Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2011, 18:57
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
Ik heb ontstoken amandelen ben naar de dokter geweest en heb antibiotica gehad. Heeft iemand hier ervaring mee of antibiotica werkt? En anders het weghalen van amandelen ik hoor dat dat best pijnlijk is namelijk.
Oud 03-04-2011, 19:01
Verwijderd
Antibiotica bieden gigantische verlichting Amandelen 'pellen' (de ingreep bij volwassenen, want voor knippen zitten ze al te vast gegroeid) gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.

Ik heb ervaring met alle aspecten ervan Dus wat zou je verder willen weten?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het hangt ervan af of ze ontstoken zijn door een bacteriële of virale infectie. Antbiotica werken alleen tegen bacteriën dus als je een virusinfectie hebt zal het niet veel uitmaken, anders werkt het alleen als de bacteriën die de infectie veroorzaken gevoelig zijn voor het antibioticum wat je voorgeschreven gekregen hebt.
Oud 04-04-2011, 07:29
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
Wat als het dan een virale infectie is, moet ik dan andere medicijnen of moeten ze er dan toch uit? En de dokter zei dat ik na 2 dagen het moet merken als ik dan niet merk moet ik dan weer naar de dokter?
Oud 04-04-2011, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tegen een virale infectie kan je vrij weinig doen behalve gewoon uitzieken. Je amandelen er uit halen nadat ze een keer ontstoken zijn lijkt me een beetje onnodig, dan moet je het echt wel vaker hebben.
Oud 04-04-2011, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Tegen een virale infectie kan je vrij weinig doen behalve gewoon uitzieken. Je amandelen er uit halen nadat ze een keer ontstoken zijn lijkt me een beetje onnodig, dan moet je het echt wel vaker hebben.
Citaat:
Amandelen 'pellen' gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 08:35
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
vandaag moest ik bloed laten prikken voor onderzoek of het geen pfeiffer is de dokter heeft ook nog even gekeken en zei dat het er iets beter uitzag maar dat het van de week niks meer word.
Oud 05-04-2011, 18:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Antibiotica bieden gigantische verlichting Amandelen 'pellen' (de ingreep bij volwassenen, want voor knippen zitten ze al te vast gegroeid) gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.

Ik heb ervaring met alle aspecten ervan Dus wat zou je verder willen weten?
Bij mij zijn ze vroeger gepeld en toen zijn ze weer aangegroeid. Dat is dus compleet nutteloos geweest.
En de dokter zei een tijdje terug dat ik moest overwegen om mijn amandelen te laten weghalen. Dus toen had ik het idee dat hij het toch wel over echt verwijderen had eigenlijk.

Maar ontopic: als je amandelen één keer ontstoken zijn, hoeven ze er nog niet meteen uit Veel drinken, ijsjes eten, lekker veel slapen, thee met honing drinken, gezond eten, etc.
Oud 05-04-2011, 18:20
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
De rest van de week word het in ieder geval rustig aan doen en de antibiotica het werk laten doen. Ach hoef tenminste niet naar school hopelijk is het wel beter voor volgende week woensdag dan is het namelijk toetsweek
Oud 05-04-2011, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Bij mij zijn ze vroeger gepeld en toen zijn ze weer aangegroeid. Dat is dus compleet nutteloos geweest.
En de dokter zei een tijdje terug dat ik moest overwegen om mijn amandelen te laten weghalen. Dus toen had ik het idee dat hij het toch wel over echt verwijderen had eigenlijk.

Maar ontopic: als je amandelen één keer ontstoken zijn, hoeven ze er nog niet meteen uit Veel drinken, ijsjes eten, lekker veel slapen, thee met honing drinken, gezond eten, etc.
Euh Geknipt dan toch, en toen weer aangegroeid?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten