Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 20:21
floffy3
floffy3 is offline
Waarom zijn drugs eigenlijk legaal in nederland?
Het is toch een van de dingen dat gevaar vormt voor de anderen.. Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur en hierdoor, en nog wel meer redenen, is drugs illegaal in de meeste landen, maar vraag me af waarom het in Nederland gewoon wel kan. Ik zou eerder zeggen dat Nederland drugs illegaal zou vinden omdat Nederland een van de voorbeeld landen is voor meeste landen. Dus zeg m aar alles is hier goed/op een nette manier geregeld is met regels enal, je weet vast wel wat ik bedoel vergeleken met landen die bijvoorbeeld geen aandacht besteden aan verkeersregels, even dom voorbeeldje.
Hmmm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2012, 22:12
EZBlade
EZBlade is offline
Drugs zijn niet legaal in Nederland
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Dit plus vrij veel wetenschappers zijn het er over eens dat illegaliteit de problemen met drugs verergert (interessant hierbij is de etnografische studie van Philippe Bourgous: In Search of Respect Selling Crack in El Barrio)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 11:13
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
alleen soft drugs wordt gedoogd. het is niet zo dat je gewoon even in de klas een lijn coke mag wegwerken om het af te ronden met een shot heroine.
Oud 09-02-2012, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur
Nee.

Nederland is (/was) juist een voorbeeld omdat het op een andere manier met dit soort zaken omgaat dan andere bange landen die het helemaal verbieden. Voor de rest was het inderdaad een dom voorbeeldje.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Nee.

Nederland is (/was) juist een voorbeeld omdat het op een andere manier met dit soort zaken omgaat dan andere bange landen die het helemaal verbieden. Voor de rest was het inderdaad een dom voorbeeldje.
Drugs gebruiker?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 12:55
Verwijderd
Een biertje of een hijsje op z'n tijd zeg ik geen nee tegen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 15:25
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het is toch een van de dingen dat gevaar vormt voor de anderen.. Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur en hierdoor,
Alcohol is ook een drug. En ja, koffie en thee ook want cafeïne, maar ik vind dat alcohol niet voor wiet onderdoet (waar koffie nog onschuldig is). Dus waarom niet 'Waarom is alcohol niet verboden, net als wiet?'?

En in Amerika is wiet bijvoorbeeld wel verboden ipv gedoogd, en daar zijn geloof ik veel meer cannabisgebruikers. Ik heb verder geen cijfers, maar als je die op gaat zoeken kom je er dénk ik achter dat drugs niet per definitie veel erger zijn dan alcohol (vaak zat ook nog andersom) en dat streng straffen averechts werkt.
Reageren

Regels voor berichten