Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 17:45
Amma
Amma is offline
Binnenkort moeten mijn amandelen er misschien uit.
Ik zie er nogal tegenop omdat het na de operatie nogal pijnlijk schijn te zijn, en kans hebt op nabloedingen.

Wie heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:15
gurl19
gurl19 is offline
zijn al tig topics over geweest!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:01
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb ze laten knippen toen ik 16 was. Ik heb geen nabloedingen gehad naderhand, wel veel pijn en slijmvorming. Ik ben er iets meer dan een week ziek van geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:17
MTpower
MTpower is offline
Een maat van mij moest dat ook, hadden ze verkeerd geknipt (z'n halsslagader), moest hij met de trauma helikopter naar Rotterdam.
Hij heeft er wel een tijdje last van gehad... nu nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:34
Amma
Amma is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-10-2005 @ 19:17 :
Een maat van mij moest dat ook, hadden ze verkeerd geknipt (z'n halsslagader), moest hij met de trauma helikopter naar Rotterdam.
Hij heeft er wel een tijdje last van gehad... nu nog steeds.
Dat klinkt niet fijn..

Maar zoiets gebeurt vast niet vaak, hoop ik
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:35
Amma
Amma is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 06-10-2005 @ 13:15 :
zijn al tig topics over geweest!
Als je niks nuttigs hebt te melden, zeg dan niks okee?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:51
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Amma schreef op 09-10-2005 @ 14:35 :
Als je niks nuttigs hebt te melden, zeg dan niks okee?
Ze heeft wel gelijk, als je even zoekt kom je een boel tegen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 17:27
Amma
Amma is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-10-2005 @ 14:51 :
Ze heeft wel gelijk, als je even zoekt kom je een boel tegen.
Dat zal dan wel, maar dat had ze ook op een andere manier kunnen zeggen, zodat ik er wat aan had gehad. Zolang zit ik nog niet op dit forum, dus ik weet dat nog niet allemaal

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 21:22
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
Ik heb ze er vorig jaar uit laten halen..
Ik had zo vaak keelontsteking..
Maar met een keelontsteking had ik meer pijn dan na de operatie !
Ik vond het heel erg mee vallen !

verder ook geen nabloedingen gehad, ben alleen ffies misselijk geweest maar dat kwam door het oude bloed wat nog in je mond/keel zit
Verder vond ik het allemaal erg mee vallen, na een week hing k al ondersteboven in de efteling
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:00
the exploding boy
the exploding boy is offline
je kan beter zorgen dat je de oorzaak van die ontstekingen weghaalt, nu haal je je amandelen wel weg, maar dan zal het via een ander orgaan zich toch nog uiten.

ik ben zwaar tegen amandelen uithalen , je hebt ze neit voor niks.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:10
Amma
Amma is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 10-10-2005 @ 13:00 :
je kan beter zorgen dat je de oorzaak van die ontstekingen weghaalt, nu haal je je amandelen wel weg, maar dan zal het via een ander orgaan zich toch nog uiten.

ik ben zwaar tegen amandelen uithalen , je hebt ze neit voor niks.
Ik heb dat ook weleens gehoord ja. En ook dat het niet veel uit schijnt te maken omdat je amandelen maar een heel klein deel zijn van je afweersysteem.
Maar goed, het vreemde is: Bijna een half jaar geleden waren ze heel erg onstoken en had ik hoge koorts. Dat ging na 2 dagen weer weg, en de ontsteking en de pijn dus ook. Maar de zwelling bleef, ze zijn nu nog zo dik dat het irritant is met eten, en 's nachts heb ik het soms benauwd. Ik heb 2 antibiotica kuren gehad, maar dat hielp niks
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:43
Verwijderd
vaak vormen chronisch of recidiverend ontstoken amandelen de oorzaak van luchtweginfecties (longontsteking, bronchitis)
je hebt ze inderdaad niet voor niets; je hebt ze om in je kindertijd je immuunsysteem te helpen ontwikkelen; daarna bieden ze een kleine ondersteuning aan je immuunsysteem. Maar zonder amandelen ben je beter af dan met chronisch of recidiverend ontstoken amandelen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 16:12
Enkie
Enkie is offline
Mijn amandelen zijn geknipt toen ik 5 was. Ik was nog klein, dus had er natuurlijk meer moeite mee dan oudere patiënten. Eerst moest ik een heel vies drankje innemen en vervolgens kreeg ik een kapje om. Drie keer in- en uitademen en ik sliep. Toen ik wakker werd had ik alleen keelpijn en moest ik veel ijsjes eten en drinken, maar dat wilde ik niet. Een week lang alleen yoghurt e.d. eten, daarna is het voorbij en merk je er nooit meer iets van.
Oja, en ik kreeg ook veel cadeautjes.

Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:12
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Amma schreef op 09-10-2005 @ 18:27 :
Dat zal dan wel, maar dat had ze ook op een andere manier kunnen zeggen, zodat ik er wat aan had gehad. Zolang zit ik nog niet op dit forum, dus ik weet dat nog niet allemaal
Net of jouw reactie op mijn post netjes was. Maar in iig rechtsonderin kun je zoeken. Als je daar amandelen eruit ofzo intypt vind je al die topics. Ik heb al verschillende keren mijn ervaringen gepost.

Maar iig het doet heel zeer, je hebt heel veel pijn, je kunt een week niet eten! Tenminste bij mij
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:21
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Bij mij er uit gehaald
na 1,5 week een nabloeding
weer een paar dagen ziekenhuis
weer een paar weken gemalen voer

bah!
Oud 10-10-2005, 19:59
Amma
Amma is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 10-10-2005 @ 20:21 :
Bij mij er uit gehaald
na 1,5 week een nabloeding
weer een paar dagen ziekenhuis
weer een paar weken gemalen voer

bah!
bah idd..

Hoe kwam die nabloeding dan? tijdens het eten of zo?
En dat na 1,5 week nog eens..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 22:56
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Amma schreef op 10-10-2005 @ 20:59 :
bah idd..

Hoe kwam die nabloeding dan? tijdens het eten of zo?
En dat na 1,5 week nog eens..
Die kwam gewoon ineens. Hoppa bloed uit je keel.....
Oud 11-10-2005, 08:40
the exploding boy
Citaat:
Sarah schreef op 10-10-2005 @ 15:43 :
vaak vormen chronisch of recidiverend ontstoken amandelen de oorzaak van luchtweginfecties (longontsteking, bronchitis)
je hebt ze inderdaad niet voor niets; je hebt ze om in je kindertijd je immuunsysteem te helpen ontwikkelen; daarna bieden ze een kleine ondersteuning aan je immuunsysteem. Maar zonder amandelen ben je beter af dan met chronisch of recidiverend ontstoken amandelen.
Dat laatste is zo, maar helaas ontwikkelen die klachten zich regelmatig later toch tot luchtwegklachen of lymfesysteem klachten en dan ben je verder van huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 08:43
the exploding boy
Citaat:
Amma schreef op 10-10-2005 @ 15:10 :
Ik heb dat ook weleens gehoord ja. En ook dat het niet veel uit schijnt te maken omdat je amandelen maar een heel klein deel zijn van je afweersysteem.
Maar goed, het vreemde is: Bijna een half jaar geleden waren ze heel erg onstoken en had ik hoge koorts. Dat ging na 2 dagen weer weg, en de ontsteking en de pijn dus ook. Maar de zwelling bleef, ze zijn nu nog zo dik dat het irritant is met eten, en 's nachts heb ik het soms benauwd. Ik heb 2 antibiotica kuren gehad, maar dat hielp niks
Antibiotica werkt idd niet altijd en het nadeel eraan is dat het je afweersysyteem dusdanig verzwakt ( al je darmbacterien zowat, die bijna je hele afweer regelen) dat je vaak meteen erna weer ziek wordt.
Misschient moet je eens 3x per dag spoelen met teatree oil ( 2 druppels in glas water + 1 druppel koffiemelk oid als emulgator en dan goed spoelen ermee, niet doorslikken ) Bij mij werkt het perfect als ik keelontstekingen etc. heb, aangezien het ontstekingsremmend werkt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 08:52
toemba
toemba is offline
probeer deze eens:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1268214

Ik heb er een etentje mee verloren

Eventjes iets recht zetten: Anitbiotica verzwakt je afweersysteem niet!!

Als je resistente bacterien in je darmen hebt zitten, dan kunnen die de overhand krijgen daar ja, maar dit heeft totaal NIETS met je afweersysteem te maken!!

Edit: hoe kom je er bij dat je darmbacterien "bijna je hele afweer regelen?!?"

Verder zijn bijna alle keelinfecties viraal, dus helpt een antibioticum inderdaad niet (want die werken alleen bij bacterien)
Oud 11-10-2005, 12:37
Amma
Amma is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 11-10-2005 @ 09:43 :
Antibiotica werkt idd niet altijd en het nadeel eraan is dat het je afweersysyteem dusdanig verzwakt ( al je darmbacterien zowat, die bijna je hele afweer regelen) dat je vaak meteen erna weer ziek wordt.
Misschient moet je eens 3x per dag spoelen met teatree oil ( 2 druppels in glas water + 1 druppel koffiemelk oid als emulgator en dan goed spoelen ermee, niet doorslikken ) Bij mij werkt het perfect als ik keelontstekingen etc. heb, aangezien het ontstekingsremmend werkt.
Dat zou ik kunnen proberen ja. Ik denk alleen niet dat het gaat helpen, aangezien mijn amandelen niet ontstoken zijn. Ze zijn niet pijnlijk, niet extreem rood en er zitten geen vlekjes of zo op.
Ze zijn alleen zo dik dat mn keel zowat wordt afgekneld. Dat is dus het vreemde..
Na de 2 antibiotica kuren zei de dokter dat als het vanzelf niet over zou gaan binnen ongeveer een maand, dat ik dan even terug moest komen. En dat is nu bijna 2 maanden geleden..
(ja ik ben een schijterd)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
toemba schreef op 11-10-2005 @ 09:52 :
Verder zijn bijna alle keelinfecties viraal, dus helpt een antibioticum inderdaad niet (want die werken alleen bij bacterien)
Niet eens bij alle bacterien
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:23
the exploding boy
Citaat:
toemba schreef op 11-10-2005 @ 09:52 :
probeer deze eens:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1268214

Ik heb er een etentje mee verloren

Eventjes iets recht zetten: Anitbiotica verzwakt je afweersysteem niet!!

Als je resistente bacterien in je darmen hebt zitten, dan kunnen die de overhand krijgen daar ja, maar dit heeft totaal NIETS met je afweersysteem te maken!!

Edit: hoe kom je er bij dat je darmbacterien "bijna je hele afweer regelen?!?"

Omdat dat gewoon zo is . Goede darmflora is een van de belangrijkste dingen om je afweersysteem sterk te houden. Die bacterien vernietigen heel wat infecties, je wilt niet weten hoe vaak jeanders ziek zou zijn.
Bovendien had ik het niet over resistente darmbacterien. Die kunnen namelijk alleen maar de overhand krijgen, als de rest te zwak is, wat door antibiotica vaak gebeurt.
Veel keelinfecties zijn idd. viraal, maar als het chronisch is, heeft het daar vaak weinig meer mee te maken, dan zit er gewoon ergens anders wat fout in je lichaam, anders zou je niet steeds die onstekingen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 14:59
merels
merels is offline
brood(korsten) eten helpt na de operatie
Oud 11-10-2005, 15:03
Enkie
Enkie is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 10-10-2005 @ 20:12 :
Net of jouw reactie op mijn post netjes was. Maar in iig rechtsonderin kun je zoeken. Als je daar amandelen eruit ofzo intypt vind je al die topics. Ik heb al verschillende keren mijn ervaringen gepost.

Maar iig het doet heel zeer, je hebt heel veel pijn, je kunt een week niet eten! Tenminste bij mij

Hmm bij mij viel het wel mee. Voor zover ik me het nog kan herinneren een dagje pijn, een weekje voorzichtig zijn en vloeibaar eten vreten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:08
merels
merels is offline
ja, als je jong bent doet het ook veel minder pijn
ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn amandelen en het voelt nu eenmaal naar. Maar het deed langer pijn dan een dag, er aangeraden/geboden twee weken thuis te blijven.
Oud 11-10-2005, 15:35
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 10-10-2005 @ 23:56 :
Die kwam gewoon ineens. Hoppa bloed uit je keel.....
Kad ook nabloeding. Ik was beetje verkouden geworden en moest soms hoestte. En toen wou er dus slijm uit en moest ik harder hoesten dat ik kon. Ik dacht dat ik stikte, en toen begon het ook ook nog te bloeden. Moest de dokter weer komen.. zucht

Ik had het trouwens na 5 dagen

Bij mij werd er trouwens aangeraden om een week thuis te blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:38
merels
merels is offline
Ik had alleen direct na de operatie op de kamer bloedingen maar verder niet. Wel naar trouwens.

Regels voor berichten