Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2012, 11:14
DHRJ
DHRJ is offline
Ik heb nu examens, deze week nog maar 3 examens te gaan en 4 te gaan als ik de wiskunde examen van vandaag mee tel.

In principe ben ik aangenomen op de havo, en ik verwacht natuurlijk dat ik slaag voor mijn examens. Ik kan dus volgend jaar naar de havo als ik geslaagd ben volgens mij.

Ik heb alleen 1 twijfel. Ik heb volgende week intake op het ROC leiden (mbo opleiding). Zal ik me hiervoor uitschrijven aangezien ik echt niet naar het mbo wil en echt naar de havo wil. Iemand een advies, want ik wil geen tijd en geld eraan verspillen aangezien ik toch naar de havo wil gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2012, 12:36
Axel11
Axel11 is offline
Geld hoef je nog niet uit te geven voordat je weet of je geslaagd bent voor het VMBO TL, lijkt me. En een intakegesprek kost niet veel tijd. Ik zou dat voor de zekerheid doen, tenzij je (als je zou zakken) toch volgend jaar opnieuw de vierde klas VMBO TL gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 16:37
DHRJ
DHRJ is offline
Citaat:
Geld hoef je nog niet uit te geven voordat je weet of je geslaagd bent voor het VMBO TL, lijkt me. En een intakegesprek kost niet veel tijd. Ik zou dat voor de zekerheid doen, tenzij je (als je zou zakken) toch volgend jaar opnieuw de vierde klas VMBO TL gaat doen.

Kost me wel geld want ik moet erheen reizen en 2 uur lang een test maken.... -.- Ik ga me uitschrijven denk ik... Of tenminste verzetten tot na mijn examens met smoesjes
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 16:48
Axel11
Axel11 is offline
Ik zou dat laatste dan maar proberen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 00:08
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Kost me wel geld want ik moet erheen reizen en 2 uur lang een test maken.... -.- Ik ga me uitschrijven denk ik... Of tenminste verzetten tot na mijn examens met smoesjes
ik zou gewoon eerlijk zijn en vertellen dat je met je school bezig bent om te kijken of het haalbaar is om havo te doen, en of je je toelating kunt verzetten tot nadat je daar een uiteindelijk antwoord op hebt. Een MBO zal het je heus niet kwalijk nemen als je havo wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 15:43
DHRJ
DHRJ is offline
Citaat:
ik zou gewoon eerlijk zijn en vertellen dat je met je school bezig bent om te kijken of het haalbaar is om havo te doen, en of je je toelating kunt verzetten tot nadat je daar een uiteindelijk antwoord op hebt. Een MBO zal het je heus niet kwalijk nemen als je havo wil gaan doen.
Volgens mij heb je me niet begrepen, of ik jou niet. Maar ik kan gewoon naar de havo. Ik ga maar is mijn mbo opleiding verzetten tot na 13 juni, dan weet ik of ik geslaagd ben. Ik denk dat ik ga slagen, heb cijfer ongeveer staan berekenenen en tot nu toe geen onvoldoende. Nog twee examen te gaan, namelijk ak en eco. Die worden ook wel voldoende, heb ermee geoefend met examen van voorgaande jaren en tot nu toe allleen voldoendes gehaald.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 16:40
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij heb je me niet begrepen, of ik jou niet. Maar ik kan gewoon naar de havo. Ik ga maar is mijn mbo opleiding verzetten tot na 13 juni, dan weet ik of ik geslaagd ben. Ik denk dat ik ga slagen, heb cijfer ongeveer staan berekenenen en tot nu toe geen onvoldoende. Nog twee examen te gaan, namelijk ak en eco. Die worden ook wel voldoende, heb ermee geoefend met examen van voorgaande jaren en tot nu toe allleen voldoendes gehaald.
Ze bedoelt denk ik dat je meestal alleen tot de Havo wordt toegelaten als je gemiddelde eindexamencijfer VMBO TL hoog genoeg is, namelijk minimaal een 6,8 of een 7,0.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 12:46
DHRJ
DHRJ is offline
Citaat:
Ze bedoelt denk ik dat je meestal alleen tot de Havo wordt toegelaten als je gemiddelde eindexamencijfer VMBO TL hoog genoeg is, namelijk minimaal een 6,8 of een 7,0.
Ja maar ik ben al aangenomen, ze kijken naar je SE cijfer en niet de CE cijfer. Je moet wel gewoon slagen, dat is het. Ik ga ze nu maar is bellen.

Heb maar een email gestuurd ze nemen niet op.

Laatst gewijzigd op 23-05-2012 om 12:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten