Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2012, 15:25
Verwijderd
Ik eet dagelijks 6-10 eieren. Dat komt omdat het makkelijk is en past in mijn voedingschema. Ik eet altijd onder of net tegen mijn onderhoud. Ik dieet al +- 7 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Het jaar daarvoor 12,5kg, dus totaal +- 22,5 kg afgevallen.

Nu lees ik hier en daar allerlei verhalen over eieren. Ik weet dat er in eieren cholesterol zit, maar ik weet ook dat het lichaam 2 type cholesterol kent; HDL en LDL. HDL is het goede type cholesterol en LDL niet. Eieren vallen dus onder HDL.

Vroeg me dus eigenlijk af of het wel ongezond is om zoveel eieren per dag te eten?

Ter illustratie mijn calorie inname per dag:

Kcal: +- 2000-2300
Eiwitten: 150g
Koolhydraten: 150-200g
Vetten 50-75g
BMI: 23
Sporten: 3 tot 5 keer per week (fitness)

De lever scheidt vetten, en de lever zit aan de rechterkant van je lichaam. Nu is het zo dat ik ongeveer een maand al last heb van pijn bij mijn rechterborst. Het zit zeg maar tegen het gedeelte dat de rechterborst scheidt van de linkerborst. En dat is altijd wanneer ik wakker word. Ik slaap vaak op mijn buik, dus misschien komt het door de druk op mijn borst? Maar dan is het raar dat ik alleen pijn/ongemak voel aan mijn rechterborstkant.

Ideeën?

Laatst gewijzigd op 05-05-2012 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:33
Verwijderd
De kans is klein dat je je lever pijn voelt hebben, je voelt eerder een geirriteerd spiertje ofzo. Eieren eten komt zowel positief als negatief in het nieuws, dan gaat het niet alleen om HDL/LDL maar ook om heel veel andere aspecten.

Waar je heel goed op moet letten is dat je wel gevarieerd genoeg eet. Een ei is (zonder dat je het bakt) al 75 calorieën, dus blijkbaar is het een aanzienlijk deel van je calorieinnaame en daarmee je hele voeding, waardoor je misschien andere voedingsstoffen misloopt. Ik raad je aan om met zo'n bewuste omgang met je voeding en zo'n specifieke vraag gewoon naar een diëtist te gaan. Die kan je vertellen of je nog wel goed bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 07:34
anonon
anonon is offline
Je lever zit onder je midden rif, dus dat us niet in je borstkast. Het enige in he borstkast zijn spier(heelwaarschijnlijk is dat het) je hart en longen, en overige dingen zoals luchtpijp en slokdarm. Dus aan je lever kan het niet liggen. Ik denk dat je idd naar de dokter of dietiste moet gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten