verschillende afkomsten.
Indonesisch, Spaans, Marokkaans, Moluks
Dat zijn stuk voor stuk wel totaal verschillende culturen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een Spaans meisje qua cultuur eerder met blanke jongens zou gaan dan een marokkaans meisje (vanwege cultuur e.d. wat hierboven al genoemd is)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 19:58
Diamera
Diamera is offline
Mij is dat nooit zo opgevallen, eerder andersom nu ik er over nadenk. Maar het hangt wel van de cultuur af denk ik, ik heb het gevoel dat het bij bijv. Marokkaanse meisjes veel vaker zo is dat ze ook een Marokkaans vriendje hebben dan bij bijv. Molukse of Indonesische meisjes. Of ik heb het gewoon mis natuurlijk, dat kan ook.

Ikzelf heb ook een exotisch uiterlijk (mijn ouders zijn van verschillende etniciteiten) en voel me tot blanke en getinte jongens/mannen meer aangetrokken dan echt donkere mannen. Maar tussen blank en exotisch zoals jij beschrijft zit voor mij weinig verschil in voorkeur. Hangt veel meer van de persoon af natuurlijk.

Er zijn vast genoeg meisjes met een exotisch uiterlijk die op blanke jongens vallen, zeker hier in Nederland denk ik. Je vindt vast nog wel iemand die bij je past, ik zou je niet teveel zorgen maken over dat meisjes minder gauw op jou vallen omdat je blank bent, want volgens mij valt dat wel mee.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig kan je met wat webcam-werk heel makkelijk een vrouwtje importeren uit een land naar keuze hoor. Zolang je maar een degelijk salaris hebt doen ze daar niet heel moeilijk over.
anythingforagreencard.com
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 02:48
Dice94
Dice94 is offline
Zoals ik lees is er hopelijk nog wat hoop haha. Het is ook niet zo dat ik nooit verliefd ben geworden op een blank meisje, maar ik weet wel waar mijn voorkeur ligt. Ik bekijk het wel, ga waarschijnlijk al verhuizen als ik geslaagd ben dus natuurlijk zijn er weer genoeg mensen te ontmoeten, thanks voor alle hulp!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 07:57
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Zoals ik lees is er hopelijk nog wat hoop haha. Het is ook niet zo dat ik nooit verliefd ben geworden op een blank meisje, maar ik weet wel waar mijn voorkeur ligt. Ik bekijk het wel, ga waarschijnlijk al verhuizen als ik geslaagd ben dus natuurlijk zijn er weer genoeg mensen te ontmoeten, thanks voor alle hulp!
Graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 17:25
Verwijderd
Heel af en toe zijn er best knappe blanke meisjes hoor. Ze zijn alleen erg zeldzaam.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 18:03
-Richard-
-Richard- is offline
Iemand knap vinden, is voor iedereen anders. Vind ik tenminste
Oud 04-06-2011, 19:23
Afwezignummer2
Citaat:
Heel af en toe zijn er best knappe blanke meisjes hoor. Ze zijn alleen erg zeldzaam.
Ik vind het echt niet kunnen hoe nietzoknap zoveel meisjes zijn, waar dan ook vandaan. Tuurlijk, ze zien er niet verkeerd uit maar als je echt gaat kijken wie je nou echt knap vindt. Gelukkig heb ik er daar zelf één van *kijkt, hoewel anoniem, arrogant* Daar moet echt wat aan gedaan worden.
*duikt weg voor feministen*
Nu ik het over feministen heb, ze mogen dan wel vinden dat vrouwen minder moeite voor hun uiterlijk moeten doen enzoveurts, maar willen ze de betere man krijgen moeten ze toch wat aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 23:18
AzN
AzN is offline
Veel buitenlandse meiden krijgen thuis problemen als ze aan komen zetten met 'n westerse jongen als hun vriend. Volgens mij speelt dat ook 'n rol in hun (flirt)gedrag ten opzichte van die westerse jongens. Ik bedoel, wie weet verbieden hun ouders of zij zichzelf zelfs om iets te beginnen met één van hen.
Oud 05-06-2011, 07:45
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik vind het echt niet kunnen hoe nietzoknap zoveel meisjes zijn, waar dan ook vandaan. Tuurlijk, ze zien er niet verkeerd uit maar als je echt gaat kijken wie je nou echt knap vindt. Gelukkig heb ik er daar zelf één van *kijkt, hoewel anoniem, arrogant* Daar moet echt wat aan gedaan worden.
Nu ik het over feministen heb, ze mogen dan wel vinden dat vrouwen minder moeite voor hun uiterlijk moeten doen enzoveurts, maar willen ze de betere man krijgen moeten ze toch wat aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Haha, als jij knapheid gelijk vindt aan hoeveel moeite iemand aan zijn uiterlijk besteedt, dan val jij dus op make-up Lijkt me eerder andersom: hoe minder moeite iemand hoeft te besteden aan z'n uiterlijk, hoe knapper ze zijn (want hoe minder ze hoeven te corrigeren).

@Reverend: grappig, ik heb een ex met min of meer exotisch uiterlijk (half Afghaans) en die vond getinte/donkere meisjes juist helemaal niet knap en vooral blanke. Wat jongens betreft is er voor mij weinig verschil... hoewel, halfbloedjes zijn meestal wel het knapst eigenlijk. Maar niet per se het lekkerst.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 12:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
dit
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 17:00
Afwezignummer2
Citaat:
Haha, als jij knapheid gelijk vindt aan hoeveel moeite iemand aan zijn uiterlijk besteedt, dan val jij dus op make-up Lijkt me eerder andersom: hoe minder moeite iemand hoeft te besteden aan z'n uiterlijk, hoe knapper ze zijn (want hoe minder ze hoeven te corrigeren).
Sorry, ik ben niet altijd even goed met uitleggen.
Ga uit van een basismodel vrouw. Vrouwen die iets aan hun uiterlijk doen zullen inderdaad meer makeup gebruiken, maar ook zullen ze meer op de rest van hun lichaam letten. Dus sporten in plaats van een workshop boomknuffelen of van hun geld meer richten op goede kleding in plaats van op ehm.. Zie je waarop ik doel?
Nu kan je zeggen dat het ook om innerlijk gaat, maar wie zegt dat vrouwen die om hun uiterlijk geven niet aardig kunnen zijn?
Aan het begin van mijn post staat ook dat zoveel meisjes niet bijzonder zijn, niet verkeerd maar ook niet knap. Vandaar het beeld dus van een basismodel, gemidelde, vrouw.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Sorry, ik ben niet altijd even goed met uitleggen.
Ga uit van een basismodel vrouw. Vrouwen die iets aan hun uiterlijk doen zullen inderdaad meer makeup gebruiken, maar ook zullen ze meer op de rest van hun lichaam letten. Dus sporten in plaats van een workshop boomknuffelen of van hun geld meer richten op goede kleding in plaats van op ehm.. Zie je waarop ik doel?
Nu kan je zeggen dat het ook om innerlijk gaat, maar wie zegt dat vrouwen die om hun uiterlijk geven niet aardig kunnen zijn?
Aan het begin van mijn post staat ook dat zoveel meisjes niet bijzonder zijn, niet verkeerd maar ook niet knap. Vandaar het beeld dus van een basismodel, gemidelde, vrouw.
Dit slaat nog steeds nergens op.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 20:10
Afwezignummer2
Citaat:
Dit slaat nog steeds nergens op.
Wat verwachtte je? Dat alleen innerlijk telt en het uiterlijk maar een fractie is van wat een man wilt? Dat iedere vrouw mooi is en ze allemaal iemand hebben die ze voorbestemd zijn te hebben?
Zoniet slaan mijn posts tenminste niet nergens op.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 03:12
Verwijderd
Citaat:
Wat verwachtte je? Dat alleen innerlijk telt en het uiterlijk maar een fractie is van wat een man wilt? Dat iedere vrouw mooi is en ze allemaal iemand hebben die ze voorbestemd zijn te hebben?
Zoniet slaan mijn posts tenminste niet nergens op.
Omdat jij veel tijd besteden aan het uiterlijk en veel geld besteden aan kleding gelijk stelt aan aantrekkelijkheid. Ik ken genoeg meiden die hartstikke mooi zijn zonder dat ze honderden euro's per week aan kleding uitgeven of 10 lagen make-up nodig hebben.

Er is geen 'basismodel' vrouw.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2011, 08:46
Verwijderd
Afwezignummer2 denkt dat wij vinden dat alleen innerlijk telt Syori Hahahahah dit is komisch.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 10:23
Verwijderd
Wat een hoop tekst om zoiets simpels over te brengen. En dan nog onduidelijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Afwezignummer2 denkt dat wij vinden dat alleen innerlijk telt Syori Hahahahah dit is komisch.
Ja, ik heb het woord innerlijk niet eens in de mond genomen.

Het is helemaal grappig dat hij indirect zichzelf 'de betere man' noemt in dit stukje:

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 14:40
Verwijderd
Alsof een feminist 'de betere man' nodig heeft
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Alsof een feminist 'de betere man' nodig heeft
<3

Daarnaast geloof ik niet dat hij snapt wat een feminist eigenlijk inhoudt. Het is echt niet zo dat alle feministen in tuinbroeken met kort haar en een onverzorgd hoofd door de stad rennen om te roepen dat alle mannen eikels zijn en ze 'de vrouw' maar moeten nemen zoals ze is.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 16:45
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
<3

Daarnaast geloof ik niet dat hij snapt wat een feminist eigenlijk inhoudt. Het is echt niet zo dat alle feministen in tuinbroeken met kort haar en een onverzorgd hoofd door de stad rennen om te roepen dat alle mannen eikels zijn en ze 'de vrouw' maar moeten nemen zoals ze is.
Niet?

OT: ik snap wel wat afwezignummer2 bedoelt, maar de verwoording is een beetje gaar.

Colcusie: Hij vindt dat het uiterlijk van een vrouw meer meetelt dan gedacht wordt. Het innerlijk is wel belangrijk, maar vaagt het uiterlijk niet compleet weg (het oog wilt ook wat).
(@ afwezignummer2 correct me if i'm wrong)
Oud 06-06-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Niet?

OT: ik snap wel wat afwezignummer2 bedoelt, maar de verwoording is een beetje gaar.

Colcusie: Hij vindt dat het uiterlijk van een vrouw meer meetelt dan gedacht wordt. Het innerlijk is wel belangrijk, maar vaagt het uiterlijk niet compleet weg (het oog wilt ook wat).
Maar daar is waarschijnlijk iedereen het over eens.

Zijn belachelijke statement dat vrouwen op één of andere manier mooier zijn als ze 'veel aandacht aan hun uiterlijk besteden' of 'hun geld aan 'goede kleding' (wtf is 'goede' kleding?) besteden' slaat gewoon nergens op.

En er is geen 'basismodel' vrouw.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Zijn belachelijke statement dat vrouwen op één of andere manier mooier zijn als ze 'veel aandacht aan hun uiterlijk besteden' of 'hun geld aan 'goede kleding' (wtf is 'goede' kleding?) besteden' slaat gewoon nergens op.

En er is geen 'basismodel' vrouw.
Inderdaad, ik ben wel heel erg benieuwd hoe hij daar aan komt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Niet?

Dat vecht ook niemand aan? Natuurlijk telt het uiterlijk mee, dat hebben we honderd topics geleden al vastgesteld. Zijn theorie over wat er dan moet gebeuren om 'de betere man' aan te trekken, dát vinden we belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 19:15
Verwijderd
Jullie zijn ook gewoon een beetje bitter omdat het maar niet wil lukken om de betere man aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 19:19
Verwijderd
Zo goed als afwezignummer2 gaat natuurlijk ook niet lukken. En dat terwijl ik heel regelmatig sport. Komt vast omdat ik te arm ben om nieuwe kleren te kopen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Zo goed als afwezignummer2 gaat natuurlijk ook niet lukken. En dat terwijl ik heel regelmatig sport. Komt vast omdat ik te arm ben om nieuwe kleren te kopen
Of je nek is niet sterk genoeg om die 20 plakkaten make-up te tillen..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 19:46
Verwijderd
Even voor mijn beeldvorming, wat wordt er verstaan onder ' de betere man'? Want anders zal ik toch echt moeten gaan werken ipv studeren, anders kan ik niet genoeg geld aan mezelf uitgeven en kom ik dus nooit aan de betere man!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 20:07
Verwijderd
Knap, intelligent, hardwerkend, creatief, sociaal, goed gevoel voor humor, houdt van kinderen en dieren, en retegoed in bed natuurlijk. Mis ik nog wat?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 21:34
Verwijderd
$$
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 21:49
Verwijderd
Oh ja maar de combinatie van intelligent en hardwerkend leidt over het algemeen altijd wel tot een fatsoenlijk inkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten