Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2012, 09:23
anoniempie199
anoniempie199 is offline
Hallo,

Ik zit nu op het VMBO klas 4 en ga examen doen.
Ik wil eigenlijk altijd al iets met drama doen maar mijn ouders staan er niet achter.
Ik heb nu aangemeld voor opleiding verpleegkunde.
maar mijn twijfel is nu of ik wel een goede keuze heb gemaakt.
ik zit nu al op een jeugdtheaterschool en de docente zegt dat het echt in mij zit en ik het kan.
Ik weet van mezelf ook wel dat ik het kan maar ik ben zelf heel erg onzeker en heb faalangst en wist daarom niet of ik wel of geen acteur wil worden.

is het nu verstandig om toch de opleiding drama te gaan doen of de opleiding verpleegkunde.
want een broer van vrienden van ons is een "acteur" en wat je dan hoort is gewoon super.

ik hoop dat iemand raad weet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2012, 10:47
Verwijderd
Dat is een lastige vraag.

Bedenk eerst hoeveel acteurs er wel niet zijn, en hoeveel er doorbreken en hoeveel kunnen leven van acteur zijn. Daarna moet je pas beslissen. Zelfs goede acteurs breken niet door.

Wat nou als je drama school gaat doen en je hebt een diploma maar kan nergens aan de bak komen? Daar zit je dan met een drama diploma, maar niet echt iets om mee te kunnen werken.

Wat je wel kunt doen is acteren naast bijvoorbeeld verpleegkunde wat je zelf aangeeft. Dat je dan 5-10 uurtjes naast school bij een instelling acteerlessen gaat nemen. Dat lijkt me veel zekerder!

Maarjah, denk er goed over na!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 22:26
Joke:D
Joke:D is offline
Wat ik vaak lees in interviews met acteurs of actrices is dat je het alleen moet doen als je je echt geen ander gelukkig leven kunt voorstellen. Want je moet er vaak heel veel voor opgeven, is het je dat waard?

Daar los van, denk je dat je überhaupt een kans is dat je aan de bak komt? Drama is heel populair - maar zoals hierboven al gezegd: het banenaanbod is klein. Je wil ook niet over een aantal jaren als veredelde vakantiekracht in het animatieteam van campings 'de boze moeder' of 'de bejaarde clown' of 'oma hondje' spelen - jaren achter elkaar, omdat het de enige baan is die je kunt vinden. Of nog erger, helemaal geen baan in het acteergebied maar serveerster in een restaurant, of cassiere in de supermarkt, de baantjes die de meeste mensen van onze leeftijd na hun studie achter zich laten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 17:33
Dasherman
Dasherman is offline
Zoals eerder gezegd: drama-opleidingen kunnen leiden tot een drama (slechte woordgrap, sorry, moest er even uit). Het risico is groot, er is een grote kans dat je zonder werk komt te zitten, en het lijkt mij dan ook beter om voor iets zekerders te gaan. Als je daarentegen zeker weet dat je hondsongelukkig wordt zonder drama, moet je het doen.

Hunterlife's suggestie is trouwens ook een goede.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten