Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2012, 12:47
aiek
aiek is offline
Ik loopt/zit/sta in een verkeerde houding;;

mijn schouders te ver naar voren.

Dit vind ik erg vervelend en hier wil ik graag vanaf, want je stelt jezelf hierdoor kwetsbaar op en ik heb vaak last van mijn rug. En het staat idioot.

Alleen lukt het mij niet, het gaat vanzelf,
Heeft iemand misschien tips om rechter te (leren) staan?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 13:00
icetea296
icetea296 is offline
toch meer erop proberen te letten denk ik anders word het moeilijk
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 13:04
Martiño
Martiño is offline
Ik zou eens kijken of een fysiotherapeut jou kan helpen met oefeningen.
Soms kunnen orthopedische zooltjes ook helpen om je houding te corrigeren.
Oud 12-07-2012, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ik zou eens kijken of een fysiotherapeut jou kan helpen met oefeningen.
Dit. Als je schouders te ver naar voren staan, dan zijn je rugspieren te slap t.o.v. je borstspieren. Daardoor worden je rugspieren te lang en je borstspieren te kort, waardoor je schouders naar voren gaan staan. Een oude benaming hiervoor is "upper cross syndrome". Ik heb hetzelfde en loop er nu voor bij de fysio . Je moet dan je rugspieren gaan opbouwen om de juiste stabiliteit te krijgen in je schouders.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 19:45
aiek
aiek is offline
Citaat:
Dit. Als je schouders te ver naar voren staan, dan zijn je rugspieren te slap t.o.v. je borstspieren. Daardoor worden je rugspieren te lang en je borstspieren te kort, waardoor je schouders naar voren gaan staan. Een oude benaming hiervoor is "upper cross syndrome". Ik heb hetzelfde en loop er nu voor bij de fysio . Je moet dan je rugspieren gaan opbouwen om de juiste stabiliteit te krijgen in je schouders.
ik weet niet of het dat bij mij is, ik ben altijd al heel lang geweest, (nu nog)
en ik steek altijd al boven de rest vd groep uit, daardoor ben ik deze houding gaan aannemen...

sws iedereen die (ge)reageert (heeft) bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 20:07
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet of het dat bij mij is, ik ben altijd al heel lang geweest, (nu nog)
en ik steek altijd al boven de rest vd groep uit, daardoor ben ik deze houding gaan aannemen...

Daar moet je juist trots op zijn man, dat je lang bent. De rots in de branding. Ik had het vroeger ook, maar echt gewoon hoofd omhoog eb schouders naar achteren. En tegen jezelf zeggen kom op ik ga ervoor. Ik mag er zijn.

Succes man!

Jelle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wellicht heb je meer baat bij Mensendieck of Cesartherapie dan bij fysiotherapie dus informeer daar ook eens naar. Ik heb een tijd lang Mensendiecktherapie gehad voor m'n slechte houding en ik weet nu in elk geval wat fout doe, waar ik op moet letten en hoe ik dat moet verbeteren. Ik doe het niet altijd maar kan er nu wel meer op letten
Oud 12-07-2012, 22:15
Verwijderd
Citaat:

Het maakt niet uit hoe je die houding aan bent gaan aannemen, het gaat erom dat je die houding bent gaan aannemen, waardoor je rugspieren uiteindelijk te slap zijn geworden, en ze daardoor te lang zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:01
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Zet je computer op een hogere plek waardoor je alleen maar moet staan. Dat scheelt in ieder geval zo'n paar uurtjes niet in een slechte houding zitten, is sowieso gezonder om niet te zitten.
Oud 14-07-2012, 12:54
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Misschien eens naar de fysiotherapeut ook?
Oud 15-07-2012, 17:17
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Over dat onzekere, let op hoe je houding op momenten is, als je zekerheid nodig hebt.
Zorg dat je voeten stevig staan, ongeveer 20-30 centimeter uit elkaar, knieën iets gebogen, kin omhoog en schouders naar achteren. Dit laatste kun je automatisch doen door je handen in je achterzakken te doen, of je duimen achter in je zijbroekzakken te steken... als je daar mee oefent, wordt het vanzelf een standaardhouding.
Oud 15-07-2012, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Over dat onzekere, let op hoe je houding op momenten is, als je zekerheid nodig hebt.
Zorg dat je voeten stevig staan, ongeveer 20-30 centimeter uit elkaar, knieën iets gebogen, kin omhoog en schouders naar achteren. Dit laatste kun je automatisch doen door je handen in je achterzakken te doen, of je duimen achter in je zijbroekzakken te steken... als je daar mee oefent, wordt het vanzelf een standaardhouding.
Idd niet met een boggel gaan lopen, maar als je spieren niet goed staan, dan moet je niet geforceerd je schouders helemaal naar achter doen, maar echt naar de fysio
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 22:43
LittleSterre
LittleSterre is offline
met boeken op je hooft lopen (kan serieus helpen) alleen moet je dat niet met je nieuwste boeken doen (als ze vallen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 22:41
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Citaat:
Wellicht heb je meer baat bij Mensendieck of Cesartherapie dan bij fysiotherapie dus informeer daar ook eens naar. Ik heb een tijd lang Mensendiecktherapie gehad voor m'n slechte houding en ik weet nu in elk geval wat fout doe, waar ik op moet letten en hoe ik dat moet verbeteren. Ik doe het niet altijd maar kan er nu wel meer op letten
Dit is een goede tip
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten