Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 20:34
LisjeB
LisjeB is offline
Wat vind jij, kun je een relatie of vriendschap uitmaken door een uitmaak kaart te sturen?
Stuur je deze dan per post (persoonlijk) of stuur je hem als e-card?
Graag jouw mening..!!
Advertentie
Oud 10-04-2011, 20:39
Em.
Em. is offline
Alleen als je jonger bent dan twaalf en het aantal dagen dat je de relatie hebt op twee handen te tellen valt. Dan kan het nog. Want zelfs een smsje sturen vind ik bijna aardig worden naast zoiets als even leuk een 'uitmaakkaart' uitkiezen die vast en zeker ook nog "grappig" zijn.

Oh, en je komt hier niet toevallig om reclame te maken, hmm?
Oud 10-04-2011, 20:48
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Alleen als je jonger bent dan twaalf en het aantal dagen dat je de relatie hebt op twee handen te tellen valt. Dan kan het nog. Want zelfs een smsje sturen vind ik bijna aardig worden naast zoiets als even leuk een 'uitmaakkaart' uitkiezen die vast en zeker ook nog "grappig" zijn.

Oh, en je komt hier niet toevallig om reclame te maken, hmm?
Je antwoord is dus duidelijk dat kan niet, bedankt voor je mening.
Oud 10-04-2011, 20:50
Em.
Em. is offline
Nou ja, ik denk dat de meesten dat wel vinden. Ik vind 'uitmaakkaarten' sowieso een belachelijk concept. Die mag je nooit serieus sturen imo. Als ik zo kijk zijn ze ook vet lullig. Dat doe je toch niet.
Oud 10-04-2011, 20:54
Verwijderd
nogal laf als je wél de vriendschap/relatie wilt verbreken en dat niet eens face to face wil doen. Die ander kan dan ook niet reageren.
Oud 10-04-2011, 20:55
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Nou ja, ik denk dat de meesten dat wel vinden. Ik vind 'uitmaakkaarten' sowieso een belachelijk concept. Die mag je nooit serieus sturen imo. Als ik zo kijk zijn ze ook vet lullig. Dat doe je toch niet.
Jammer te horen dat je het een "belachelijk concept" vindt, er worden ook relaties met een sms of zelfs op twitter uitgemaakt. Vet lullig is een optie maar subtiel is ook een keuze, wel schrijf je jouw persoonlijk verhaal op de kaart wat het toch persoonlijk maakt.
Oud 10-04-2011, 20:56
Em.
Em. is offline
Ja ja, vast. Sms is tenminste niet zo gemaakt "grappig" met een tekst als 'Vrouwen kunnen een orgasme faken / ik de hele relatie' dus.
Oud 10-04-2011, 20:56
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
nogal laf als je wél de vriendschap/relatie wilt verbreken en dat niet eens face to face wil doen. Die ander kan dan ook niet reageren.
Je kunt altijd reageren door een kaart terug te sturen, voor veel jongens en meisjes is het uitmaken van een relatie niet het makkelijkste om te doen. De confrontatie aangaan is een drempel.
Oud 10-04-2011, 20:58
Em.
Em. is offline
Je kunt ook reageren door een sms terug te sturen. En dan staan er tenminste geen dingen op als 'ik haat je'. En juist de confrontatie aangaan is wel het laatste wat je kunt doen voor je relatie... zo'n kaart sturen is inderdaad erg laf. En dan zijn er genoeg andere laffe manieren die tenminste niet zo'n semi-grappige tekst hebben. Want uitmaken is niet grappig en niet leuk, en als je bij het uitmaken een tekst wilt gebruiken als 'ik haat je' of 'ik fake de hele relatie' dan heb je imo dus geen echte/goede relatie gehad.
Oud 10-04-2011, 21:09
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je kunt altijd reageren door een kaart terug te sturen, voor veel jongens en meisjes is het uitmaken van een relatie niet het makkelijkste om te doen. De confrontatie aangaan is een drempel.
Als mensen stoer genoeg zijn om een relatie aan te gaan moeten ze ook stoer genoeg zijn om het face to face uit te maken.
Oud 10-04-2011, 21:11
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Je kunt ook reageren door een sms terug te sturen. En dan staan er tenminste geen dingen op als 'ik haat je'. En juist de confrontatie aangaan is wel het laatste wat je kunt doen voor je relatie... zo'n kaart sturen is inderdaad erg laf. En dan zijn er genoeg andere laffe manieren die tenminste niet zo'n semi-grappige tekst hebben. Want uitmaken is niet grappig en niet leuk, en als je bij het uitmaken een tekst wilt gebruiken als 'ik haat je' of 'ik fake de hele relatie' dan heb je imo dus geen echte/goede relatie gehad.
Jij bent dus van mening dat je het uitmaken van je relatie beter kunt doen met een sms-je dan met een kaart??
Oud 10-04-2011, 21:12
Qimm
Qimm is offline
omg, is er nu serieus een discussie over dat uitmaken met een kaart/briefje een reeele optie is?

_O-

Nee, dat is het niet. Mensen lullen zowieso al te veel via sms/hyves/facebook/e-mail en meer van die onpersoonlijke onzin. Doe dan tenminste de serieuze zaken des levens in het echte leven. Als je je relatie ook maar enigzins serieus hebt genomen, gewoon met gesproken woorden terwijl je je in dezelfde ruimte bevindt.
Oud 10-04-2011, 21:12
anne11112
anne11112 is offline
Vind het belachelijk en Kansloos als je via kaart doet..

als je van diegene hield, moet je ook gewoon het persoonlijk recht in gezicht zeggen.. Kun je ook uitleggen waarom ofz. Kun je de reactie zien...

Kortom; Nutteloos
Oud 10-04-2011, 21:18
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Vind het belachelijk en Kansloos als je via kaart doet..

als je van diegene hield, moet je ook gewoon het persoonlijk recht in gezicht zeggen.. Kun je ook uitleggen waarom ofz. Kun je de reactie zien...

Kortom; Nutteloos
Als je je relatie wilt uitmaken ben je meestal wel klaar met je geliefde, het uitleggen kunnen sommige beter door het op te schrijven, (denk aan een liefdesbrief) Veel schrijven makkelijker een brief dan recht op hem of haar af te stappen.
Oud 10-04-2011, 21:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als je je relatie wilt uitmaken ben je meestal wel klaar met je geliefde, het uitleggen kunnen sommige beter door het op te schrijven, (denk aan een liefdesbrief) Veel schrijven makkelijker een brief dan recht op hem of haar af te stappen.
Het mooi verwoorden van hoe veel je wel niet van iemand houdt is wat moeilijker dan (zodra de relatie eenmaal helemaal over is van jouw kant) duidelijk maken dat je er geen toekomst in ziet. Daarvoor hoef je geen hele literatuurachtige teksten te gebruiken om dat duidelijk te maken.
Oud 10-04-2011, 21:31
LisjeB
LisjeB is offline
Wat als je vriend of vriendin vreemd is geweest? Heb jij dan zin om met hem of haar leuk een gesprek te voeren...??
Oud 10-04-2011, 21:32
Qimm
Qimm is offline
persoonlijk de brief afleveren waar je het hoe en waarom van het beeindigen van de relatie beschrijft is nog tot daar aan toe. Dan kun je daarna altijd nog verder sámen praten.
Ik ben ook ooit aan de kant gezet met een mailtje ik heb me nog nooit zo verloren gevoeld, ik kon mijn gevoelens helemaal niet uitdrukken en ik had zo veel vragen die ik niet kon stellen. Echt knap beroerd

het uitmaken is NOOIT een leuk gesprek, maar wel nuttig.
Oud 10-04-2011, 21:32
LisjeB
LisjeB is offline
Of wat als jij bent vreemd geweest? Durf jij de confrontatie dan aan te gaan..??
Oud 10-04-2011, 21:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Of wat als jij bent vreemd geweest? Durf jij de confrontatie dan aan te gaan..??
Een beetje hetzelfde antwoord als mijn vorige maar dan nu ietsjes anders:
Als iemand zo stoer is om vreemd te gaan moet die persoon ook maar zo stoer zijn om dat tegen zijn/haar vriend(in) te vertellen.
Oud 10-04-2011, 21:36
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
persoonlijk de brief afleveren waar je het hoe en waarom van het beeindigen van de relatie beschrijft is nog tot daar aan toe. Dan kun je daarna altijd nog verder sámen praten.
Ik ben ook ooit aan de kant gezet met een mailtje ik heb me nog nooit zo verloren gevoeld, ik kon mijn gevoelens helemaal niet uitdrukken en ik had zo veel vragen die ik niet kon stellen. Echt knap beroerd

het uitmaken is NOOIT een leuk gesprek, maar wel nuttig.
Kon je niet via een mailtje/msn of weet ik veel wat je vragen terug sturen? (is natuurlijk nog steeds niet wat je het liefst had gewild maar dan kan je iig je vragen stellen (en maar hopen dat ze ooit nog beantwoord worden)) of had je zo iets van: laat maar zitten ik wil niks meer met je te maken hebben?
Oud 10-04-2011, 21:37
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Een beetje hetzelfde antwoord als mijn vorige maar dan nu ietsjes anders:
Als iemand zo stoer is om vreemd te gaan moet die persoon ook maar zo stoer zijn om dat tegen zijn/haar vriend(in) te vertellen.
Dat ben ik met je eens..maar er zijn er genoeg die dat niet doen..vandaar mijn topic: Uitmaken met een kaart?
Oud 10-04-2011, 21:39
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat ben ik met je eens..maar er zijn er genoeg die dat niet doen..vandaar mijn topic: Uitmaken met een kaart?
Nooit. Als het mogelijk is (je woont dicht genoeg bij elkaar) face to face. Anders via msn of een andere manier waarop je normaal contact hebt.

Heb het zelf ooit uit moeten maken via msn. Beviel me totaal niet, maar om nou even het vliegtuig te pakken om het uit te maken kan natuurlijk ook niet (was een extreme lange afstandsrelatie )
Oud 10-04-2011, 21:40
Qimm
Qimm is offline
hij meldde aan het eind van de mail dat ik hem niet hoefde te bellen en hij was ook niet online, hij kon het niet aan om met mij te praten (ja daaaag en ik dan?). Hebben een paar dagen later afgesproken. Ik had in de tussentijd al mijn gedachten opgeschreven omdat ik zo in de war was dat ik niet zeker wist of ik me wel duidelijk uit kon drukken.
Ik voelde me een stuk rustiger nadat ik hem gewoon even echt gezien had, tot toen toe leek het allemaal een boze droom, hiermee wist ik zeker dat het over was.
Oud 10-04-2011, 21:43
honkballertje
honkballertje is offline
Dat heb ik nog niet vaker gehoord (het uitmaken en daar niet over kunnen praten terwijl die persoon het dan uitmaakt)
Gelukkig hebben jullie nog wel een keer een kans gehad om er over te praten.
Oud 10-04-2011, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, welkom in de echte wereld.
Advertentie
Oud 10-04-2011, 21:45
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
omg, is er nu serieus een discussie over dat uitmaken met een kaart/briefje een reeele optie is?

_O-

Nee, dat is het niet. Mensen lullen zowieso al te veel via sms/hyves/facebook/e-mail en meer van die onpersoonlijke onzin. Doe dan tenminste de serieuze zaken des levens in het echte leven. Als je je relatie ook maar enigzins serieus hebt genomen, gewoon met gesproken woorden terwijl je je in dezelfde ruimte bevindt.
Wat je zegt klopt, wat er gebeurt is wat anders...
Oud 10-04-2011, 21:46
Qimm
Qimm is offline
ja, helaas wel, dus niet stimuleren met kaartjes
Oud 10-04-2011, 21:47
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Ja, welkom in de echte wereld.
Je bedoeld die "Harde" echte wereld??
Oud 10-04-2011, 21:47
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
ja, helaas wel, dus niet stimuleren met kaartjes
Topic is een vraag geen todo..
Oud 10-04-2011, 21:48
honkballertje
honkballertje is offline
Een kaartje snap ik sowieso niet. Dan heb je een kaart geschreven en dan? Dan doe je die op de post en komt die pas een paar dagen later aan bij je vriend/vriendin. Wat moet je dan in die tussentijd doen? Doen alsof er niks aan de hand is? En je weet überhaupt niet wanneer de kaart precies aangekomen is dus je weet ook niet wanneer je een boze reactie kan verwachten (als die komt ). Ik zie het nut echt niet...
Oud 10-04-2011, 21:51
Verwijderd
Een kaart is nog erger dan een mail of sms. Een mail of sms is ook niet goed, maar tenminste nog privé. Een kaart ligt gewoon open en bloot op de deurmat, dus goede kans dat je moeder die eerst leest. En dan zegt "He Liesje, er is post voor je van je vriendje, hij maakt het uit".
Oud 10-04-2011, 21:51
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Een kaartje snap ik sowieso niet. Dan heb je een kaart geschreven en dan? Dan doe je die op de post en komt die pas een paar dagen later aan bij je vriend/vriendin. Wat moet je dan in die tussentijd doen? Doen alsof er niks aan de hand is? En je weet überhaupt niet wanneer de kaart precies aangekomen is dus je weet ook niet wanneer je een boze reactie kan verwachten (als die komt ). Ik zie het nut echt niet...
De kaart wordt de volgende dag bezorgt dus heel lang hoef je niet te doen alsof.
Als je het uit wilt maken doe je dit ook niet van de een op de andere dag....
Oud 10-04-2011, 21:52
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Een kaart is nog erger dan een mail of sms. Een mail of sms is ook niet goed, maar tenminste nog privé. Een kaart ligt gewoon open en bloot op de deurmat, dus goede kans dat je moeder die eerst leest. En dan zegt "He Liesje, er is post voor je van je vriendje, hij maakt het uit".
De kaart stuur je natuurlijk persoonlijk in een geadresseerde enveloppe.
Oud 10-04-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Wat als je vriend of vriendin vreemd is geweest? Heb jij dan zin om met hem of haar leuk een gesprek te voeren...??
Ja ik vind het niet leuk om een moeilijk gesprek met mijn vriend te voeren, dus ik maak het maar niet uit.... Oh wacht hier is een uitmaakkaart! Nu is mijn probleem opgelost!

Wat Heb je 'de uitmaakkaart' verzonnen als 'origineel, nieuw product' voor economie ofzo, dat je het zo wilt promoten

Serieus de enige mensen die een relatie niet face to face verbreken zijn onder de 18 jaar of ze zijn geestelijk nog een kind. Die mensen zijn sowieso te zielig om serieus te nemen.
Verwijderd
Citaat:
De kaart stuur je natuurlijk persoonlijk in een geadresseerde enveloppe.
Maar waarom zou je dan een kaart sturen, en geen brief? Er zijn 2 redenen waarom mensen voor een kaart ipv een brief kiezen:
- het heeft een plaatje waardoor je het leuk een tijdje op je prikbord kan hangen of op de schouw kan zetten, om jezelf aan te herinneren. Iets wat je met een uitmaakkaart toch liever niet wil.
- uit gemakzucht omdat er al voorgedrukte tekst op staat en je er alleen maar je naam onder hoeft te zetten. Iets wat me in het geval van uitmaken niet aan te bevelen lijkt.
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt die "Harde" echte wereld??
Ja. Je kunt je daar wel leuk voor afsluiten door kaartjes te gaan sturen, maar zo werkt het natuurlijk niet he.
Oud 10-04-2011, 22:03
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Maar waarom zou je dan een kaart sturen, en geen brief? Er zijn 2 redenen waarom mensen voor een kaart ipv een brief kiezen:
- het heeft een plaatje waardoor je het leuk een tijdje op je prikbord kan hangen of op de schouw kan zetten, om jezelf aan te herinneren. Iets wat je met een uitmaakkaart toch liever niet wil.
- uit gemakzucht omdat er al voorgedrukte tekst op staat en je er alleen maar je naam onder hoeft te zetten. Iets wat me in het geval van uitmaken niet aan te bevelen lijkt.
Bijna, je schrijft in je eigen woorden (niet alleen je naam) waarom dat jij het uit wilt maken..Het komt op het zelfde neer als een brief sturen alleen heb je nu een voorgedrukte afbeelding op de voorkant..
Oud 10-04-2011, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Bijna, je schrijft in je eigen woorden (niet alleen je naam) waarom dat jij het uit wilt maken..Het komt op het zelfde neer als een brief sturen alleen heb je nu een voorgedrukte afbeelding op de voorkant..
Ja, precies. Dus dan kun je net zo goed geen kaart sturen. Als je toch zelf tekst moet schrijven, en de ontvanger gaat de afbeelding toch niet bekijken, waarom zou je dan een kaart kopen ipv een briefje schrijven?
Oud 10-04-2011, 22:05
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Ja ik vind het niet leuk om een moeilijk gesprek met mijn vriend te voeren, dus ik maak het maar niet uit.... Oh wacht hier is een uitmaakkaart! Nu is mijn probleem opgelost!

Wat Heb je 'de uitmaakkaart' verzonnen als 'origineel, nieuw product' voor economie ofzo, dat je het zo wilt promoten

Serieus de enige mensen die een relatie niet face to face verbreken zijn onder de 18 jaar of ze zijn geestelijk nog een kind. Die mensen zijn sowieso te zielig om serieus te nemen.
Jouw mening is dat mensen onder de 18 jaar "te zielig zijn om serieus te nemen"??
Oud 10-04-2011, 22:05
Verwijderd
Niet dat ik het uitmaken per brief wil aanmoedigen. Als iemand goed genoeg was om verkering mee te hebben, dan verdient diegene het ook dat die verkering face-to-face wordt verbroken.
Oud 10-04-2011, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Jouw mening is dat mensen onder de 18 jaar "te zielig zijn om serieus te nemen"??
Mensen die een relatie niet face-to-face verbreken. Beetje dubbelzinnige zin, dat zal wel moeilijk zijn, sorry.
Oud 10-04-2011, 22:10
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Niet dat ik het uitmaken per brief wil aanmoedigen. Als iemand goed genoeg was om verkering mee te hebben, dan verdient diegene het ook dat die verkering face-to-face wordt verbroken.
Eens, maar wat als diegene niet goed genoeg voor je was/is en dat je het uit wilt maken zonder hem nog te hoeven zien..Wat als hij of zij wat heeft gedaan wat echt niet door de beugelkan.?
Oud 10-04-2011, 22:12
Verwijderd
Dan moet je maar even door de zure appel heen bijten. Je hebt toch zelf ooit ervoor gekozen om wat met diegene te beginnen.

En als-ie nou echt je moeder heeft vermoord ofzo, dan is uitmaken weer een overbodige stap en kun je zonder dat het contact verbreken, dan is het wel duidelijk dat je 'm niet meer hoeft.
Oud 10-04-2011, 22:18
LisjeB
LisjeB is offline
Bedankt voor jullie meningen.www.ikmaakreclameohnoes.nl

Laatst gewijzigd op 12-04-2011 om 23:05.
Oud 10-04-2011, 22:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eens, maar wat als diegene niet goed genoeg voor je was/is en dat je het uit wilt maken zonder hem nog te hoeven zien..Wat als hij of zij wat heeft gedaan wat echt niet door de beugelkan.?
1e scenario: hoe zielig ben je dan, dat je die ander niet meer onder ogen wil komen, gemakzuchtig hoor (en erg egoïstisch, ik ben er klaar mee en die ander hefet dat maar gewoon te accepteren zonder tegenspraak). Je hebt toch een relatie gehad? De ander is niet van de een op de andere dag niet meer geschikt/gped genoeg voor jou. Maak het gewoon netjes af

2e scenario: Juist dan wil ik graag face to face mijn zegje doen. Ik wil dat graag een excuus of een verdomd goede reden horen voor wat er gebeurd is. Iets met closure ofzo.

ik kan er gewoon echt, écht met m'n hoofd niet bij dat je ineens, van de een op de andere dag, de ander niet meer wil zien omdat jij in je eentje hebt bedacht dat het over is. Wtf, echt? Ik vind dat echt zielig, gemakzuchtig en egoïstisch.
Stel je voor dat je een huwelijk van 20 jaar beendigt met een kaartje.

Hallo,

Zoals je ziet heb ik mijn spullen gepakt. Je mag het huis en de auto wel houden. Ik heb een nieuw plekje voor mezelf gevonden. Ik vind toch dat we niet goed genoeg bij elkaar passen. Ik heb daarom ook geen zin meer om je te zien. Ik wens je veel succes in je verdere leven.

Doei

en dan een leuk plaatje op de voorkant natuurlijk.

zie je het gebeuren? :')

edit: omg @ website 'er is maar 1 ding dat ik meer haat dan school. En dat ben jij?' Honestly? De rest durf ik niet eens te bekijken
Oud 10-04-2011, 22:22
Verwijderd
Die teksten op die kaarten
Oud 10-04-2011, 22:23
Verwijderd
Reclame reclame spamspamspam ban verwijder!
Oud 10-04-2011, 22:24
Jefar
Jefar is offline
Ik bespeur réclame damens en heren!
Verwijderd
*voegt toe aan lijst zielige mensen* mensen die reclame nodig hebben op s.com
Jefar
Jefar is offline
Bijna allemaal tegelijk xD
Advertentie