Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
bedankt voor de reacties,
van 1 van de sites die waffie heeft gegeven , staan hieronder de kenmerken. Ik zal onder de kenmerken zetten hoe dit met mij zit. - Mensen met autisme maken moeilijk contact erg veel last van heb weinig vrienden en in een voor mij nieuwe omgeving sta ik meestal direct alleen - kunnen zich slecht inleven in een ander een slecht inlevingsvermogen, Dit weet ik zelf niet goed, volgens mijn mentor, waar ik afgelopen woensdag nog een gesprek mee had heb ik wel een slecht inlevingsvermogen. - kunnen zich moeilijk verplaatsen in de gevoelens en gedachtes van anderen komt op het zelfde neer als hierboven - maken niet of nauwelijks oogcontact de mensen nemen meestal niet eens de moeite om mij aan te kijken dus ja. - er ontbreekt wederkerigheid in het contact (praten meer tegen iemand dan echt met iemand) hier, dit kan ik wel zeggen omdat dit ontzettend vaak tegen mij gezegd wordt, heb i kwel last van. - zijn vaak erg star en rigide Ik ben niet iemand die veel verboden dingen uithaald . - vertonen stereotiep gedrag (wiebelen, wiegen, fladderen) hier heb ik zover ik weet geen last van. - willen vaak hun zin doordrijven dit is bij mij weer wel het geval. Iets waar ik voor sta moet worden uitgevoerd - niet 'normaal' spreken; ik gebruik wel eens woorden waarvan ik de defenitie niet weet maar voor de rest heb ik hier geen last van. - kunnen slecht tegen veranderingen zoals eerder al vermeld ja hier heb ik last van - kunnen zich koppig of driftig uiten (meestal ingegeven door angst) jammer genoeg is dit ook bij mij het geval. Gebeurt in 1 keer. Iets kan mij in 1 seconde weer helemaal vrolijk maken of weer helemaal ongelukkig - kunnen dwangmatige gedragspatronen ontwikkelen. had ik vroeger last van nu niet meer - overgevoelig voor bepaalde geluiden, beelden of temperaturen alleen voor temperaturen, ook voor geuren maar dat zal er wel niet mee te maken hebben - houden niet van lichamelijk contact ik vermijd inderdaad lichamenlijk contact - houden zich fanatiek vast aan bepaalde routines dit doe ik maar dat zullen de meest mensen ook wel doen - onhandige stijve motoriek er wordt gezegt dat ik houterig loop maar verder ben ik wel erg lenig - lijken soms afwezig soms doet een vriend wat flauw als ik naar iets staar waar ik dan over na ga denken maar voor de rest niet. - nemen taal letterlijk voor sarcasme heb ik weinig gevoel. - sterk gehecht aan een bepaald voorwerp nou eigenlijk wel. ik heb een soort steentje die ik altijd bij me draag - eenzijdige belangstelling muziek ![]() nou dat was hem dan. Ik heb even nagevraagt wat de mensen er dan vn vonden, zij zeiden dat ik veel snelle stemmingswisselingen vertoon en veel patronen heb. nogmaals bedankt voor het snelle antwoorden. grtz |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 10:51. |
![]() |
|
@Ninadebeste
ws bedoelt hij een vaste volgorde aanhouden van dingen doen, ik heb ook autisme en ik heb bijvoorbeeld een soort van tic, dat ik in het weekend altijd om kwart voor 8 ga douchen, springt er een paar minuten voor me iemand anders in de douche dan flip ik helemaal en weet ik niet meer wat ik moet doen. 's ochtends voor school heb ik bijvoorbeeld een vaste volgorde van tas inpakken,haren doen etc. en als dat om wat voor reden dan ook niet gaat zoals altijd weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. ik denk dat de TS dat bedoelt |
![]() |
|
ik ben ook authist, maar ik zou als ik jou was gewoon Ff naar de ggd ofzo gaan, om het zeker te weten,
en wat waffie zegt over stempeltje is niet waar, alleen kunnen anderen er nu rekening mee houden, en kun je er zelf dingen aan veranderen Ik bedoel, iedereen heeft wat, de een is authist, de ander astma ofzo, niemand is perfect |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
^ maar als je wel last hebt van je stoornis - en de ts lijkt ergens last van te hebben - is het best fijn om te kunnen zeggen "Hee, ik heb autisme, ik kan niet zo goed tegen x, y en z, dus willen jullie erop letten om dat niet te doen?"
|
Wat Volk zegt.
Je kunt heel veel profijt van je diagnose hebben in de zin van pgb en andere hulp die je krijgt. maar je kunt er ook heel veel last van hebben doordat mensen zoiets hebben van ''die is psychisch niet helemaal lekker'' wat natuurlijk niet waar is. ik woon zelf in brabant, waar blijkbaar het percentage mensen met autisme erg hoog ligt, maar zelfs hier merk ik dat mensen anders tegen je kijken als je een diagnose hebt, of je er nu last van hebt of niet. |
![]() |
||
Citaat:
@waffie: Ik kom zelf ook uit Noord-Brabant (Beek en Donk om precies te zijn) en weet sinds 18 maart 2003 dat ik zelf het syndroom van Asperger heb, aangezien dat toen door een psychiater bij het RIAGG in Helmond bij mij is vastgesteld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je moet je helemaal niets laten aanpraten door je omgeving, echt niet. Je maakt het alleen maar ingewikkelder zo. En wat zeggen die tests op internet nou helemaal over jóú? Bijna iedereen heeft wel een stukje autisme in zich, dus druk jezelf geen stempel op als het niet hoeft
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Autistisch ._. Verwijderd | 91 | 02-04-2012 17:26 | |