Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2011, 10:09
Jan159
Jan159 is offline
Hallo iedereen,

Ik ben 16 jaar en vrij close met een meisje, maar we zijn (nog?) niet samen. Ze zit bij mij op school en we zitten zowat elke middag gezellig samen.
Mijn probleem is dat de examens gaan beginnen en ik constant aan haar denk. Tijdens de examens moet je je natuurlijk focussen op je leerstof, maar dit is extreem moeilijk aangezien ik constant aan haar moet denken... Ik wil haar echt niet verliezen en ik heb schrik dat het contact misschien een beetje verwaterd tijdens die periode van twee weken examens. Ik had haar wel gevraagd om na de examens samen iets te doen en daar reageerde ze positief op.
Mijn probleem is dat ik mij wil concentreren op mijn examens maar zij in mijn hoofd blijft ronddwalen. Ik heb schrikdat het contact verwaterd, dus wil ik haar smsen, maar daardoor kan ik me nog minder concentreren op mijn examens.

DUS, weet iemand hoe ik haar tijdelijk kan 'verbannen' uit mijn gedachten ofzo? Dat ik mij kan concentreren op mijn examens, want ik word er namelijk zot van. Maar anderzijds toch 1x per week proberen contact te hebben ofzo dat we tochnog contact blijven hebben...

Sorry voor dit chaos bericht en hopelijk snappen jullie mij/ kunnen jullie mij helpen.

Thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2011, 10:19
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet niet hoeveel discipline je hebt, maar je zou bijvoorbeeld aan je examens leren kunnen beginnen en zodra ze in je gedachten opspeelt, tegen jezelf zeggen, néé, ik ben nu bezig, zij komt later wel weer. Sowieso is het handig om een planning te maken voor het leren van je examens zodat je duidelijker weet wat je wanneer moet doen en wat je wanneer af wil hebben. Dan merk je het ook meteen als je minutenlang aan haar denkt in plaats van je examens leren.
En je kunt ook voor jezelf vaststellen dat je haar pas weer een smsje stuurt als je een bepaalde hoeveelheid werk af hebt.
Oud 03-12-2011, 11:07
Verwijderd
Inderdaad, en daar naast, ik denk niet dat het contact verwatert als je twee weken examens hebt. En zij begrijpt ook wel dat je moet leren! Dat je dan nog niets met elkaar hebt, maakt dan ook niet uit... Moet zij ook leren voor haar examens? Misschien heeft zij wel hetzelfde 'probleem'.
Maak gewoon een goede planning inderdaad en misschien dat je bijvoorbeeld 's avonds als je al de hele dag geleerd hebt even contact met haar kunt hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 11:14
Verwijderd
Deal with it.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 14:13
Vowel
Vowel is offline
Ik denk dat het onmogelijk is om ervoor te zorgen dat ze helemaal uit je gedachten is, maar het is wel mogelijk om het te "negeren."

Spreek met jezelf vaste tijden af om te studeren en houd je daar ook aan. Neem ook af en toe een pauze (dit is sowieso aan te raden, want je kunt niet uren achter elkaar effectief informatie opnemen).

En probeer ook niet te streng te zijn voor jezelf. Als het even niet lukt, dan lukt het even niet. Anders ga je er alleen maar een schuldgevoel bij creëren en dat werkt averechts.

In de pauzes die je hebt kun je toch gewoon af en toe even met haar praten, even een sms'je sturen, of wat dan ook? Ik neem aan dat zij ook wel kan begrijpen dat je druk bent met je examens. En sowieso: Als ze jou ook echt leuk vindt gaat dat echt niet zomaar voorbij, hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 20:39
Jan159
Jan159 is offline
Dankjulliewel voor jullie snelle reacties!

Maar zij heeft idd ook examens dus zij zit in hetzelfde schuitje.
Anyway, I got the point denk ik. Het zal sowiso een sucky periode worden maar achja, uitkijken naar de vakantie erna zeker ?
Nuja, aangezien ze positief reageerde op mijn verzoek om samen iets te gaan doen na de examens zal het allemaal wel meevallen ivm het 'verwateren van het contact' als ik jullie reacties zo lees?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 22:34
Vowel
Vowel is offline
Ja, het zal wel meevallen. Maar je hoeft toch ook niet helemaal niets van je te laten horen? Af en toe een sms'je, of even chatten op MSN als dat kan.. Dat is toch prima?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten