Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2012, 11:51
Prospect
Prospect is offline
Hallo,

Ik heb afgelopen maandag een kaakoperatie + kincorrectie gehad en mag nu 6 weken niet kauwen, dus dat betekend vloeibaar voedsel eten.
Ik heb al veel op internet kunnen vinden maar zijn er misschien nog mensen die tips hebben voor lekker vloeibaar eten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2012, 22:28
Lilo42
Lilo42 is offline
Ja je kan bijvoorbeeld babyvoeding eten en dingen in de blender gooien maar je moet er geen extra water of melk in doen want dan wordt het echt vies
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 22:36
Verwijderd
Weight gainer
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 23:32
Prospect
Prospect is offline
Van babyvoeding ga ik bijna over mijn nek, helaas...

Weight gainer, wat is dat? Als ik er naar google zie ik opgeblazen bodybuild mannen, maar die zijn niet vloeibaar volgens mij
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Van babyvoeding ga ik bijna over mijn nek, helaas...

Weight gainer, wat is dat? Als ik er naar google zie ik opgeblazen bodybuild mannen, maar die zijn niet vloeibaar volgens mij
Het is een product voor mensen die aan krachttraining doen om meer calorieën binnen te krijgen. Het is poeder dat wordt gemengd met melk, waardoor het uiteindelijk een milkshake wordt. Als je de juiste koopt is het een goede maaltijdvervanger (en dus vloeibaar)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 11:00
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Je kunt misschien een smoothie maken? Ik doe dat met 1 stuk fruit (bijv. een perzik, banaan, handje aardbeien, of wat je maar lekker vindt), een bolletje (vanille)ijs, een beetje melk en een klein scheutje siroop. Eerst moet je dan het fruit pureren (met een staafmixer ofzo), dan de rest erbij en nog even mixen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 11:02
Prospect
Prospect is offline
Bedankt voor de tip TythorZeth, het klinkt niet bepaald lekker maar proberen kan geen kwaad

@vlindertje07; al vaker gedaan, toch bedankt! scheutje siroop erbij heb ik trouwens nog niet geprobeerd, zal dat ook maar eens doen dan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de tip TythorZeth, het klinkt niet bepaald lekker maar proberen kan geen kwaad

@vlindertje07; al vaker gedaan, toch bedankt! scheutje siroop erbij heb ik trouwens nog niet geprobeerd, zal dat ook maar eens doen dan
Milkshake niet zo lekker?
Als je het gaat proberen kan ik wel adviseren welke je het beste kan nemen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:07
Verwijderd
Je kunt voor smoothies en dergelijke heel goed de siroop waar fruit eventueel in zit gebruiken. Dus als je mandarijn / ananas / perzik / whatever uit blik gebruikt, is het heel fijn om dan wat van dat sap te gebruiken. Dat kan als je het met ijs en melk maakt, maar ook als je het met yoghurt maakt. Eigenlijk is dat sowieso heel erg lekker <3.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 18:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Smoothies zijn ook lekker met vanilleyoghurt en dan ingevroren fruit uit de diepvries (van bijvoorbeeld de AH maar je kan ook zelf dingen invriezen) en eventueel nog extra ijsblokjes als het dan nog te dik is. Tis dan wel geen echt eten misschien maar het vult wel.
Oud 08-07-2012, 11:50
Verwijderd
En zes weken alleen maar zoete dingen gaat je waarschijnlijk heel hard de keel uithangen, dus denk vooral ook aan gepureerde soep!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 14:53
MiBe
MiBe is offline
Gewoon een döner kebab schotel in de blender en gaan.
Oud 09-07-2012, 11:35
Prospect
Prospect is offline
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik ben inmiddels zover dat ik 's ochtends en 's middags een witte boterham met jam zonder korstjes naar binnen kan 'sabbelen'.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 12:07
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik werk met ouderen en die hebben vaak ook geen mogelijkheid tot kauwen vanwege het ontbreken van een gebit. Wij maken vaak soep voor ze waar we veel boterhammen in doen, krijg je een soort papje dat toch nog een beetje voedzaam is. Als er groentes/balletjes ed. in je soep zitten kan je dat ook even door de blender halen.
Als je nu al een boterham kunt sabbelen dan kun je natuurlijk al het smeerbare op je brood zonder korst doen. Als je dat van te voren in de thee of soep doopt krijg je het makkelijker weg.
Ook prakjes kun je makkelijk maken. Vlees is goed te malen met een staafmixer als je er veel jus bij doet. Aardappelpurree, spinazie, zachte vis met een sausje etc zijn goed te eten als je niet kan kauwen.

beterschap met je kaak.
Oud 09-07-2012, 12:55
Verwijderd
Ragout! Zoete dingen genoeg inderdaad, maar wat hartiger is snel welkom. Ragout was toen fijn, en brood enzo in de soep stoppen.

Ik weet niet waar je allemaal nog wonden hebt zitten, maar denk aan voedsel dat niet handig is. Van zure dingen weet iedereen wel dat je het niet er bovenop moet kiepen, maar ik had ook gepureerde (vloeibare) banaan en dat was afschuwelijk, dat beet vreselijk in de wond.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 14:21
bloodyb
bloodyb is offline
Een paar gehaktballen in de keukenmachine stoppen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:50
synthetisch
synthetisch is offline
heb je alle mogelijke toetjes al gehad?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 18:55
Prospect
Prospect is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik eet inmiddels alweer van alles, favoriet zijn toch wel de poffertjes en pannekoeken, gaat ook heel goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten