Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt misschien een smoothie maken? Ik doe dat met 1 stuk fruit (bijv. een perzik, banaan, handje aardbeien, of wat je maar lekker vindt), een bolletje (vanille)ijs, een beetje melk en een klein scheutje siroop. Eerst moet je dan het fruit pureren (met een staafmixer ofzo), dan de rest erbij en nog even mixen.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je het gaat proberen kan ik wel adviseren welke je het beste kan nemen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt voor smoothies en dergelijke heel goed de siroop waar fruit eventueel in zit gebruiken. Dus als je mandarijn / ananas / perzik / whatever uit blik gebruikt, is het heel fijn om dan wat van dat sap te gebruiken. Dat kan als je het met ijs en melk maakt, maar ook als je het met yoghurt maakt. Eigenlijk is dat sowieso heel erg lekker <3.
|
![]() |
|
Smoothies zijn ook lekker met vanilleyoghurt en dan ingevroren fruit uit de diepvries (van bijvoorbeeld de AH maar je kan ook zelf dingen invriezen) en eventueel nog extra ijsblokjes als het dan nog te dik is. Tis dan wel geen echt eten misschien maar het vult wel.
|
Ik werk met ouderen en die hebben vaak ook geen mogelijkheid tot kauwen vanwege het ontbreken van een gebit. Wij maken vaak soep voor ze waar we veel boterhammen in doen, krijg je een soort papje dat toch nog een beetje voedzaam is. Als er groentes/balletjes ed. in je soep zitten kan je dat ook even door de blender halen.
Als je nu al een boterham kunt sabbelen dan kun je natuurlijk al het smeerbare op je brood zonder korst doen. Als je dat van te voren in de thee of soep doopt krijg je het makkelijker weg. Ook prakjes kun je makkelijk maken. Vlees is goed te malen met een staafmixer als je er veel jus bij doet. Aardappelpurree, spinazie, zachte vis met een sausje etc zijn goed te eten als je niet kan kauwen. beterschap met je kaak.
|
Verwijderd
|
Ragout! Zoete dingen genoeg inderdaad, maar wat hartiger is snel welkom. Ragout was toen fijn, en brood enzo in de soep stoppen.
Ik weet niet waar je allemaal nog wonden hebt zitten, maar denk aan voedsel dat niet handig is. Van zure dingen weet iedereen wel dat je het niet er bovenop moet kiepen, maar ik had ook gepureerde (vloeibare) banaan en dat was afschuwelijk, dat beet vreselijk in de wond. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Shakes dieet -yolanthe | 11 | 30-03-2011 18:25 | |
De Kantine |
Dit of dat? #4 remy476 | 500 | 22-02-2009 03:50 | |
Flora & Fauna |
Cavia plast bloed Stefanie | 59 | 28-10-2006 16:36 | |