Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2012, 20:13
ADO070
ADO070 is offline
Een biologische winkel waar mensen hun boodschappen wekelijks bezorgd krijgen of een bol.com look-like shop.
Met bol.com look-like bedoel ik, boeken in veel talen, games, camera's, films en muziek, computers, laptops en andere elektronica.

Wat zou meer verdienen en eerder slagen?
Ik moet het echt weten.
Oud 10-04-2012, 20:55
Em.
Em. is offline
Onderzoek het. Houd bijvoorbeeld een enquête onder hoe snel mensen iets zouden willen kopen, wat ze willen (en wat daar beter bij aansluit), kijk of er misschien al gelijksoortige initiatieven zijn en hoe die het doen en kijk ook naar wat jij het best zou kunnen. Dat soort dingen.
Oud 11-04-2012, 13:42
Verwijderd
Onmogelijk om te zeggen want de opbrengsten zijn niet exclusief afhankelijk van je product.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 13:52
Verwijderd
Het probleem van een bol.comachtige website is dat je dan moet concurreren met een tamelijk succesvolle bol.comachtige website die al bestaat, namelijk bol.com
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:03
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
Biologische winkel. zeker weten. mensen lezen tegenwoordig niet meer zoveel, ze worden alleen nog maar luier ( bezorgservice ) en ontevreden over hun gezondheid. Als jij hen gezond voedsel thuisbrengt, is dubbelgemak. Als je klaargemaakt gezond voedsel thuis bezorgd, ben je al helemaal binnen denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 06:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Biologisch is niet meteen gezond
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Een biologische winkel waar mensen hun boodschappen wekelijks bezorgd krijgen of een bol.com look-like shop.
Met bol.com look-like bedoel ik, boeken in veel talen, games, camera's, films en muziek, computers, laptops en andere elektronica.

Wat zou meer verdienen en eerder slagen?
Ik moet het echt weten.
Als je me nu maar eens eerst gaat betalen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
ze worden alleen nog maar luier .... en ontevreden over hun gezondheid.
Tja als je niet zo lui bent en gaat lopen dan hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken over je gezondheid.
Oud 13-04-2012, 22:35
ADO070
ADO070 is offline
Citaat:
Als je me nu maar eens eerst gaat betalen
Ik hoef dat logo niet meer, het is die 2.50 zeker niet waard.
Oud 14-04-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik hoef dat logo niet meer, het is die 2.50 zeker niet waard.
We hadden een deal dus nu ben je VERPLICHT te betalen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 18:31
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zoek dit ff via pm uit ofzo.
Oud 15-04-2012, 19:06
Verwijderd
Citaat:
succes!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 09:16
hookee
hookee is offline
Als vakkenvuller bij een bol.com of eco winkel verdien je ongeveer even veel/weinig.
Maar, ik hoor 't al, je begint al goed met je leveranciers !
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:42
Verwijderd
Je hebt allemaal wel leuke plannen.
Je regelt mensen die dingen voor je gaan maken maar laten gebruik je er niks van je betaald niks en je bedrijfje komt nooit tot bestaan. Als je plannen hebt maak ze dan waar. Ik heb toch ook plannen maar bij mij lukt het Bij jou niet!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 19:51
Verwijderd
Laat alsjeblieft dat logo zien zodat ik er iets gemeens over kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 09:20
Adore
Adore is offline
Citaat:
Je hebt allemaal wel leuke plannen.
Je regelt mensen die dingen voor je gaan maken maar laten gebruik je er niks van je betaald niks en je bedrijfje komt nooit tot bestaan. Als je plannen hebt maak ze dan waar. Ik heb toch ook plannen maar bij mij lukt het Bij jou niet!
Het lukt als je gratis logo's aan het maken bent, omdat je klanten niet willen betalen? Daar zul je echt iets op moeten verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 13:25
Martiño
Martiño is offline
Het voordeel van een webshop is dat je hem vanuit huis kunt runnen. Als je wat opslag hebt (een garage ofzo) en toegang hebt tot scherp geprijsde producten bij een groothandel oid kun je met een beetje geluk een aardig draaiende webshop opzetten zonder dat je erg veel bijkomende kosten hebt. Probleem is dat er al heel veel webshops zijn, dus of jouw webshop moet heel bekend worden, lage prijzen hebben of een bijzonder product/dienst aanbieden waarmee je de concurrentie met andere webshops aankunt. Maar het risico is relatief laag.

Een biologische boodschappenservice is weer iets anders en wat meer uniek, maar je moet je wel afvragen of het mogelijk is zoiets winstgevend te maken. Biologische producten zijn in de regel duurder, er zijn minder mensen in geïnteresseerd en bereid om voor te betalen, zeker als het moet worden thuisbezorgd.
Daarnaast zijn er veel extra kosten die komen kijken (je moet bijvoorbeeld denken aan het transport en opslag van levensmiddelen en verse producten, dat is erg duur omdat je daar je eigen transportmiddelen voor nodig hebt, maar bijvoorbeeld ook koelcellen e.d.). Je zult dus eigen transportmiddelen voor moeten aanschaffen of die dienst inkopen bij een ander bedrijf.
Daarnaast zal het heel moeilijk zijn om genoeg klanten te vinden voor deze dienst, waarschijnlijk wordt je dienst duur, en dan heb je maar een beperkte doelgroep, en met kleine doelgroepen is het heel moeilijk om genoeg omzet te draaien.
Oud 21-04-2012, 21:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stuur een deurwaarder op hem af of stop met zeuren.
Oud 24-04-2012, 19:11
bassiebe
bassiebe is offline
als je dat wil weten zou ik eerst een marktonderzoek laten plaatsvinden zoals mensen al zei (tenminste als je ECHT als ondernemer wilt zijn)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 21:53
thrik
thrik is offline
Geen van beiden zonder een fatsoenlijke marketing promotie. Denk maar niet dat je de enige bent, en wat voegt jouw biologische bezorgservice toe? Albert heijn verkoopt en bezorgt ook biologische producten nog belangrijker wat dacht je van de distributiekosten.

Bol.com lookalike, Wat is jouw toegevoegde waarde? Waarom zou ik bij de look-a-like dat product bestellen als ik hetzelfde ook kan krijgen bij bol.com wat sowieso betrouwbaar is.

Of je zoekt het uit en weet een goeie USP te bedenken, of je bedenkt iets unieks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten